Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حسن فلاح در نهمین اردوی سیاحتی،فرهنگی،آموزشی و تشکیلاتی اعضای هیات رئیسه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی سراسر استان مازندران افزود: سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین شرکت بیمه ای کشور بیش از 50درصد مردم را تحت پوشش  بیمه ای دارد.

وی با اشاره به شرح وظایف سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت:بیشترین درآمد سازمان تامین اجتماعی از محل وصول حق بیمه است که از سهم کارگر، کارفرما و دولت بیمه پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی مازندران گفت:  عمده درآمد سازمان از بیمه شدگان و مردم تامین می شود. 

فلاح افزود: امروزه علاوه بر وصول منابع که رکن اساسی ارائه خدمات است؛ مدیریت بر مصارف از مهم ترین مسائل در سازمان تامین اجتماعی است.

وی اضافه کرد: مهمترین و استراتژیک ترین حوزه معاونت بیمه ای، بخش بازنشستگی و مستمری بگیران است که باید توجه ویژه به این بخش اعمال شود.

معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه 72درصد مصارف سازمان در حوزه تعهدات بلند مدت است؛ یادآور شد: این تعهدات بلند مدت  اید از حق بیمه تامین شود که متاسفانه شیب مستمری بگیران در سالهای اخیر بیشتر است.

به گفته فلاح، تولید بازنشستگی دهه اخیر با چهل سال گذشته برابری می کند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما بالغ بر 170شغل سخت و زیان آور  وجود دارد؛ یادآور شد: بیش از 40 درصد بازنشستگان ما پیش از موعد بازنشسته می شوند که از این مقدار 89 درصد این بازنشستگان در مشاغل سخت و زیان آور فعال هستند.

فلاح  ادامه داد: مشاغل سخت و زیان آور با ورودی کم و بازنشستگی 20ساله است که باید بهسازی انجام شود.

معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی مازندران گفت: آمار بیمه شدگان نسبت به مستمری بگیران کند است و منابع با مصارف سازگاری ندارد . 

وی بیان داشت: در مازندران سه هزار و 386میلیارد تومان درآمد  در سازمان تامین اجتماعی داریم و مصارف سه هزار و 860 میلیارد تومان است و مصارف با درآمد برابری نمی کند.

فلاح افزود: عمده مشکل در سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگی پیش از موعد است که در قالب قانون اما به ناحق اجرایی می شود.

وی گفت: در برخی موارد بهسازی، بازسازی و نوسازی صنایع موجب شده است که بازنشستگی پیش از موعد بیشتر شود و مصارف بیشتر از درآمد باشد . 

این مسئول افزود: ما امانتدار بازنشستگان هستیم که سالها کار و پس انداز کردند و اکنون باید استفاده و بهره برداری کنند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مازندران بازنشستگی تامین اجتماعی دولت سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

استاندار قم گفت: ۸۰ درصد درآمد استان قم از محل دریافت مالیات است و سایر منابع مانند گمرک و غیره درآمد چندانی برای استان قم ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدآقامیری در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: 80 درصد درآمد استان قم از محل دریافت مالیات است و سایر منابع مانند گمرک و غیره درآمد چندانی برای استان قم ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت به موقع تسهیلات تکلیفی رونق تولید، افزود: پرداخت این تسهیلات در روزهای پایانی نمی‌تواند در رونق تولید اثر چندانی داشته باشد.

استاندار قم با بیان اینکه نسبت رشد اعتبارات قم نسبت به میزان نرخ رشد جمعیت استان به شدت با عدم توازن روبه رو است، گفت: قم یک استان صنعتی نیست و درآمدهای آن قابل مقایسه با استان‌های صنعتی نیست.

استاندار قم با انتقاد از عدم ارزش افزوده و بازگشت اعتبارات در برخی درآمدهای استان مانند معدن ونارچ، تعزیرات، جرایم راهنمایی و رانندگی و غیره، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های مهم امسال قم تلاش در بازگشت سهم قانونی قم از محل این درآمدهاست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه درآمد امسال استان قم 7.3 همت (هزار میلیارد تومان) تعیین شده گفت: عدد و رقم آن از عهده کارکنان، کسبه و تولیدکنندگان خارج است.

احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه مالیات و درآمد سال گذشته قم 4.2 همت بود، افزود: طی جلسات هفته آینده کمیسیون تلفیق، تلاش خواهیم کرد تا درآمد تکلیفی به 5 همت کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی تامین اجتماعی در کردستان
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم
  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟