Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه وال استریت ژورنال روز پنج شنبه نوشت: ایران در نامه ای به سازمان بین المللی دریانوردی (ایمو) در مورد ناامن بودن دریای سرخ هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، وال استریت ژورنال می نویسد: ایران در نامه خود سازمان بین المللی دریانوردی را به دلیل حملات به تانکرهای نفتی خود مورد شماتت قرار نمی دهد اما متذکر می شود که این حملات توسط یک یا چند کشور سازماندهی شده است، زیرا پیش از این نیز دو تانکرنفتی پرچم دار ایرانی دیگر به همین ترتیب در همان منطقه مورد حمله قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران در نامه به سازمان بین المللی دریانوردی که ۳۰ اکتبر (هشتم آبان) بازمی گردد، اعلام می کند، نگرانی عمده در این رابطه این است که الگوی سازمان یافته و کاربری این حملات در مدت زمان کوتاهی و مکانهای مشابه باعث شده است که دریای سرخ به مسیری ناامن برای کشتی ها تبدیل شود .

در این نامه  به حمله به سه فروند نفتکش ایران در شش ماه گذشته در سواحل عربستان سعودی تدوین و ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: تکذیب نشت نفت از کشتی نفتکش SABITI هیچ مرجع دریایی به درخواست کمک نفتکش Sabiti پاسخ نداد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ناامنی نفتکش ایرانی دریای سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان ماه عسل برخی سازمان‌ها در سفرهای خارجی

به گزارش همشهری آنلاین، هفته گذشته خبر لغو عضویت ایران در چند سازمان بین المللی برخی ابهامات را در پی داشت. این که عضویت کشور در این سازمان ها چه سود و ضررهایی داشته است و لغو عوضیت در آن چه پیامدهایی را به همراه خواهد داشت، موضوعی است که موجب شد تا در مصاحبه ای با محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور ابعاد کامل این موضوع را جویا شویم.

عضویت در 58 سازمان بین المللی مهم

معاون حقوقی رئیس جمهور درباره اولویت های حضور ایران در سازمان های بین المللی عنوان کرد: تمامی سازمان‌های بین المللی را ارزیابی و اولویت بندی کردیم. ۵۸ سازمان بین المللی که جمهوری اسلامی ایران در آن عضویت دارد، به عنوان اولویت ما مطرح می‌شود و از اعتبارات دولت و سازمان برنامه و بودجه بر اساس ردیفی که در قانون بودجه برای آن پیش بینی شده است، این حق عضویت‌ها پرداخت شود تا این ۵۸ سازمانی که دستگاه های ایران در آن عضویت دارد، دچار اختلال نشود. حدود ۱۳۰ سازمان بین المللی نیز وجود دارد که ایران در آن‌ها نیز عضویت دارد اما به عنوان اولویت دوم کشور و دولت مطرح است و از دستگاه‌های مختلف خواستیم تا با استفاده از اعتبارات داخلی خودشان ، حق عضویت خودشان را پرداخت کنند. دسته دیگری از سازمان‌ها هستند که به عنوان اولویت سوم جمهوری اسلامی مطرح می‌شود. یعنی کشورمان در گذشته در این سازمان‌ها عضویت داشته است و مجلس شورای اسلامی نیز حضور ایران را در این سازمان‌ها تصویب کرده است اما درحال حاضر پیشنهاد دولت این است که ایران در این سازمان‌ها لغو عضویت شود. چرا که هیچ عایدی و خاصیتی برای کشورمان به همراه ندارد و فقط هر سال مبلغی پول از دستگاه‌ها و کشور در ازای حق عضویت دریافت می‌کنند.

ارزیابی حضور دستگاه ها در سازمان های بین المللی

دهقان در ادامه با اشاره به لغو عضویت ایران در برخی از سازمان های بین المللی گفت: تاکنون سه سازمان تشخیص داده شده است تا به دلیل عدم کارایی لازم، حق عضویت ایران در آن لغو شود. البته موضوع لغو حق عضویت ایران در این سازمان‌ها کاملا با هماهنگی دستگاه‌ها انجام شده است و پس از انجام بررسی‌ها و حصول این نتیجه که حضور ایران در این سازمان‌ها هیچ ارزشی ندارد، به اطلاع سازمان مورد نظر رسیده است. از سوی دیگر بعضی از دستگاه‌هایی اجرایی عضو سازمانی بین المللی هستند اما هیچ گزارشی به معاونت حقوقی دولت، وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه نداده‌اند. چرا که این سه دستگاه با یکدیگر کمیته ای تشکیل داده اند که عضویت دستگاه ها در سازمان‌های بین المللی را بررسی می‌کنند. متاسفانه در گذشته این اتفاق و بررسی‌ها انجام نمیگرفت اما در دولت سیزدهم هرکدام از دستگاه ها دعوت میشوند و در مورد فعالیت آن ها در سازمان بین المللی مورد نظر سوال پرسیده می‌شود.

نظارت بر فعالیت دستگاه ها در سازمان های بین المللی

معاون حقوقی رئیس جمهور در پایان با اشاره به نظارت فعالیت دستگاه ها در سازمان های بین المللی تاکید کرد: این که نمایندگان دستگاه ها به بهانه حضور در سازمان ها به سفر خارجی بروند و در آنجا پول‌های کشور را خرج کنند نباید رخ دهد. بنابراین حضور در هر سازمان بین المللی باید با خاصیتی همراه شود و دستگاه‌ها در گزارش‌هایشان به آن اشاره کنند. هر ساله از دی ماه تا خرداد ماه یعنی حدود شش ماه برای هر کدام از سازمان‌ها جلسه ای تشکیل میدهیم و با دعوت نمایندگان جمهوری اسلامی در سازمان‌های بین المللی از آن‌ها گزارش مکتوب اخذ میکنیم. اخیرا لایحه ای به مجلس ارسال کردیم و در آن درخواست لغو عضویت در سازمان‌های بین المللی را مطرح کردیم که حضور جمهوری اسلامی ایران در آن هیچ منفعتی برای کشور و دستگاه‌ها به همراه نداشته است و این بدین معنا نیست که منافع کشور به خاطر این لغو عضویت ها در خطر افتاده باشد و حضور ایران در سازمان‌های بین المللی مهم دائما درحال نظارت است تا به عضویت و حق رای کشورمان در آن ضربه‌ای وارد نشود.

کد خبر 845811 برچسب‌ها خبر ویژه دولت سیزدهم روابط بین‌الملل مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • برگزاری نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • هشدار یک سازمان بین‌المللی درباره بدترین گرسنگی جهان در نوار غزه
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
  • پایان ماه عسل برخی سازمان‌ها در سفرهای خارجی