Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-29@09:23:13 GMT

آغاز گشت زنی هوایی روسیه در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۸۳۷۹

خرداد؛ وزارت دفاع روسیه تصمیم دارد در چهارچوب گشت زنی‌ها در منطقه مرزی سوریه و ترکیه طبق توافق سوچی، بالگردهایش را به شکل روزانه بر فراز شمال سوریه به پرواز درآورد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، یکی از خلبانان نیروهای هوافضای روسیه به خبرنگاران گفت: ما این ماموریت ویژه را با گشت زنی‌های هوایی در استان‌های شمال سوریه انجام دادیم و از این پس نیز روزانه در تمامی محورها پروازهایی صورت می‌گیرد و بالگردهای ما در ارتفاع بین 50 و 60 متری از زمین پرواز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بالگردهای ما را نیروهای پلیس نظامی روسیه همراهی می‌کنند و مسئولیت آن‌ها تاکین امنیت مناطق گشت زنی است.
عصر پنج شنبه رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که ارتش این کشور اولین گشت زنی هوایی در شمال شرقی سورهی را انجام داد و بالگردهای روسی در مسیر فرودگاه کویرس تا عین عیسی، رقه، بحیره الاسد را گشت زنی کردند.
پلیس نظامی روسیه پیتر با نیروهای گارد مرزی ترکیه گشت زنی‌های مشترکی در شمال سوریه در تاریخ یکم تا پنجم نوامبر جاری انجام دادند. برچسب ها: شمال سوریه ، گشت زنی هوایی روسیه ، وزارت دفاع روسیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: شمال سوریه گشت زنی هوایی روسیه وزارت دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید اسرائیل به سوریه / رویترز : 33 کشته

اسرائیل به اطراف شهر حلب سوریه حمله کرد.

به گزارش عصرایران، به گفته رویترز به نقل از منابع محلی، در این حمله 33 نفر نظامی و غیرنظامی کشته شدند.

رسانه های دولتی سوریه هم ضمن اعلام خبر حمله اسرائیل، از کشته شدن شماری از افراد نظامی و غیرنظامی خبر دادند اما هنوز آمار دقیق اعلام نکردند.

ارتش سوریه اعلام کرد که شماری از غیرنظامیان و سربازان در حملات اسرائیل و سازمان های تروریستی به حلب کشته شدند.
ارتش سوریه بامداد روز جمعه گفت در پی حمله هوایی دشمن اسرائیلی از سمت منطقه أثريا در جنوب شرقی حلب و هدف قرار دادن تعدادی از نقاط در حومه حلب، تعدادی غیرنظامی و نظامی کشته شدند.

ارتش سوریه اضافه کرد: همزمان با حمله اسرائیل، حمله پهپادی توسط سازمان های تروریستی از ادلب و حومه غربی حلب صورت گرفت. این حمله پهپادی در تلاش برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در شهر حلب و اطراف آن انجام شد.

خبرگزاری دولت سوریه (سانا) درباره حمله بامداد امروز به حلب اینگونه گزارش داد: "بامداد امروز بر اثر تجاوزات اسرائیل که تعدادی از مناطق حومه شهر حلب را هدف قرار داد، تعدادی از شهروندان و نظامیان شهید و مجروح شدند. یک منبع نظامی در بیانیه‌ای به سانا گفت: حدود ساعت 01:45 بعد از نیمه شب، دشمن اسرائیلی از سمت اثریه در جنوب شرقی حلب حمله هوایی کرد و تعدادی از نقاط حومه حلب را هدف قرار داد". 

هنوز جزئیات بیشتری از این حمله و تلفات آن منتشر نشده است.

شهر حلب در شمال سوریه بعد از دمشق پایتخت، بزرگترین و مهمترین شهر این کشور است. زمانی شهر حلب (در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه) پایتخت اقتصادی سوریه به شمار می رفت اما سال ها بحران و جنگ داخلی، به شدت به این شهر ضربه زده است.

در ماه های قبل، ارتش اسرائیل در چند حمله هوایی جداگانه، بارها فرودگاه حلب را از کار انداخته بود.

از سال 2011 تاکنون، نیروی هوایی اسرائیل به صورت مستمر و شبه هفتگی، حملاتی را علیه نقاط مختلف کشور سوریه انجام می دهد. 

یک مجموعه مخالف دولت سوریه مستقر در بریتانیا به نام "دیده بان حقوق بشر سوریه"  گفت حملات اسرائیل به انبارهای موشکی گروه حزب الله لبنان در حومه جنوبی حلب در جبرین نزدیک فرودگاه بین المللی حلب اصابت کرد. این سازمان افزود در این حملات ده ها سرباز کشته یا زخمی شدند.

هیچ بیانیه ای از سوی مقامات اسرائیلی درباره این حملات منتشر نشده است. اسرائیل به ندرت انجام این حملات را تأیید می کند یا به آنها واکنش نشان می دهد.

ارتش اسرائیل پنجشنبه هم به اطراف دمشق حمله کرد. رسانه های دولتی سوریه روز پنجشنبه گزارش داده بودند در حملات هوایی در نزدیکی دمشق پایتخت این کشور 2 غیرنظامی زخمی شدند.

خبرگزاری دولت سوریه (سانا) درباره حمله روز پنجشنبه اسرائیل به دمشق نوشته بود: "در نتیجه تجاوز رژیم اشغالگر اسرائیلی به یکی از ساختمان ها در حومه دمشق، دو غیر نظامی مجروح شدند. یک منبع نظامی به سانا گفت: حدود ساعت 17:50 امروز دشمن اسرائیلی تجاوز هوایی از سمت جولان اشغالی سوریه به یکی از ساختمان ها در حومه دمشق انجام داد که به زخمی شدن دو غیر نظامی و ورود خسارات مادی منجر شد. منبع افزود: این حمله منجر مجروحیت دو غیر نظامی و همچنین خسارت مادی را به همراه داشته است".

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر کشته شدند
  • (ویدئو) آخرین جزئیات حمله سحرگاه امروز اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حلب همزمان با حمله پهپادی گروه‌های مسلح
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم
  • حمله جدید اسرائیل به سوریه / رویترز : 33 کشته
  • اکونومیست: روسیه برای عملیات بزرگ بهاری در اوکراین آماده می‌شود
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران