Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرآموزش و پرورش هرمزگان در این آیین گفت: این طرح در هرمزگان به صورت پایلوت در ۱۵ مدرسه ناحیه یک بندرعباس با حضور حدود بیش از هزار دانش آموز دختر در سه دوره ابتدایی،متوسطه اول ومتوسطه دوم برگزار می شود.
موسی دادی زاده سرخایی افزود: طرح یادشده با مشارکت کارشناسان تربیت بدنی، دبیران ورزش، مدیران مدارس، معاونان پرورشی و تربیت بدنی، اولیا و کارشناسان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: شورای راهبردی طرح دستیابی به وزن مطلوب و تناسب اندام در بین دانش آموزان دارای اضافه وزن در هرمزگان تشکیل شده است.
این مسوول اظهارداشت: این شورا مطابق دستور وزارت آموزش وپرورش به مدت۶ ماه با برنامه هایی همچون شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن، مشاوره های هفتگی دانش آموزان مبتلاء در زمینه فعالیت های ورزشی و تغذیه ای، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه والدین، تدوین برنامه مناسب ورزشی، برنامه تغذیه سالم و برگزاری کارگاه های آموزشی، در راستای کاهش معضل اضافه وزن و چاقی اقدام می کند.
دادی زاده سرخایی گفت: باتوجه به تغذیه نامناسب، کم تحرکی و نداشتن برنامه مستمر فعالیت ورزشی در زندگی روزمره افراد جامعه بویژه در قشر دانش آموز، تناسب جسمانی مطلوبی مشاهده نمی شود.

۲۶نوع بیماری ریشه درچاقی دارد
 رییس دانشکده تربیت بدنی وفعالیت های ورزشی دانشگاه شهید رجایی تهران گفت: در سال های اخیر معضل اضافه وزن در کودکان و نوجوانان رشد قابل توجهی پیدا کرده است.
مجید کاشف با بیان اینکه ۲۶ نوع بیماری ریشه در چاقی دارند، افزود: براساس نظر کارشناسان علوم تغذیه، چاقی در دوران کودکی و نوجوانی زمینه ساز ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی-عروقی، سرطان و عوارض جسمی و اجتماعی در بزرگسالی است.
کاشف ادامه داد: چاقی در کودکان ونوجوانان عواقب نامطلوبی همچون کم خوابی، نداشتن اعتماد به نفس، اضطراب و افسردگی را در پی دارد که این مسائل بر روابط اجتماعی و تحصیلی دانش آموزان تاثیر می گذارد.
این مسوول اظهارداشت: اساس تفاهم‌نامه طرح مداخله دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاق بین مدیر کل دفتر تربیت بدنی وفعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش و دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید رجایی امضا شده است.
پنج استان کشور  باهمکاری دانشگاه شهید رجایی تهران و دانشگاه علوم پزشکی، مجری طرح ملی دستیابی به وزن مطلوب وتناسب اندام در دانش آموزان دارای اضافه وزن شده اند. 

برچسب‌ها علوم پزشکی چاقی دانش آموزان هرمزگان آموزش و پرورش چاقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم پزشکی چاقی دانش آموزان هرمزگان آموزش و پرورش چاقی علوم پزشکی چاقی دانش آموزان هرمزگان آموزش و پرورش چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،فرنگی کاران شیرازی برای کسب جواز حضور در المپیک به مجارستان می‌روند.
کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوشان ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد و مقرر شد در وزن ۶۰ کیلوگرم امیررضا ده بزرگی و در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی از فارس به رقابت‌های رنکینگ مجارستان انتخابی المپیک پاریس اعزام شوندو دروزن ۸۲ کیلوگرم هم مقرر شد در چارچوب اختیارات کادر فنی، به آقای محمد علی گرایی شانس مجددی در این وزن اهداء شود تا با نفر برتر رقابت‌های جام تختی به رنکینگ مجارستان اعزام شود.
****
با کمک خیران و اعتبارات اداره استثنایی آموزش و پرورش فارس سالن ورزشی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مدرسه استثنایی مرکز شهرستان بختگان با یک میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید
***
مراسم پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت با حضور کارکنان ادارات و دانش آموزان در شهرستان‌های مهر و ارسنجان برگزار شد.
****
در مسابقات کشتی آزاد نونهالان استان که در شیراز برگزار شد آرین نعمت اللهی در وزن ۵۷ کیلوگرم ومحمد حسین قزلی در وزن ۷۵ کیلوگرم از شهرستان آباده با کسب مدال طلا به مسابقات کشوری که اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود راه یافتند.
******

دیگر خبرها

  • تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی
  • بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال (+فیلم)
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد