Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از ۱۶ تا ۲۱ آبان به دبیری مجید قناد با شعار تئاتر، کودک، طبیعت برپاست. دو تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در شهرهای مختلف استان همدان نمایش اجرا می‌کنند. این دو تماشاخانه سیار با سه نمایش از ۱۶ تا ۲۱ آبان بیش از ۳۲ اجرا خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین روز جشنواره، تماشاخانه سیار شماره یک کانون به شهرک فرهنگیان شهرستان همدان رفت و در میدان معلم برای کودکان و نوجوانان به اجرای دو نمایش خوزه کاری از گروه هفت پنج یک و مترسک خودت باش به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس پرداخت.

این دو گروه نمایشی در شهرستان‌های قروه، جوکار، صالح‌آباد، بهار، ازندریان، فامنین، رزن، حاشیه‌های شهر همدان و مراکز فرهنگی هنری کانون این شهر در ساعت‌های ۹ صبح و ۱۵ و ۱۷ اجرا خواهند داشت.

همچنین تماشاخانه سیار شماره دو کانون با نمایش هفت‌خوان رستم به کارگردانی میثم یوسفی کار خود را در مراسم گشایش جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در میدان امامِ شهر همدان آغاز کرد و در روزهای بعد با همین نمایش به ازندریان، فامنین، رزن، و شهرک‌های حاشیه مانند الوند و مدنی می‌رود و در ساعت‌های ۹ صبح و ۱۵ و ۱۷ میهمان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها می‌شوند.

کانون پرورش فکری تلاش می‌کند بخش قابل توجهی از کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستاها که امکان حضور در جشنواره را ندارند، از برنامه‌های تماشاخانه سیار کانون، بهره‌مند شوند.

برپایی ۱۳ کارگاه تخصصی و دو نشست

این کارگاه‌ها با حضور مدرسانی از استرالیا و ایتالیا و حامد سقاییان و زهرا صبری در حاشیه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از ۱۶ تا ۲۰ آبان ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

در اولین روز از جشنواره، حامد سقاییان کارگاه بازیگری در تئاتر کودک و نوجوان را با حضور کارگردانان، مربیان و بازیگران برگزار کرد و همین کارگاه در ساعت ۱۸ روز جمعه ۱۷ آبان نیز برپا می‌شود.

بر همین اساس، جان سماحه (John Samaha) مدرس استرالیایی کارگاه بازیگری با استفاده از تکنیک‌های انگیزشی از طریق بداهه‌گویی را در ساعت ۹ صبح روزهای ۱۷ تا ۱۹ آبان برگزار می‌کند.

همچنین ساعت‌های ۹ صبح روزهای ۱۷ تا ۱۹ آبان به کارگاه تئاتر فیزیکال (ارتباط ذهن و جسم) اختصاص دارد که پائولو (Paulo) ایتالیایی مدرس آن است.

بر اساس این خبر، نیمرا (Neamera) مدرس ایتالیایی، کارگاه آموزشی کاردستی، بازی و خلاقیت را در ساعت‌ ۱۴:۳۰ روز شنبه ۱۸ آبان و ساعت ۱۸ روز یک‌شنبه ۱۹ آبان برای مخاطبان ۱۸ سال به بالا برگزار خواهد کرد.

همچنین صبح روز، دوشنبه ۲۰ آبان به کارگاه آموزشی کاردستی، بازی و خلاقیت ویژه مخاطبان ۸ تا ۱۴ سال اختصاص دارد که ماسکرادنو (Mascherando) ایتالیایی مدرس آن است.

زهرا صبری نیز کارگاه خلاقیت در کارگردانی را در ساعت ۱۴:۳۰ روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان برای مربیان و نوجوانان تدریس می‌کند.

دو نشست شبانه در روزهای شنبه ودوشنبه ۱۸ و ۲۰ آبان از ساعت ۲۱ تا ۲۴ نیز در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز تدارک دیده شده است.

این کارگاه‌ها از سوی مرکز تئاتر کانون پرورش فکری و با همکاری کانون استان همدان، سازمان محیط زیست و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برگزار می‌شود. محل برگزاری تمام کارگاه‌ها در سالن‌ سازمان محیط زیست جنب میدان باباطاهر، سالن‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سالن سینما تئاتر کانون جنب هتل باباطاهر است.

پیش از آغاز جشنواره نیز شش کارگاه‌ تخصصی آموزشی تئاتر کودک و نوجوان از سوی مرکز تولید تئاتر، انجمن‌ هنرهای نمایشی کانون و مرکز ملی اسیتژ ایران از۱۲ تا ۱۴ آبان ۱۳۹۸ برای کارگردانان تئاتری که آثارشان به بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافته است با حضور سورن والنته اوسن نویسنده و کارگردان دانمارکی، سینا ییلاق‌بیگی، زهرا صبری و سامی صالحی‌ثابت در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در تهران برگزار شد.

حضور کانون در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

مدیر مرکز تئاتر کانون در مورد حضور کانون در این جشنواره توضیح داد: علاوه بر راه‌یابی هشت اثر کانون به این رقابت، برپایی کارگاه‌ و نشست‌های مختلف تخصصی، پیش و حین برگزاری این رویداد، اعزام دو تماشاخانه سیار به استان همدان و انتشار نشریه تخصصی تئاتر در کانون و توزیع آن در بین شرکت‌کنندگان بخشی از برنامه‌های کانون در این جشنواره بین‌المللی است.

امیر مشهدی‌عباس که در گروه داوری این جشنواره نیز حضور دارد، اضافه کرد: پیش از آغاز جشنواره کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای کارگردانان تئاترهایی که آثارشان در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پذیرفته شده است، از سوی کانون پرورش فکری در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری تهران زیر نظر یک مدرس سرشناس دانمارکی و سه مدرس ایرانی برگزار شد.

وی گفت: مرکز تولید تئاتر و انجمن هنرهای نمایشی کانون و مرکز ملی اسیتژ ایران این کارگاه‌ها را به مدت سه روز طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در تهران برگزار کردند که سورن والنته اوسن (Soren valente owesen) نویسنده و کارگردان کودک و نوجوان دانمارکی، سینا ییلاق‌بیگی کارگردان، مدرس و طراح صحنه تئاتر، زهرا صبری کارگردان تئاتر و سامی صالحی ثابت کارگردان تئاتر، مدرس این دوره ها بودند.

به‌گفته‌ وی  هم‌زمان با بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز ۱۳ کارگاه تخصصی و دو نشست با حضور مدرسانی از استرالیا و ایتالیا و حامد سقاییان و زهرا صبری در حاشیه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از ۱۶ تا ۲۰ آبان ۱۳۹۸ از سوی مرکز تئاتر کانون پرورش فکری و با همکاری کانون استان همدان، سازمان محیط زیست و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان جشنواره بیست و ششم تئاتر، کودک و نوجوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

فرشاد کشاورزیان گفت: این جشنواره برای نخستین بار به مدت یک هفته از ششم تا دوازدهم اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد این شهر برگزار خواهد شد.

او با قدردانی از حمایت‌های فرماندار ویژه ملایر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و پیگیری سایر مسوولان برای اجرای این جشنواره گفت: این جشنواره موجب شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در راستای سیاست‌های دولت خدمتگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر برگزاری جشنواره موسیقی «شب‌های تاک» را در راستای شعار دولت سیزدهم مبنی بر عدالت‌محوری دانست و گفت: تمرکززدایی یکی از شاخصه‌های عدالت‌محوری است که بر این اساس برنامه‌ها و رویداد‌های ملی و استانی در شهرستان‌ها نیز برگزار شود.

کشاورزیان گفت: این جشنواره شامل پنج بخش اجرا‌های صحنه‌ای موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و متنوع با موضوعات مختلف شعر، موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گشت شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر در راستای استفاده از ظرفیت بزرگ گردشگری و هنری ملایر و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ملایر است.

او با بیان اینکه دومین دوره نمایشگاه ساز با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان برپا خواهد شد، گفت: در حال حاضر ۲۵۰ گارگاه سازگری در این شهرستان فعال است که برای بیمه تعداد زیادی از این هنرمندان اقدام کردیم و افرادی که مجوز کارگاه، نمونه آثار و مهر داشته باشند، می‌توانند با عضویت در صندوق اعتباری هنر، از خدمات و حمایت‌های آن برخوردار شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: جشنواره موسیقی «شب‌های تاک» با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار می‌شود که یک جشنواره در سطح منطقه‌ای است و اساتید مطرح کشوری و هنرمندانی از تهران در این جشنواره حضور دارند.

کشاورزیان همچنین به جدول زمان‌بندی جشنوراه اشاره و گفت: ۶ اردیبهشت آئین افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار و در روز‌های بعد از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

او گفت: این کارگاه‌ها با موضوعات پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و وگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه نوازی، ریتم شناسی و وزن خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب خوانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: اجرا‌های صحنه‌ای نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و به مدت هفت شب ۱۴ اجرای صحنه‌ای خواهیم داشت.

کشاورزیان با بیان اینکه در ایام برگزاری جشنواره از ساعت ۱۴ تا ۱۶ عصر هر روز تور گشت شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر برگزار می‌شود، افزود: برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره با کیفیت و نظم و انضباط خوب، کمیته پنجگانه تشکیل دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)