Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:52:11 GMT

آخرین گزارش هلال احمر از زلزله آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۸۶۱۰

آخرین گزارش هلال احمر از زلزله آذربایجان شرقی

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر آخرین گزارش زلزله بامداد امروز جمعه در آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مرتضی سلیمی گفت: ساعت ۲:۱۷ صبح امروز زمین لرزه ۵٫۹ ریشتری در عمق ۸ کیلومتری زمین تا شعاع ۳۰ کیلومتری کانون زلزله یعنی استان آذربایجان شرقی، ترک و سراب را لرزاند. پس لرزه‌ها تاکنون ۵۷ مورد گزارش شده است که بزرگترین آنها ۴٫۸ ریشتر و در ساعت ۳:۰۲ بامداد در منطقه ترکمانچای سراب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این زمین لرزه را  ۶ شهر و ۱۴۵ روستا با جمعیت ۱۲۱ هزار و ۳۰۷ نفر حس کردند. صبح امروز هموطنان شهرهای میانه، سراب، ترک، ترکمنچای، بستان آباد، هشترود از استان آذربایجان شرقی، روستاهای ورنکش، بالسین، گاوینه رود، شورابیل سراب، تینعلی و از استان اردبیل شهرهای نیر، کوثر و سرعین زمین لرزه را حس کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: ۳۴ تیم عملیاتی و ارزیاب شامل ۱۱۰ نفر به مناطق مختلف استان‌های زلزله‌زده شمال غرب ایران اعزام شدند و تاکنون تخریب ۴۰ خانه و ترک دیوار برخی خانه‌ها در برخی از روستاها، ریزش کوه در محورهای مواصلاتی، آتش سوزی بر اثر شکستگی لوله گاز و اختلال شبکه تلفن همراه گزارش شده است. ضمن اینکه دو بالگرد هم برای ارزیابی دقیق‌تر و در صورت لزوم برای امدادرسانی به منطقه اعزام شده اند.

وی افزود: ۵ نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند. تاکنون ۳۳۲ نفر مصدوم شده‌اند؛ ۶۵ نفر بر اثر آوار و ۲۷۴ نفر بر اثر ترس.

سلیمی گفت: تاکنون ۶۵ روستا ارزیابی شده است که ۷ روستا بیشترین آمار تخریب را داشته‌اند. مطابق ارزیابی‌ها بیشترین تخریب در ورنکش با ۳۰ واحد تخریبی گزارش شده است. در این ارزیابی‌ها مشخص شد ۴۰ خانه در روستاهای ورنکش، ترکمانچای و ترک تخریب کامل شدند، علاوه بر اینکه ترک خوردگی دیوارها و ریزش برخی از اماکن در ۱۴ روستا گزارش شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی اظهار کرد: اسکان اضطراری در مدرسه روستای ورنکش شروع شده است؛ همچنین تغذیه اضطراری همزمان با اسکان اضطراری شروع می‌شود. اقلام زیستی شامل چادر، ‌پتو،‌ چراغ والور با توجه به سرمای منطقه و سبدهای غذایی ۷۲ ساعته به منطقه اعزام شده. با آغاز اسکان اضطراری، بقیه مواد غذایی میان آسیب دیدگان توزیع می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زلزله زلزله آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین، مالک رحمتی در جلسه قرارگاه جهاد آبرسانی استان، افزود: برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی روستایی در استان انجام شود تا بتوانیم مشکل آب شرب روستاهای دارای مشکل را در کمترین زمان ممکن حل کنیم. 

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا طرح‌های آبرسانی مجتمع قشلاقات کلیبر، فاز دو ستارخان ورزقان، آلمالو هشترود و یخفروزان اهر تا پایان خرداد ماه به بهره‌برداری برسد تا کام مردم منطقه شیرین شود.

رحمتی گفت: پیگیر جذب منابع هستیم تا رونق و جهشی در پروژه‌های آبرسانی به وجود آید.

استاندار آذربایجان شرقی به عزم دولت برای حل تنش آبی اشاره و اظهار کرد: مسئله آب برای روستاها و شهرهای استان یک موضوع مهم و اساسی است؛ دولت سیزدهم نیز تمام قد به دنبال این است که به شهرهایی که در آذربایجان شرقی دارای تنش آبی هستند آبرسانی کند.

وی افزود: امروز فصل تدبیر و کار است و تا قبل از رسیدن تابستان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین پایدار آب انجام شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه مجمع خیّرین آب استان در سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد، گفت: ۹۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان با هزینه خیّرین از نعمت آب برخوردار شده‌اند.

محمد اسکندری ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ عملیات آب رسانی به ۲۱۴ روستا به اتمام رسیده و در سال گذشته نیز به ۲۱۱ روستای دیگر آبرسانی شد.

محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز گفت: در طرح جهاد آبرسانی به روستاها، آذربایجان شرقی به الگویی برای سایر استان‌های کشور تبدیل شد.

وی گفت: طرح اول محرومیت‌زدایی شامل شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هشترود است که به طور میانگین پیشرفت ۹۰ درصدی حاصل شده است.

خانی ادامه داد: با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی قشلاقات و کلیبر و خداآفرین ۶۸ روستا و شهر آبش احمد با ۴۱۹۵ خانواده تحت پوشش قرار خواهد گرفت. با اتمام عملیات مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ می‌توان ۳۸ روستا را تا تابستان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رساند.

 وی افزود: با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان نیز ۶۴ روستا و شهر ورزقان با ۵۷۷۳ خانواده تحت پوشش قرار خواهد گرفت که با تخصیص کامل اعتبارات امکان افزایش به ۸۸ روستا نیز امکان‌پذیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت
  • امداد رسانی به عشایر در آباده
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • حادثه رانندگی در محور خوی_چایپاره
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی
  • آماده باش ۴۰۰ نیروی امدادگر هلال احمر در نقاط مختلف استان کرمان