Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:52:30 GMT

انقلاب اسلامی عقب‌ماندگی 500 ساله ایران را جبران کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۸۴۲۹

انقلاب اسلامی عقب‌ماندگی 500 ساله ایران را جبران کرد

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی عقب‌ماندگی 500 ساله این کشور جبران شده و امروز در حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده‌ایم.

 حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در آئین نکوداشت پروفسور محمد برزگر جلالی در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: با برگزاری چنین آئین‌هایی ما می‌خواهیم تاریخ، مدنیت و روحیه سپاسگزاری خود را از ولی‌نعمتان جامعه نشان دهیم و به نوعی برای نسل آینده نیز الگوئی شاخص و ممتاز معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بزرگانی نظیر برزگر جلالی به چنین تجلیل‌هایی نیاز ندارند، چرا که این شخصیت‌ها خودساخته و در عین حال آزاده هستند، خاطرنشان کرد: ما به شدت به چند دلیل به چنین آئین‌هایی نیاز داریم که دلیل اول تجلیل و تکریم از علم و عالم است که در مکتب اسلام به آن توصیه شده است.
امام جمعه اردبیل به شکوه و هیمنه ایران در قرون گذشته در عرصه‌های فرهنگی، علمی و ادبی اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ و به واسطه بسیاری از حکمرانان ناصالح این عظمت و هیمنه ما به تاراج رفته و امروز باید در کنار کسب مجدد این جایگاه فراتر از تحولات علمی دنیا حرکت کنیم تا از قافله پیشرفت عقب نمانیم.
عاملی از علم به عنوان منبع قدرت و سلطان و رمز کرامت بشریت یاد کرد و افزود: بدون دستیابی به علوم و فنون جدید حفظ حاکمیت ملی و استقلال کشور غیرممکن است و در دنیایی که منطق آن تعیین حقوق ویژه برای کشورهای خاص و نظام ارباب رعیتی تعریف شده اگر مجهز به علم نباشیم از قافله عقب می‌مانیم.
وی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی در کنار برخی ریزش‌ها رویش‌های امیدبخشی به ویژه در عرصه پزشکی اتفاق افتاده و دیگر بساط حضور پزشکان بیگانه در این کشور برچیده شده و به نوعی اطبای حاذق ایرانی در صحنه‌های مختلف حضور دارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی عقب‌ماندگی 500 ساله این کشور جبران شده و ما امروز به قدرت برتر علمی منطقه تبدیل شدیم که حتی نظام غرب از آن در واهمه است.
عاملی افزود: خروجی این نشست‌ها باید به الگوسازی برای نسل آینده تبدیل شود و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با عملیاتی شد باغ موزه مفاخر در باغ شریعت اردبیل بتوانیم برای نسل جوان و نوجوان تندیسی از دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی این شخصیت‌ها را تهیه کرده تا قوت قلبی برای نسل آینده باشد.
وی از ادبیات عرفانی ایران به عنوان ذخیره معنوی یاد کرد و گفت: آنهایی که به گنجینه‌های بی‌بدیل این کشور نظیر حافظ، مولوی و سعدی دهن‌کجی می‌کنند باید بدانند که گمشده بشریت امروز در کتاب‌های عرفانی و سراسر معرفت این بزرگان است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری انقلاب اسلامي ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

به گزارش خبرنگار مهر، داود شایقی عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: در سال مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» سیاستگذاری های ملی و استانی ابلاغ شده تا در برنامه ریزی ها و هدفگذاری های امسال مورد توجه و تمرکز قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای ۲۴ دستگاه استان پیش بینی شده و با ابلاغ فوق العاده ویژه کارکنان ما با کسری پرداختی ها روبرو شدیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: ماهانه اجرای فوق العاده ویژه ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بار مالی به همراه داشت که در مجموع ۷۲ میلیارد تومان کسری اعتبار هزینه ای با همکاری اقتصاد و دارایی، خزانه و ذیحساب جبران شد.

شایقی افزود: در اواخر سال گذشته و به دنبال پیگیری استاندار اردبیل کسری اعتبارا هزینه ای جبران شد تا پرداختی اضافه کار، رفاهی و معوقات کارکنان را به همراه پاداش بازنشستگی ۱۶۳ نفر از بازنشستگان سال ۱۴۰۱ را شاهد باشیم.

افزایش ۲۱۵ درصدی سهم راه آهن از اعتبارات تخصیصی

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل به اعتبارات عمرانی و تملک دارایی سرمایه ای اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه سفر دوم رییس جمهور به استان انجام نشد اما از محل سفر اول ۲ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان منابع جذب کردیم تا صرف پروژه های زیربنایی شود.

شایقی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه های استانی بود که ما بالاتر از این رقم جذب اعتبارات را شاهد بودیم که در کمیته جذب استان این ارقام مورد بررسی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از محل سفر رییس جمهور برای راه آهن اردبیل بالاتر از بودجه سالانه ۷۳۰ میلیارد تومان بالغ بر یک هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان اختصاص یافت که رشد ۲۱۵ درصدی را از سهم اعتبارات به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6082092

دیگر خبرها

  • سردار استکی: عملیات وعده صادق باعث شکسته شدن قدرت پوشالی اسرائیل شد/ دشمن برای جبران تحقیر به عملیات روانی روی آورد!
  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • دشمن برای جبران عملیات تحقیرآمیز خود دست به عملیات روانی زده است
  • دشمن برای جبران عملیات تحقیر امیز خود دست به عملیات روانی زده است
  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • وعده صادق قدرت علمی و تکنولوژی ایران اسلامی را ثابت کرد
  • فرمانده سپاه استان اردبیل روز ارتش را تبریک گفت