Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورمحمدی در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی  با ارائه آخرین آمار، عملکردها و اقدامات در مورد زلزله اخیر، اظهار کرد: متاسفانه بامداد امروز شاهد زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در منطقه  ترک شهرستان میانه بودیم که سایر شهرستان‌های استان نیز تحت تاثیر این زمین لرزه قرار گرفتند.

 وی با بیان این‌که علی‌رغم اینکه شدت این زمین لرزه بسیار بالا بود؛ اما خوشبختانه عمق زمین لرزه کم بوده است، گفت: تاکنون ۵ فوتی در اثر این زمین لرزه گزارش شده است و ۳۰ خانه  در روستای ورنکش به طور کامل تخریب شده و دیوار برخی از خانه‌ها ترک برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به این‌که این زمین لرزه ساعات دیر وقت شب به وقوع پیوسته و به علت تخریب کامل ۳۰ خانه، امکان افزایش تلفات وجود دارد.


وی خاطرنشان کرد: ۶۰ روستا در کانون زمین لرزه بوده که از تمامی آن‌ها بازدید به عمل آمده و نگرانی چندانی وجود ندارد؛ خوشبختانه از لحظات اولیه مدیریت بحران شهرستان‌ها و استان تشکیل یافته است و از سویی نیز نیروهای امدادی به منطقه اعزام شده و امکانات اسکان موقت از سوی هلال احمر استان فراهم شده است.

وی متذکر شد: خوشبختانه در  منطقه‌ای که زمین لرزه به وقوع پیوسته منطقه روستایی بوده و تراکم جمعیت کم است و در سایر شهرستان ها اعم از سراب، چاراویماق، هشترود و بستان آباد مشکلات خاصی وجود ندارد و مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

پورمحمدی تصریح کرد: باتوجه به این‌که استان ما یک منطقه زلزله خیز است، آمادگی‌های لازم را  داشته و زیر ساخت‌ها و تمهیدات لازم از قبل فراهم شده است.

وی همچنین از به کارگیری بالگرد برای ادامه عملیات جست‌وجو و نجات خبر داد.

۲۷۲۷

کد خبر 1318662

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زلزله باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا عراق آژانس بین المللی انرژی اتمی تیم ملی فوتبال ایران لیگ برتر نوزدهم زلزله آذربایجان سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی جلیل نژاد در مراغه اظهار کرد: امسال تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در استان به شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت متصل می شود که پوشش روستا‌ها با اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی تا پایان سال از ۹۰ درصد به ۹۹ درصد خواهد رسید.

وی اضافه کرد: توسعه شبکه فیبر نوری و اینترنت پرسرعت روستایی در اولویت برنامه‌های این اداره کل در آذربایجان شرقی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه گفت: تا سه ماه آینده با اجرای فیبر نوری، خانواده‌ها در شهر مراغه نیز به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه گفت: در شهرستان مراغه ۲۹ روستای بالا ۲۰ خانوار، فاقد پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت هستند.

مینویی افزود: پوشش تلفن همراه و روستا‌های مراغه تا پایان سال به بالای ۹۵ درصد خواهد رسید.

وی هچنین خواستار افزایش پوشش تلفن همراه در جاده مراغه - هشترود و مراغه_بناب_تبریز شد.

فرماندار مراغه، برآسفالت ریزی اصولی و ساماندهی مسیر‌های حفاری شده برای اجرای فیبر نوری در این شهر تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • استاندار کرمان: سیل جنوب استان تلفات جانی نداشت
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • هواداران نگران نباشند؛ مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است