Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اقتدار و توانایی جمهوری اسلامی ایران حاصل ترکیب هنرمندانه و همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام و فرهنگ‌های مختلف است و این تنوع و تفاوت کم‌نظیر قومی، فرهنگی، مذهبی و زبانی یکی از فضیلت‌ها و افتخارات این مرزوبوم به شمار می‌رود.

محمدرضا پورمحمدی در ویژه‌برنامه "دستان آسمان" که به مناسبت دهه وقف به صورت مستقیم از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد، اظهارکرد: سرتاسر ایران عزیز سرشار از جاذبه‌ها و آثار طبیعی و تاریخی است و خدای بزرگ را شاکریم که این تابلوی زیبا از رنگ‌ها و نقش‌های گوناگون را برای ما خلق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به تاریخ پرافتخار استان و با بیان این‌که آذربایجان شرقی به سبب فرهنگ خود، اسطوره تاریخ است، افزود: مغول‌ها پس از حمله به ایران، به هر شهری که می‌رسیدند، کتاب‌ها را می‌سوزاندند اما در تبریز ربع رشیدی و شنب‌غازان ساختند و این به خاطر پیشینه فرهنگی تبریز است. 

وی با بیان این‌که بر اساس کاوش‌های باستان‌شناسی، قدمت تمدن در تبریز به پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد، گفت: آذربایجان شرقی 1800 اثر تاریخی ثبت‌شده ملی و چند اثر ثبت‌شده جهانی دارد. 

پورمحمدی با اشاره به این‌که امسال گردشگران داخلی 87 درصد و گردشگران خارجی 37 درصد بیش از سال گذشته وارد استان شده‌اند، افزود: مهم‌ترین و اولین برنامه ما، در حوزه گردشگری و معرفی جاذبه‌های استان است؛ چون ما آثار بسیار زیادی داریم که حتی در خود استان نیز ناشناخته هستند. 

وی ادامه داد: تجهیز اقامت‌گاه‌ها و تعریف بسته‌های گردشگری در زمینه‌های مختلف مانند گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی نیز در دستور کار نهادهای مسئول است که البته با وجود اقدامات انجام شده، هنوز راه زیادی تا نقطه مطلوب داریم.  

وی با اشاره به این‌که گردشگری دومین مزیت کشور بعد از منابع غنی نفت و گاز است، افزود: ایران جزو 10 کشور برتر دنیا از نظر آثار طبیعی و تاریخی است. 

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، استاندار خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در مسیر کریدورهای ترانزیتی، مزیت سوم کشور است به طوری که ایران در مسیر 5 کریدور بین‌المللی و آذربایجان شرقی در مسیر 3 کریدور بین‌المللی قرار گرفته‌اند. 

وی تأکید کرد: مزیت ترانزیتی زیربنای سایر مزیت‌هاست و باید روی این موضوع سرمایه‌گذاری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی در ترکیب تیم ملی والیبال قرار گرفتند

سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران برای فتح لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پاریس لیست ۳۰ نفره خود را اعلام کرد که از این بین ۹ بازیکن و سه مربی از آذربایجان‌ غربی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران فهرست اولیه و ۳۰ نفره بازیکنان تیم ملی را برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ پاریس اعلام کرد.

از بین بازیکنان حاضر در لیگ ملت‌های والیبال که در ترکیب تیم ملی کشورمان قرار خواهند گرفت، ۹ بازیکن سهم آذربایجان‌غربی است.

این بازیکنان شامل میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، محمدرضا حضرت‌پور، میثم صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مبین نصری، مرتضی شریفی و عرشیا به‌نژاد هستند که در فهرست اولیه تیم ملی برای حضور در پاریس قرار گرفتند.

امیرحسین توخته و رضا رضایی دو بازیکن ارزنده والیبال از خطه آذربایجان‌غربی نیز باوجود دعوت به اردوی آماده‌سازی توسط سرمربی جدید تیم ملی خط خوردند.

همچنین سه مربی نیز از ارومیه در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد که عبدالرضا علیزاده، امیر ملک‌زاده و توحید اصغری سه مربی کاربلد ارومیه، سرمربی تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی و کمک خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از شانزدهم خرداد تا سوم تیرماه سال‌جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.

کد خبر 747444

دیگر خبرها

  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی در ترکیب تیم ملی والیبال قرار گرفتند
  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است