هوشنگ نصیرزاده از اواخر دهه هفتاد که نقدهای داوری اش که در رسانه های نوگرای ورزشی زمان منتشر می شد با نظرات خاصی که داشت خیلی زود مطرح شد.

به گزارش ورزش سه، او از اولین کارشناسان داوری تلویزیونی بود که بعد از مدتی قلمزنی در نقد داوری ، در تلویزیون ظاهر شد و نظرات متفاوتش نیز از او چهره ای خبرساز ساخت.

او دو روز پیش میهمان "ورزش سه" و اپلیکیشن "آنتن" بود و مصاحبه مفصل و تصویری را انجام داد. گزیده ای از حرف های نصیرزاده را در زیر می خوانید:

من از سال 61 که داوری درجه سه را شروع کردم ابتدا در بهبهان درجه سه ، سپس درجه دو را در شیراز با آقای خوشخوان ، درجه یک را درتهران با آقای داوود نصیری و درجه ملی را در اصفهان سال 79 گرفتم. من آن زمان داور لیگ کشور و جزو پانزده داوری بودم که خوزستان در مسابقات حضور داشتم. نکته درباره من اینکه از نظر بدنی بسیار آماده بودم و یکی از داورهایی بودم که دوندگی بالایی داشت و تست ها را پاس می کرد. در مجموع آمادگی جسمانی خیلی خوبی داشتم.بعد هم رفته رفته شروع کردم به طرف مدیریت فوتبال رفتم تا برنامه نود شروع شد. سال 78 برای تدریس مدیریت فوتبال به خرم آباد رفته بودم، یادم هست همان روزی بود که هواپیمای توپولوف در خرم آباد سقوط کرد. من از مغازه آقای کاوه که خودش داور بود با فردوسی پور صحبت کردم و به من گفت به برنامه نود بروم.

ماجرای ستارهمدانی

دوستان کارشناس داوری تا قبل از آن می آمدند و از داوران دفاع می کردند اما افکار عمومی متوجه می شد که اشتباه داوری وجود داشته است. کسی انتظار داشت که واقعیت داوری را بگویند اما من اشتباه ها را گفتم. بازی استقلال و پرسپولیس بود که مارکوس مرک در این بازی ستارهمدانی را به خاطر تکلی که زده بود اخراج کرد. من در برنامه نود با شکل هایی که آورده بودم توضیح دادم که همدانی باید کارت زرد می گرفت. بعد از این بود که جو به نفع ستارهمدانی برگشت. اولین نقدهایم را اما برای هفته نامه تماشاگران نوشتم. تماشاگران نشریه بود که هیچوقت کهنه نمی شود.

از این شاخه به آن شاخه

من از کودکی دوست داشتم پزشک شوم اما داور شدم. داوری را یکباره رها کردم کارشناس شدم، کارشناسی را رها کردم و رفتم سمت تدریس ، مدتی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال بودم و بعد از آن مدیرعاملی را تجربه کردم. من به جز سپاهان و فولاد تقریبا در تمام باشگاه های ایران مثل استقلال ، پرسپولیس، ذوب آهن ، پیکان و... به عنوان مشاور یا مسئول کمیته انضباطی کار کرده ام.

فوتبال ایران پاک است؟

بعضی افراد از ناآگاهی برخی از مدیران استفاده می کردند و این باور را به آن ها می دادند که می توانند روی داورها تاثیر بگذارند. اما اگر به زندگی داوران نگاه کنید می بینید به غیر از آن هایی که بین المللی هستند و به دلار پول می گیرند بقیه شان وضع مالی خوبی ندارند. داوران شرافت خودشان را حفظ کرده اند. نمی خواهم شعار بدهم اما من کسی هستم که حوزه داوری را تعقیب می کنم. این تفکرات مربوط به بیرون جامعه داوری است. شنیده ام که می گویند بعضی باشگاه ها یک پولی را برای داوری می گذارند اما برخی از داوران ما حتی وسیله شخصی هم ندارند. پول یک بازیکن فوتبال در حدود 20 برابر دیه اش است اما حقوق یک داور اندازه پول آب معدنی باشگاه ها هم نیست. کدام داور را می شناسید رستوران زده باشد یا در فلان پاساژ مغازه داشته باشد؟ کدام داور طلافروشی دارد. اگر اتفاقی افتاده باید آثارش نشان داده شود. داوری ما مظلوم واقع شده و نتوانسته از خودش دفاع کند.

داوری از مربیگری جلوتر است

داوری ما از مربیگری جلوتر است؛ دلیلش هم مشخص است چون داوران بین المللی داریم اما مربی بین المللی نداریم. اشتباهات داوران فردی است نه تشکیلاتی و سازمانی . الان سطح نظارت افکار عمومی به دلیل گستردگی رسانه ای خیلی زیاد شده است. الان هر تماشاگر برای خودش یک دوربین دارد و می تواند اشتباهات داور را ثبت کند.

کمبود داور ، کمبود مهاجم

الان در فوتبال ایران کمبود داور داریم همانطور که کمبود مهاجم داریم. داور گل بنفشه نیست که رشد کند بلکه باید در یک پروسه اصولی شناسایی و تربیت شوند. الان هرچه داور هست مربوط به کمیته داوران قبلی هستند. ما الان هفت داور بین المللی داریم و در بعضی هفته ها این داوران خارج هستند و عملا کمیته داوران مجبور است از داورهای دیگر استفاده کند.

پخش زنده داوران را مطرح می کند

یک داور باید در بازی های پخش زنده شناخته می شود. سعید مظفری زاده اولین بار در لیگ برتر بازی تیم های پرسپولیس و سایپا را قضاوت کرد و عکسش روی جلد نشریات رفت. این باعث مطرح شدن داور می شود و کمک می کند که او بتواند در بازی های بزرگ قضاوت کند. باید داور را قبول داشته باشند و تماشاگران و تیم ها کسی را قبول دارند که بیشتر دیده باشند.

داور فرمانده بازی است

وقتی در میان صدهزار تماشاگر، بازیکنان گران قیمت و مربیان سرشناس یک نفر شخصیت ممتازی باشد خب خیلی حس خوبی است. داور با یک سوت می ایستد و دستوراتش باید اجرا شوند. او فرمانده زمین است و جذابیتش خیلی بیشتر از پول است. همه باید از دستورات داور اطاعت کنند و این حسی وصف ناپذیر است. اما همانطور که بازیکن ها گاهی با پوشیدن کفش های رنگی یا ساق بند می خواهند متمایز باشند ممکن است این اتفاق برای داور بیفتد. اما متاسفانه این موضوع خطرناکی است اگر داور بخواهد خودش را متمایز کند. بهترین داور آن است که دیده نشود. اگر داور کسی باشد که بیشترین تاثیر را داشته باشد جذاب نیست. همه مسایل در کلاس های داوری تدریس نمی شود.

فردوسی پور: الهه ناز

عادل فردوسی پور مثل آهنگ الهه ناز است که کهنه نمی شود . دکتر الهی قمشه ای می گفت هرکسی می تواند در هرجایی یک کاری انجام بدهد که هیچکس مثل آن فرد نمی تواند آن کار را بکند. عادل کارش را پیدا کرده بود. برنامه ای که ساخت برنامه تلویزیونی خوبی بود و چیز نویی بود. بخشی از به نظم درآوردن و استاندارد سازی فوتبال در این سال ها به عهده او بود. نوآوری که عادل داشت و عدالتی که در برخی از برنامه ها که نیاز بود داشت. در مجموع فردوسی پور به نظر می رسد هم یک مجری و هم یک تهیه کننده بسیار خوب بود. نحوه گزارشش الگو بود و گزارش های ورزش های دیگر را تحت تاثیر قرار داد. یک فردی است که افکارش برای تهیه یک برنامه کهنه نمی شود. کارکردن با فردوسی پور سخت بود چون ذهنش جلوتر از افرادا ست. این اواخر من را دعوت نمی کرد اما در مجموع عادل باشد به فوتبال کمک می کند.

سعید مظفری زاده: گلدن

من در کلاس های درجه سه به دو در یزد مدرس بودم که با مظفری زاده آشنا شدم. او استعداد و لیاقت زیادی داشت. یک موضوع مهم در داوری ظاهر است که مظفری زاده از این نظر هم شرایطش خوب بود. پدرش وضع مالی خوبی داشت و به تهران آمد وپیشرفت کرد. یک بار خداداد افشاریان میهمان مظفری زاده بود و با دیدن مدال ها و سکه هایی که گرفته بود گفت ما چند سال در داوری بودیم اندازه این سه سال حضور تو مدال نگرفته ایم. سعید لحن و نحوه ارتباط گیری خوبی داشت و می خواست پیشرفت کند. چهره ، سن ، سواد و سلامتی اش را داشت. او آنقدر توانایی داشت که من نامش را در تلفنم گلدن سیو کرده بود. خوشبختانه با اولین مسابقه ای که درلیگ برتر سوت زد( پرسپولیس و سایپا در لیگ هفتم )عکسش رفت روی جلد. کارشناس داوری آن برنامه من بودم و توانستم از حضورش در داوری فوتبال ایران دفاع کنم. در لیست بین المللی هم موفقیت زیادی را کسب کرد.

رضا غیاثی: دوستی پرسرو صدا

رضا غیاثی الان از دوستان خوب من است و تقریبا روزی یکبار باهم صحبت می کنیم. البته او اهل حرف زدن است و طولانی صحبت می کند. توانایی تحلیل خوبی دارد. گاهی مواقع زود عصبانی می شود و به همان زودی آرام می شود. اولین ابلاغ را در مسابقات لیگ برتر آقای غیاثی به من داد. آن زمان من مطلب می نوشتم و آقای غیاثی هم که اهل نوشتن است یک صفحه را با پنجاه صفحه جواب می دهد. در مقطعی مشکلاتی با هم داشتیم ، جر و بحث داشتیم و یک کارهایی کرد اما الان ارتباطمان صمیمانه است.

فیروز کریمی:It is book…

من یک دوره به عنوان وکیل باشگاه نفت با او جدل های زیادی داشتم و بعدها به عنوان مدیرعامل و سرمربی باهم کار کردیم که در نهایت بازهم به جدل ختم شد. در زمانی که او مربی بود نسبت به صحبت هایی که من انجام می دادم عصبانی بود و یک مصاحبه بامزه کرد. او گفت که در اهواز تیمی به اسم آرش کمانگیر بوده- که اصلا چنین تیمی وجود خارجی نداشت- و من بازی اش را سوت زدم و در آن بازی چند نفر کشته شدند؛ و به من لقب هوشنگ سوت خونین داده اند. البته وقتی فیروز کریمی را به گسترش فولاد آوردیم توانست تیم را که در حال سقوط بود به رتبه های بالا بیاورد. فیروز کریمی فنی اش فوق العاده است، امیر قلعه نویی می گفت او بهترین مربی بعد از انقلاب فوتبال ایران است. دانش و تاثیرگذاری اش عالی است و می تواند تیمی را از مرگ نجات دهد. خاطره ای از او بگویم ، فیروز کریمی انگلیسی بلد نیست و در یک بازی ادسون هنریکه مدافع برزیلی ما خطا کرد. کریمی از خطاهای زیاد اوعصبانی بود او را صدا کرد و گفت:"ادسون...It is book on the table" . به نظر من مشکلی که فیروز کریمی دارد این است که می خواهد به همه لطف کند اما گاهی مواقع برای موفقیت باید فقط خودت را ببینی. او می خواهد به همه لطف کند واین خوب نیست اما هنوز هم معتقدم که او بهترین مربی است.

علی خسروی: برج های دوقلو

علی خسروی کلا آدم بی آزاری است و در مجموع اولین نفری بود که کارشناسی داوری در تلویزیون کرد. آدم خوش قلبی است. یادم هست به المپیک رفته بود و انتظار داشت جام جهانی هم برود اما بعد که نرفت عصبانی شد و در مصاحبه ای گفت" علت اصلی نرفتن من به جام جهانی برخورد هواپیما به برج های دوقلو بود." علی خسروی دوست خوبی است ولی فکر می کنم به حقش در داوری رسید.


منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه در مورد انتشار این خبر انتقاد یا پیشنهادی دارید لطفاٌ کد ۲۵۷۱۸۴۴۸ را به همراه موضوع به آدرس ایمیل [KHABARBAN] ارسال فرمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

واکنش رائفی‌پور به منتقدان مراسم جنجالی در مشهد

توافق جدید میان ایران و آمریکا ممکن است؟

فیلم| جنجال جشن بیعت با امام زمان در اوج کرونا؛ در مشهد چه خبر است آقای علم‌الهدی؟

قالیباف به کرونا مبتلا شد/ رئیس مجلس قرنطینه شد

آمریکا تحریم‌های جدیدی بر ضد ایران اعمال کرد

خبر بعدی:

داوری موسیقی نواحی پایان یافت/ نهم آبان اختتامیه آنلاین

داوری مرحلۀ نهایی بخش موسیقی نواحی چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به پایان رسید و مراسم اختتامیۀ چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان روز جمعه نهم آبان‌ماه، ساعت ۹ شب به صورت آنلاین پخش می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  «حمیدرضا اردلان»، مشاور دبیر در بخش موسیقی نواحی درباره نقاط قوت و ضعف اجراها گفت: در این دوره نیز استعدادهای جدیدی داشتیم. کسانی که قبلاً در جشنواره شرکت کرده بودند پیشرفت‌هایی داشتند. به طور کلی سنت‌های نوازندگی موسیقی اقوام ایرانی کماکان قابل درک است و وجود دارد.

اردلان با تاکید بر دقت در داوری این دوره از جشنواره گفت: جهان معاصر علاقه‌ خود به سنت‌های گذشته را تا حدودی از دست داده است. این مسئله به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. نقش نوازنده یا استاد یا یک شیوۀ موسیقی در یکی از نواحی ایران، یکی از صدها و یکی از هزاران پارامتری است که وضعیت موسیقی و تمام سنت‌ها و آیین‌ها را دربر‌می‌گیرد.

اردلان در پایان با اشاره به اینکه شیوه برگزاری جشنواره امسال شیوه موفقی بوده است، خاطرنشان کرد: جشنواره ملی موسیقی جوان ساختار کلی و اسکلت محتوایی خودش را حفظ کرده است. داوری‌ها با دقت قبل انجام می‌شود و جشنواره به کارش ادامه می‌دهد. فعلاً با توجه به شرایط به همین روش ادامه می‌دهیم.

محسن شریفیان: به نسل جوان امیدوارم

«محسن شریفیان» عضو هیئت داوری در بخش موسیقی سواحل جنوبی درباره اجراها گفت: اگر بخواهم به شرایط سنی شرکت‌کنندگان نگاه کنم، در بخش ساز نی‌انبان، رقابت در رده سنی «الف» تنگاتنگ بود؛ هم به لحاظ رقابت و هم تعداد شرکت‌کنندگان. این مسئله نشان‌دهندۀ این است که نوازنده‌ها در این سن و سال‌ تلاش می‌کنند تا سازهای موسیقی‌شان را حفظ کنند.

این نوازنده موسیقی اظهار داشت: نوازنده‌ها از سراسر ایران شرکت کرده بودند. مثلاً نوازنده نی‌انبان از استان اصفهان داشتیم که اتفاق بسیار خوبی است، چون نشان می‌دهد سازهای جنوبی فقط مختص منطقه نیست.

شریفیان تأثیر کرونا بر جشنواره موسیقی جوان را منفی دانست و گفت: نوازنده باید ذوق خودش را روی صحنه یا در محل اجرا احساس کند. طبیعتاً وقتی این حس به وجود نمی‌آید و نوازنده با مخاطب ارتباط برقرار نمی‌کند، اجرای او نیز تغییر خواهد کرد.

وی به شرکت‌کنندگان جشنواره توصیه کرد: نوازندگان در زمان اجرای قطعات دقت کنند. متأسفانه گاهی کوک ساز آن‌ها خوب نیست که البته این بخش دست نوازنده نیست و به سازنده‌ها برمی‌گردد. به غیر از این موارد، اجراها لذت‌بخش بود و به نسل جوان امیدوارم.

وی افزود: با تلاش‌های دبیر جشنواره شاهد تنوع بیشتری در بین موسیقی‌های جنوب ایران هستیم. بسیاری از سازها، سازهایی نیستند که بخواهند به فستیوال بیایند. باید برای این سازها چارچوبی معین کنیم که آن‌ها هم در فستیوال دیده شوند.

شریفیان در پایان خاطرنشان کرد: نوازنده‌هایی هم هستند که اهل فستیوال نیستند و باید از آن‌ها بخواهیم که فیلم بفرستند و دعوت‌شان کنیم تا موسیقی جنوب محدود به ساز نی‌انبان نشود و یا شرکت‌کنندگان ساز نی‌انبان محدود به نوازندگان جنوبی نشود.

عزیز تنها: با استادانشان در ارتباط باشند

«عزیز تنها» عضو هیئت داوران در بخش موسیقی شرق و جنوب خراسان درباره اجراها گفت: اجراها به لحاظ کیفیت همچنان رو به رشد است و هر سال بهتر می‌شود. برخی از نوازنده‌ها در این مدت در خانه تمرین کرده بودند و به همین خاطر سطح نوازندگی‌شان بالا رفته بود ولی از طرفی کرونا باعث شده بود نتوانند نزد استادانشان بروند.

عضو هیئت داوران جشنواره به جوا‌ن‌ها توصیه کرد: فقط تمرین کنند و با استادانشان در ارتباط باشند. در موسیقی چیزی که اهمیت دارد تمرین است. درباره برگزاری جشنواره هم فعلاً باید خودمان را با شرایط آنلاین وفق بدهیم تا جشنواره تداوم داشته باشد.

فضل‌الله دهقان:کرونا تأثیری روی اجراها نداشت 

«فضل‌الله دهقان» از داوران بخش موسیقی مازندران درباره اجراها گفت: اجرای گروه «الف» بسیار خوب بود و حتی برخی از آن‌ها بالاتر از حد انتظار ظاهر شدند. اجراهای گروه سنی «ب» هم خوب بودند، ولی در گروه سنی «ج» چندان رضایت‌بخش نبود.

وی در رابطه با تأثیر کرونا بر اجراها گفت: کرونا در شکل برگزاری تأثیرش را گذاشته بود. طبعاً برخی از شرکت‌کنندگان کم‌سن دوست دارند دیده شوند که در شرایط کنونی این مهم امکان‌پذیر نیست، ولی کرونا تأثیری روی اجراها نداشت.

عضو هیئت داوران بخش موسیقی مازندران به شرکت‌کنندگان توصیه کرد: باید بیشتر تمرین کنند. موسیقی علمی است که شما هر چقدر بیشتر درگیر آن شوید پیشرفت بیشتری می‌کنید.

این‌طور نیست که نوازنده بتواند پس از مدتی آن را کنار بگذارد. انجمن موسیقی ایران و مسئولان جشنواره موسیقی جوان تمام تلاششان را می‌کنند کار به نحو قابل قبولی پیش برود. همین که با وجود سختی‌های فراوان این کار را انجام دادند تا چراغ همچنان روشن بماند کار با ارزشی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره جوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌هایی است که در سطح ایران و به نقل از برخی بزرگان در سطح خاورمیانه برگزار می‌شود و امیدوارم تداوم داشته باشد.

حسین ولی نژاد: آشنایی چندانی با مقام‌ها ندارند

«حسین ولی‌نژاد» عضو هیئت داوران در بخش موسیقی شمال خراسان درباره کیفیت اجراها گفت: داوران باحوصله و دقت آثار را گوش دادند. برای دومین سال بود که در هیئت داوران حضور داشتم و به نظرم امسال جشنواره خروجی بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: امیدوارم کرونا برود و بتوانیم در سال‌های بعد به صورت حضوری اجرای عزیزان را ببینیم. برخی نقطه ضعف داشتند و این ضعف‌ها را در کاغذ می‌نوشتیم تا به آن‌ها بگوییم.

ولی‌نژاد با اشاره به اینکه کرونا باعث بهترشدن اجراها شده بود، عنوان کرد: نوازندگان زیر 18 سال امسال بسیار خوب بودند. سال گذشته فقط دو نفر کمانچه‌نواز از خراسان داشتیم ولی امسال 6-7 کمانچه‌نواز داشتیم. 

ولی‌نژاد در مورد اهمیت برگزاری جشنواره موسیقی جوان گفت: نوازنده‌ها وقتی به بهانۀ رویدادی جمع می‌شوند از همدیگر مشورت می‌گیرند. غیر از این نحوه برگزاری که امسال داشتیم، به شکل دیگری نمی‌توانیم جشنواره را برگزار کنیم. اگر جشنواره برگزار نشود نوازنده‌ها انگیزشان را کم‌کم از دست می‌دهند.

وی به نوازندگان شرکت‌کننده توصیه کرد: اشکال بزرگ نوازندگان جوان این است که آشنایی چندانی با مقام‌ها ندارند. مثلاً یک عده از آن‌ها نمی‌دانستند آهنگی که گفته بودیم بزنند در چه مقامی است و فلسفه آن چیست. آن‌ها باید نزد استادان بروند و از مقام‌ها اطلاعات به دست بیاورید.

جابر اطاعتی: فقط و فقط تمرین کنند

«جابر اطاعتی» از داوران در بخش موسیقی آذربایجان درباره اجراها گفت: نوازندگانی که سال گذشته در جشنواره شرکت کرده بودند امسال بسیار خوب شده بودند. پیشرفت آن‌ها چشم‌گیر و محسوس بود. این مسئله نشان می‌دهد که چنین جشنواره‌هایی چقدر می‌تواند مثمر ثمر باشد و چه انگیزه‌ای را در روحیه جوان‌ها ایجاد کند. 

وی افزود: امسال سطح نوازندگی‌ها بسیار بالا بود. نوازنده‌های گروه الف چشم‌گیر بودند. اصلاً باورکردنی نبود نوازنده ۸-۹ ساله بتواند این‌قدر خوب ظاهر شود. برگزاری این جشنواره مثمرثمر است و در روند رشد و پیشرفت جامعۀ موسیقی تأثیرگذار است. موسیقی عنصری بسیار قوی و ریشه‌دار و فرهنگ‌ساز است. 

این داور جشنواره با اعلام اینکه کرونا روی کیفیت اجراها تأثیر منفی نگذاشته بود، اظهار داشت: فکر می‌کنم نوازنده‌ها در ایام کرونا در کنج خانه نشسته و تمرین کرده‌اند. شاید اگر کرونا نبود این‌قدر پیشرفت حاصل نمی‌شد.

اطاعتی در پاسخ به این سؤال که چه توصیۀ فنی به نوازندگان دارید، تصریح کرد: هنر در عین حال که دنیای بسیار ظریف و شیرینی است، می‌تواند ظالمانه هم عمل کند. چون هنر، توجه زیادی می‌خواهد. کسی که کار هنری می‌کند باید توجه زیادی کند. حق اشتباه هم ندارد. به نوازندگان توصیه می‌کنم فقط و فقط تمرین کنند.

وی در پایان در رابطه با نحوه برگزاری جشنواره عنوان کرد: جشنواره موسیقی جوان چندین دوره است که برگزار می‌شود و بازخورد خوبی هم داشته است. اگر کرونا بماند باید جشنواره را به همین شکل برگزار کنیم. 

فرج علیپور: باید آثار بیشتری گوش بدهند

«فرج علیپور» عضو هیئت داوران در بخش موسیقی لرستان درباره کیفیت اجراها گفت: امسال اجراها کمی از سال‌های گذشته بهتر بود. دختران در این جشنواره خوب ساز زدند و فکر می‌کنم مقام‌های خوبی نیز کسب کنند. پسرها هم خوب بودند ولی باید سعی کنند بهتر کار کنند تا به موفقیت‌های خوبی برسند. 

علیپور به نوازندگان جشنواره توصیه کرد: باید آثار بیشتری گوش بدهند و تمرین کنند. امیدوارم کرونا تمام شود و جشنواره به قبل برگردد. سال‌های قبل که جشنواره حضوری برگزار می‌شد بسیار خوب بود. نوازنده‌ها می‌آمدند مقابل داوران ساز می‌زدند و همدیگر را می‌شناختند، ولی امسال به دلیل شرایط خاص این اتفاق نیفتاد.

مراسم اختتامیۀ چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان روز جمعه نهم آبان‌ماه، ساعت ۹ شب از صفحۀ اینستاگرام انجمن موسیقی ایران، هفدانگ، موسیقی ما، و صفحۀ انجمن موسیقی ایران در آپارات به صورت آنلاین پخش می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • پیشنهاد مربیگری از برزیل برای ستاره سابق رئال
  • با نظام کهنه آموزشی نمی توانیم موثر در حال جامعه باشیم
  • توخل: انتقاد دارید؟ اول بروید مدرک مربیگری بگیرد
  • گیگز: بعید است که دوباره سرمربی منچستریونایتد شوم
  • امیر نصیرزاده: هر ماجراجویی دشمن با پاسخ دندان شکن نیروهای مسلح مواجه می‌شود
  • امیر نصیرزاده: نیروهای مسلح آماده پاسخ به هرگونه ماجراجویی هستند
  • امیر نصیرزاده: نیروهای مسلح آماده پاسخ به هرگونه ماجراجویی در مرزهای کشور هستند
  • جهانی فکر کنیم، محلی عمل کنیم/ هنر نسبی است/ فیلمساز کودک باید مخاطبش را بشناسد و برای او حرفی داشته باشد/ بسیاری از سرمایه گذاران فکر می کنند گیشه کودک فروش ندارد
  • شجیع: مربیگری در ایران با چالش‌های بسیار جدی مواجه است/ اطلاعات کاملی از وضعیت مربیان شاغل وجود ندارد
  • نامگداری هفته‌ای بنام مقابله با گاز منوکسیدکربن / وقت اجرای طرح پایلوت تلفن‌های حوادث در ایران است
  • خوشرو: انتخاب اصفهانیان در جا زدن داوری بود
  • امیدواریم مخاطرات گاز منوکسیدکربن کم شود/ پیشنهاد پایلوت تلفن‌های حوادث
  • ظاهر جدید الهه حصاری + عکس
  • داوری موسیقی نواحی پایان یافت/ نهم آبان اختتامیه آنلاین
  • مردم در محکومیت اهانت به پیامبر اعظم (ص) الحمدالله جلوتر از مسئولان هستند