Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسکندری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تصمیمات و مصوبات شورای عالی اشتغال که سه شنبه هفته گذشته به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه چند مصوبه داشت که مهمترین آن پرداخت منابع باقی مانده سهم ۱.۵ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی و عشایری بود که در این زمینه مقرر شد ۲۴۵ میلیون دلار باقی مانده نیز به صورت مرحله‌ای پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین بحث سامانه  نظارتی وزارتخانه برای نظارت بر پرداخت تسهیلات اشتغال مطرح و قرار شد همه برنامه‌های اشتغال در سامانه ناظر سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور متمرکز شود و همه دستگاه‌ها نیز مکلف شدند گزارش خود را به صورت ماهیانه در این سامانه ثبت کنند تا از این طریق تسهیلات پرداختی اشتغال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه و همچنین تسهیلات اشتغال روستایی را رصد و پایش کنیم.

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال با بیان اینکه سامانه نظارتی برنامه های اشتغال وزارت کار در حال حاضر فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: وظیفه اصلی این سامانه پایش برنامه های اشتغال و عملکرد دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها است. در قالب این سامانه برای هر دستگاه نام کاربری تعریف شده و باید عملکرد خود را در سامانه ثبت کنند. این سامانه کاملا نتیجه محور است.

اسکندی با بیان اینکه دستگاه‌ها به صورت ماهیانه باید تمام برنامه‌ها و عملکرد خود را در سامانه ناظر سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال ثبت کنند، گفت: به زودی نام کاربری در اختیار وزرا و استانداران قرار می گیرد. وظیفه ذاتی این سامانه پیدا کردن مغایرت‌ها و انحرافات در اجرای برنامه‌های اشتغال و تسهیلات پرداختی است تا انحرافات ناشی از تعهدات اشتغال و تسهیلات پرداختی به صفر برسد.

دستگاهها مکلف شدند برنامه های اشتغال خود را ظرف دو هفته ارائه دهند

وی با اشاره به اینکه بیشترین تاکید در نشست شورای عالی اشتغال موضوع پیگیری مغایرت‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات بود، اظهار داشت: یکی دیگر از خروجی‌های شورای عالی اشتغال این بود که مقرر شد دستگاه‌ها طی دو هفته آینده برنامه های اشتغالی خود را تحویل دهند تا برنامه‌ریزی اشتغال در نیمه دوم سال و همچنین سال ۹۹ آغاز شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال ادامه داد: از مصوبات دیگر شورا این بود که برای پایداری مشاغل و کسب و کارهای ایجاد شده از محل تسهیلات اشتغال روستایی و تبصره ۱۸، برنامه‌های توسعه بازار، مهارت، تکنولوژی، کیفیت و شبکه سازی اجرایی شود.

وی گفت: در نهایت قرار شد تا پایان سال بر دو برنامه مهم اشتغال تمرکز شود که نخست اجرای برنامه ها از محل منابع ۲۰ هزار میلیارد تومانی تبصره ۱۸ و دیگری اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری است.

اسکندری با تاکید بر اینکه قرار شد تا پایان امسال شورای عالی اشتغال یکبار دیگر با دستور کار بررسی اجرای برنامه‌ها و منابع «تبصره ۱۸ قانون بودجه» تشکیل جلسه دهد، گفت: مهمترین تصمیمات و خروجی‌های نشست هفته گذشته، تمرکز بر اجرای برنامه اشتغال روستایی و اجرای برنامه های توسعه ای برای پایداری این کسب و کارها، تمرکز بر اجرای برنامه های تبصره ۱۸ و عملیاتی کردن هفت تفاهم نامه با دستگاه ها و موضوع نظارت بر تسهیلات بود.

کد خبر 4765923 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال شورای عالی اشتغال اشتغال زایی تسهیلات اشتغالزایی اشتغال روستایی بانک مرکزی ایران قیمت دلار ایالات متحده آمریکا قیمت نفت قیمت یورو تحریم اقتصادی ایران وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی بورس تولید نفت رضا اردکانیان وزارت صنعت معدن و تجارت عربستان سعودی نظام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در کنار طرح حفظ موضوعی، برخی دستگاه‌های فرهنگی با مشارکت بیشتر، تولیدات و آموزش‌های ویژه‌ای خواهند داشت؛ مشابه اتفاقی که اخیراً در طرح حفظ موضوعی مستورا شاهد آن بودیم. البته طرح حفظ موضوعی که قرار است در ماه رمضان اجرا شود، جامع‌تر و عظیم‌تر از حفظ موضوعی مستورا خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این فرایند، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات و رئیس شورای توسعه قرآنی،فرمانده این عملیات مشترک است افزود: اگرچه دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی در اجرای این طرح مشارکت دارند، اما هدف، تسهیلگری یک عملیات مردمی است و قرار نیست که این طرح به اسم دستگاه یا نهادی شناخته شود.

حسینی، هدف از اجرای این طرح را گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین دانست و گفت: محتوای این طرح، ۳۰ فراز بسیار برجسته و ۳۰ آیه فوق‌العاده کلیدی در حوزه باور‌های اعتقادی، فردی و اجتماعی بوده که اگر این اتفاق با کمک رسانه‌ها و مجموعه‌های مختلف حاکمیتی و مردمی به درستی رقم بخورد، یک گفتمان قرآنی خوب در کشور مستقر خواهد شد. بر این اساس، به اعتقاد من این طرح کاملاً هم راستا با اقداماتی است که ما در مسیر جهاد تبیین باید انجام دهیم.

وی افزود: منشور توسعه فرهنگ قرآنی که به عنوان نخستین سند جامع نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن کریم در سال ۱۳۸۸ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، برنامه ملی نظام برای دستیابی به جامعه‌ای متمسّک به قرآن و عترت و ارتقای ایران به کشوری توسعه‌یافته با هویتی اسلامی انقلابی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی است که در آن علاوه بر بیان اهداف، سیاست‌ها و راهبرد‌های توسعه فرهنگ قرآنی، کلیات ساختار اجرایی تحقق آن در قالب تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کمیسیون‌های تخصصی بیان شده‌است.

حسینی گفت: وراى توسعه فرهنگ قرآنى، رکن اجرایى پیشبرد اهداف، سیاست‌ها و راهبردهاى منشور توسعه فرهنگ قرآنی است که با حضور وزرا و مدیران دستگاه‌ها و نهاد‌های ارشد فرهنگی و آموزشی کشور، صاحب‌نظران منتخب امور قرآنی و نمایندگان بخش مردمی قرآنی به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شود. با توجه به مرجعیت تخصصی و انحصاری این شورا در راهبری، سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت بر همه فعالیت‌های قرآنی، مصوبات آن برای دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی، عمومی و مردمی لازم‌الاجراست.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: در واقع تابستان ۱۴۰۲ فعالیت شورای توسعه قرآنی در چارچوب مشخص به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار و سازمان تبلیغات بازوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در امور قرآنی شد.

 

دیگر خبرها

  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • آغاز فعالیت شورای عالی فیلم و سریال بنیاد روایت فتح
  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است
  • فردا؛آغاز بکار سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • مدیریت یکپارچه منجر به موفقیت هلال احمر می‌شود
  • اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است