Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم غریب آبادی گفت: دستگاه‌های آشکارساز در سایت نطنز وجود «مواد خطرناک» همراه یک بازرس آژانس را در موقعیت‌های مختلف هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی، نماینده دائم ایران در آژانس با اشاره به جلسه ویژه شورای حکام درباره ایران اظهار کرد: این نشست به درخواست مدیرکل موقت آژانس درباره دو موضوع "حادثه‌ای که در مورد یک بازرس آژانس هفته گذشته اتفاق افتاده" و یک موضوع "پادمانی" که در حال کار بین ایران و آژانس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مدیرکل از تشکیل این نشست قصد داشت گزارشی را به شورا ارائه دهد تا اعضا اگر نظراتی دارند بیان کنند. متعاقبا بنده به عنوان نماینده ایران گزارش جامعی را در نشست ارائه کردم.

غریب آبادی درباره ممانعت ایران از ورود یک بازرس به سایت نظنز گفت: در این نشست گاه‌شمار اتفاقاتی که از ورود بازرس مورد نظر به نطنز تا خروجش از کشور اتفاق افتاده بود را ارائه کردم. در این گزارش تاکید کردم ایران دغدغه امنیتی در این مورد داشته است و بحث نقض حقوق و قوانین بازرسان نیست و ما حقوق آنها را نقض نکردیم.

وی توضیح داد: در این گزارش اعلام شد که وقتی بازرس در نظنز بوده است دستگاه‌های آشکارساز کشف و شناسایی کردند که این بازرس می‌تواند مواد خطرناکی همراه خود داشته باشد. تنها یک بار هم نه، بلکه در محیط‌های مختلف از این وسایل استفاده شد. حتی از کیف دستی این فرد آزمایش شد که آنجا هم هشدار داد.

غریب آبادی خاطرنشان کرد: ایران این موضوع را تحت بررسی دارد و با توجه به سوابق خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای‌مان به هیچ وجه امنیت ملی و ایمنی تاسیسات هسته‌ای‌مان را مورد مصالحه قرار نمی‌دهیم و اصرار داریم آژانس نیز در این زمینه با ما همکاری کند؛ البته آژانس هم در نامه‌ای کتبی به ما اعلام کرد با ما در روند تحقیقات همکاری می کند.

وی همچنین درباره همکاری‌های پادمانی ایران و آژانس گفت: ما در حوزه پادمان با آژانس با هدف حل و فصل هر موضوعی که مد نظر آژانس است همکاری داریم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز جمعه تایید کرد که در نتیجه حادثه روی داده، هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است.   به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.   در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.   بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.   به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.   آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • نرخ دستمزد صنف تدارکات سینمای ایران تعیین شد/ سقف ۷۰ میلیون تومان
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس