Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون والیبال پس از حدود ۲۷ سال ثبات مدیریتی اسیر آفتی شد که در یک سال تغییرات مدیریتی زیادی را شاهد بود و در آستانه انتخابات یک ابهام دیگر به اتفاقات عجیب آن افزوده شد.  

به گزارش خبرگزاری دانشجو، فدراسیون والیبال که از سال ۶۸ تا ۹۵ فقط رنگ دو مدیر را به خود دید و در سایه ثبات مدیریت در طول یک دهه به نتایج عالی رسید، در طول یک سال دستخوش تغییرات بسیاری شده و سه رئیس و سرپرست بر صندلی یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی کشور نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز بی ثباتی‌ها در والیبال با پست معاونت ورزش قهرمانی محمدرضا داورزنی رئیس وقت فدراسیون رقم خورد. ۹ بهمن ماه سال ۹۵ با حکم مسعود سلطانی فر، محمدرضا داورزنی به عنوان معاون ورزش قهرمانی منصوب شد.

سلطانی فر که شعار «آفت زدایی سرپرستان در فدراسیون‌های ورزشی» را در دستور کار داشت، در بدو ورودش یکی از مهمترین فدراسیون‌های ورزشی را با آفت سرپرست همراه کرد! داورزنی از تاریخ ۱۶ بهمن ۹۵ به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال منصوب شد تا همزمان اداره ۵۱ فدراسیون ورزشی را در کنار والیبال داشته باشد!

مسعود سلطانی فر: معتقدم که با تعیین سرپرست، حتی به مدت سه ماه به روال جاری فدراسیون ها لطمه می‌زنیم.

شعار آفت زدایی سلطانی فر امیدها را زنده نگاه داشت تا هر چه سریع تر تکلیف انتخابات فدراسیون والیبال مشخص شود اما داورزنی حدود یک سال از تاریخ بهمن ۹۵ تا ۷ دی ماه ۹۶ سرپرست والیبال باقی ماند تا احمد ضیایی بالاخره رئیس والیبال شد.

اما عمر مدیریتی احمد ضیایی کوتاه بود و او به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان در کمتر از یک سال از سمت خود برکنار شد تا بار دیگر والیبال گرفتار سرپرست شود. والیبال ایران که از اوایل دهه ۹۰ موفقیت‌های چشمگیری را در سایه ثبات مدیریتی کسب کرده بود در سال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در بدترین شرایط مدیریتی قرار گرفت تا جاییکه صدای سعید معروف کاپیتان تیم ملی نیز به صدا در آمد گفت: جمع و جور کردن این فدراسیون بی در و پیکر نه کار من است نه کار شما. جنگ قدرت بر سر ریاست است. الان داریم بدون رییس مسابقه می دهیم. با غیرت بازیکنان بازی می کنیم. اگر ببریم نوش جان بچه ها. اگر باختیم هم فدای سرشان. تا اینجا به احترام مردم آمدیم. این فدراسیون خیلی بی در و پیکر است! گر قهرمان شویم شیر مادر حلال بچه ها. اگر هم قهرمان نشویم با این فدراسیون بی در و پیکر فدای سر بازیکنان!

محمدرضا داورزنی در سالی که والیبال پیش از گذشته به ثبات مدیریتی نیاز داشت والیبال را رها کرد و به وزارت ورزش رفت تا نخستین استارت حضور سرپرست در والیبال شکل بگیرد. حال که در طول یک سال گذشته افشین داوری و فتاحی به عنوان سرپرستان والیبال معرفی شده‌اند جامعه والیبال در فاصله اندک تا آخرین مرحله انتخابی المپیک امید دارند به این نابسامانی خاتمه دهند.

درحالی که انتظار می رفت با مشخص شدن زمان انتخابات اسامی نامزدهای حضور در انتخابات هم اعلام شود، وزارت ورزش تایید صلاحیت شده ها را اعلام نکرد تا اوضاع پیچیده تر از قبل شود و این ذهنیت ایجاد شود که به خاطر تایید نشدن  احتمالی صلاحیت داورزنی، وزارت ورزش به دنبال اهداف خاص خودش است.

فدراسیونی که باید هر چه سریعتر سروسامان گیرد و شرایط برای المپیکی شدن تیم ملی ایران فراهم شود، دستخوش بازیهایی شده است که به نظر می رسد اگر به موقع مدیریت نشود، دودش به چشم این رشته پرطرفدار خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: والیبال ایران فدراسیون والیبال وزارت ورزش سلطانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، بررسی جداول بودجه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد هزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی بیش از ۲۱۷ درصد و سازمان اداری و استخدامی ۱۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش ۲۰ درصد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های وابسته و تابعه آن ۱۶/۸ درصد افزایش هزینه داشته اند.

دیوان محاسبات کشور بر لزوم اقدام اصلاحی برای رفع تبعیض در این حوزه تاکید دارد.

کد خبر 6085135

دیگر خبرها

  • منظمی سرپرست دبیرکلی والیبال شد
  • منظمی سرپرست دبیرکلی فدراسیون والیبال شد
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • مالکان درمورد مدیریت سرخابی‌ها تصمیم می‌گیرند
  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند
  • انتصاب سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی