Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد: از بامداد امروز ۳۰ تیم عملیاتی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی مشغول امداد رسانی به هم‌وطنان هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرتضی سلیمی، در این باره گفت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری در بامداد امروز در آذربایجان شرقی، ۳۰ تیم عملیاتی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو بالگرد در منطقه آماده به کار هستند تا ارزیابی بیشتری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۵ روستا ارزیابی شده است، ادامه داد: ۷ روستا بیشترین خسارت را داشته‌اند. مطابق ارزیابی‌ها بیشترین تخریب در ورنکش با ۳۰ واحد تخریبی گزارش شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: اسکان اضطراری در ورنکش شروع شده است؛ همچنین تغذیه اضطراری همزمان با اسکان اضطراری شروع می‌شود. اقلام زیستی شامل چادر، ‌پتو،‌ چراغ والور با توجه به سرمای منطقه، سبدهای غذایی ۷۲ ساعته به منطقه اعزام شده و با آغاز اسکان اضطراری، بقیه مواد غذایی میان آسیب دیدگان توزیع می‌شود.

وی افزود: دراین زمین لرزه، ۶ شهر و ۱۴۵ روستا تحت تاثیر بوده اند. زلزله ۵.۹ ریشتری تاکنون ۴۰ پس لرزه داشته که بزرگترین آن ۴.۸ ریشتر بوده است. غیر از ورنکش، آسیب‌دیدگی‌ها در بقیه مناطق ترک‌خوردگی سقف و دیوارها بوده است.

بیشتر بخوانید: اعزام ۳ تیم ارزیاب هلال‌احمر در پی زلزله آذربایجان شرقی اعزام تیم های هلال احمر به مناطق زلزله زده

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 

بابک محمودی گفت: از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، ۸ استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد و کیش تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۶۷ مورد عملیات امداد و نجات به ۳ هزار و ۱۶ نفر متأثر امدادرسانی کردند.

وی بیان کرد: ۳ اردوگاه اسکان اضطراری با برپایی ۸۰ دستگاه چادر امدادی توسط نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در شهرستان جاسک برپا شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: نیرو‌های عملیاتی هلال احمر ۴۰۹ نفر از متاثرین را اسکان اضطراری دادند، ۱۱۴ نفر به مناطق امن انتقال، و از آب ۴۹ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۷۵۲ کیلوگرم نایلون، ۶۲۲ قوطی کنسروجات،۵۰۴ تخته پتو، ۵۶۹ تخته موکت، ۲۱۵ بسته غذایی و ۹۷ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی در بین متأثرین توزیع شد.

وی اضافه کرد: ۱۷۱تیم عملیاتی متشکل ۶۴۸ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

منبع: روابط عمومی سازمان امداد و نجات

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • اعزام تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان‌ و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده
  • تشریح آخرین خدمات هلال احمر در سیل هرمزگان/ برپایی ۵ کمپ اسکان اضطراری
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان راه‌های روستایی را بست
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان‌ و بلوچستان و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر
  • اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شرق جاسک دایر شده است