Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@16:53:28 GMT

تهدید اردوغان به عبور آوارگان از ترکیه به سمت اروپا

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۵۴۲۳

تهدید اردوغان به عبور آوارگان از ترکیه به سمت اروپا

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان که در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر مجارستان در بوداپست سخن می‌گفت، افزود: متأسفانه برخی از متحدان راهبردی‌ما با فرماندهان و رهبران سازمان‌های تروریستی ارتباط دارند و با آنان ابراز همبستگی می‌کنند، موضوعی که موجب ناراحتی آنکاراست.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان این‌که کشورش میزبان حدود چهار میلیون آواره است، افزود: بسیاری از این افراد توانایی دارند که به اروپا بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در هر شرایطی به میزبانی از آوارگان سوری خود ادامه‌ می‌دهیم، اما اگر اوضاع بخوبی پیش نرود، مجبور خواهیم شد، درهای ترکیه را برای رفتن آوارگان به اروپا باز کنیم.

اردوغان بر ضرورت مبارزه بدون تمایز با گروه‌های تروریستی تأکید کرد و مدعی شد، هیچ کشوری در مقایسه با ترکیه موضع جدی علیه گروهک تروریستی داعش نگرفته است.

رئیس جمهوری ترکیه مدعی شد: در مرحله نخست، بیش از سه هزار تن از اعضای داعش را در منطقه "الباب" در سوریه از بین بردیم و در حال حاضر بیش از یکهزار و ۱۵۰ داعشی در ترکیه زندانی هستند.

اردوغان با اشاره به بازداشت همسر "ابوبکر البغدادی" سرکرده پیشین گروهک تروریستی داعش به همراه ۱۳ تن از نزدیکان وی، گفت: در مبارزه با تروریسم، مانع ورود ۷۶ هزار نفر از ۱۵۱ کشور به ترکیه شده‌ایم.

وی همچنین گفت: هیچ فرقی (برای ترکیه) میان "مظلوم عبدی" سرکرده یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و ابوبکر البغدادی وجود ندارد.

وی در ادامه در مورد امکان خرید سامانه موشکی پاتریوت از آمریکا گفت: سامانه اس ۴۰۰ از روسیه خریداری شده و این موضوع خاتمه یافته است، اگر آمریکا بخواهد با شرایط مناسب سامانه پاتریوت را به ترکیه بدهد، می‌توانیم آن را بخریم.

بدنبال حمله ۲۵ مهرماه ترکیه به شمال شرق سوریه که آن را "چشمه صلح" نامگذاری کرد، بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، جمهوری چک، هلند، نروژ و فنلاند صادرات سلاح را به آنکارا متوقف کرده‌اند.

حملات یک هفته ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

به دنبال این آتش بس پنج روزه در شمال سوریه و امضای تفاهمنامه ۱۰ بندی میان روسیه و ترکیه  که ۳۰ مهرماه در سوچی برای توقف عملیات نظامی ترکیه منعقد شد، نیروهای دموکراتیک سوریه از محدوده اعلام شده عقب‌نشینی کردند.

برچسب‌ها ترکیه رجب طیب اردوغان سوریه اروپا پروندهٔ خبری اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه رجب طیب اردوغان سوریه اروپا ترکیه رجب طیب اردوغان سوریه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پایان هفته آینده برای دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به این کشور سفر می کند.

این در حالی است که اردوغان امروز در اظهاراتی گفته بود تا زمانی که عمر دارد به حمایت از مساله فلسطین ادامه خواهد داد.

هنوز جزئیات بیشتری از برنامه سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به ترکیه منتشر نشده است.

کد خبر 6081180 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان