Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت نیرو تا چندی پیش با بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران، عنوان بدهکارترین وزارت خانه را یدک می کشید.بدهی یی که به گفته وزیر نیرو سهم بیشتر آن به بانک ها تعلق داشت و بخشی دیگر نیز مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی بود. به گفته کارشناسان یکی از دلایل انباشت این حجم از بدهی، سهم بالای یارانه دولت برای تعرفه آب و برق بود که البته بالاخره وزارت نیرو برای اجرای قانون ( هدفمندی یارانه ها) آستین بالا زد و با اصلاح نظام تعرفه ها، قیمت ها را تقریبا به نرخ حقیقی نزدیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۱ مهر ماه سال جاری رضا اردکانیان، وزیر نیرو با بیان اینکه دو سال پیش بدهی وزارت نیرو رقمی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بود گفت: در حال حاضر با استفاده از پتانسیل های قانونی توانستیم بخش قابل توجهی از بدهی به بخش خصوصی را پرداخت کنیم؛ به نحوی که این امر باعث شد بخش خصوصی به شکل مستمر در چرخه سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های جدید قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بدهی به بخش خصوصی باعث آسیب رسیدن به بخش فنی نیروگاه های خصوصی نمی شود، ادامه داد: برنامه تعمیرات و نگهداری این واحدها مطابق برنامه در حال انجام است. البته در این نمی توان منکر تاثیر تفاوت قیمت ارز بر قراردادهای بخش خصوصی شد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین در تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۹۸ با حضور در خانه ملت گفت که بدهی این وزارتخانه به پیمانکاران طرح های توسعه ای آب و خاک به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. 

به گزارش خبرنگارمهر، با هدف کاهش بدهی های وزارت نیرو، هیات وزیران طی مصوبه ای این امکان را فراهم کرده است تا  بدهی اشخاص متقاضی از شرکت دولتی مدیریت شبکه برق ایران با بدهی همان شرکت ها به سازمان خصوصی سازی و سازمان امور مالیاتی کشور تهاتر شود. 

با این مصوبه، زمینه برای تهاتر مجموعا حدود ۴۸۴ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال بدهی دولت به ۴ شرکت فراهم شد. 

هیات وزیران درجلسه ای مورخ ۸ آبان ماه سال جاری به پیشنهاد وزارت اقتصاد و دارایی به استناد بند (ب) ماده ۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور – مصوب سال ۱۳۹۴ – تصویب کرد که مطالبات اشخاص متقاضی از شرکت دولتی مدیریت شبکه برق ایران با بدهی همان شرکت ها به سازمان خصوصی سازی و سازمان امور مالیاتی کشوربه شرح جدول زیر تهاتر شود:

کد خبر 4765880 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید برق قیمت برق برق بدهی مالی وزارت نیرو سازمان خصوصی سازی سازمان امور مالیاتی بدهی دولت به پیمانکاران بانک مرکزی ایران قیمت دلار ایالات متحده آمریکا قیمت نفت قیمت یورو تحریم اقتصادی ایران وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی بورس تولید نفت رضا اردکانیان وزارت صنعت معدن و تجارت عربستان سعودی نظام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی زارعی، مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که صبح امروز (چهارشنبه) در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن و اعضای هیئت مدیره بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین برگزار شد، اظهار کرد: یک بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امیدواریم اتفاقات خوبی در خصوص این دو باشگاه رخ دهد.

وی افزود: ورزش را باید به عنوان یک صنعت پولساز ببینیم و  بدانیم که ۲ درصد از تولید ناخالص کشورهای پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد و هدفگذاری کشورهای همسایه در سه ساله آینده ۳ درصد است و  باید به این سمت حرکت کنیم و نقطه آغاز این کار، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است.

رئیس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود، اعلام کرد: با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آن‌ها را نیز حل کنیم.

زارعی ادامه داد: امیدوار هستیم هر دو باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند؛ اگر یکی از این دو باشگاه واگذار می‌شد از نظر ای‌اف‌سی مشکل حل می‌شد اما خوشبختانه سهام دو باشگاه به یک اندازه واگذار شد.

مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم این اتفاق سرعت حرکت ورزش و فوتبال ایران را بیشتر کند، گفت: از اعضای فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنیم چرا که پیگیری بسیاری انجام دادند و وزارت ورزش هم همراه بود و در نهایت این اتفاق رخ داد. همچنین جای تشکر دارد که با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی مشکلات دو باشگاه حل شد و  یک جلسه نیز با حضور شرکت توسعه و نوسازی اماکن ورزش و سازمان لیگ داشتیم و امیدواریم ورزشگاه آزادی نیز تکان اساسی به خود ببیند.

دیگر خبرها

  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد