Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@07:43:46 GMT

بنگاه‌هاي کوچک رکن اقتصاد مالزي

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۸۸۶۹

بنگاه‌هاي کوچک رکن اقتصاد مالزي

خبرگزاری آریا- مشاور عالی دولت مالزی از سهم 97 درصدی بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی در حوزه تجارت این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا از کوالالامپور، مشاور عالی دولت مالزی از سهم 97 درصدی بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی در حوزه تجارت این کشور خبر داد.
دکتر چانگ خیم، ایجاد مناطق آزاد تجاری دیجیتال و ورود پنج هزار بنگاه کوچک و متوسط مالزی به درگاه تجارت الکترونیک را مهمترین عامل در افزایش تولید ناخالص ملی این کشور اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این کارگاه‌های کوچک اقتصادی با تامین 37 درصدی تولید ناخالص داخلی موفق شدند رشد تولید ناخالص ملی را از 4درصد به 6درصد ارتقا دهند.
دولت مالزی بر این باور است که با ایجاد و توسعه مناطق آزاد تجاری الکترونیک در ابعاد ده تا 300 هکتاری هم صادرات را افزایش می‌دهد و هم با حذف مالیات، سرمایه گذاران خارجی را جذب می‌کند.
ایجاد رشد اقتصادی، استفاده از زیرساخت‌های دیجیتالی، جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی، ایجاد و افزایش یکپارچگی اقتصادی منطقه‌ای در عرصه اقتصاد جهانی، رشد و افزایش نوآوری و خلاقیت و اصلاح اقتصادی در استراتژی و ایجاد تنوع در صادرات از مهمترین اهداف ایجاد و توسعه مناطق آزاد تجارت الکترونیک مالزی است.
دولت مالزی با اعمال مشوق‌های مالیاتی موجب تولید ناخالص ملی به ارزش 350 میلیارد دلار، تورم دو و یک دهم درصدی، نرخ بیکاری سه و دو دهم درصدی، تقویت زیرساخت‌های پیشرفته و ارتقاء نیروی کار جوان، فرهیخته و کارآمد شده است.
با این وجود هنوز مالزی در تلاش است قوانین را برای جذب راحت‌تر سرمایه گذاری خارجی اصلاح کند و تشویق‌های مالیاتی را افزایش دهد تا به جایگاه بهتری برسد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بنگاه رکن اقتصاد مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل

مسعود ایرانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل  گفت: عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو از شرایط بازار و برخی خلأ‌های نظارتی استفاده کرده و اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها کرده بودند که با گزارش‌های مردمی جلوی این اقدامات گرفته شد.

وی تصریح کرد: تعدادی از این متخلفان و افراد گرفتار در گران‌فروشی به پرداخت جریمه‌های سنگین محکوم شده و جلوی اقدامات خودسرانه گرفته شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نمونه این اقدام را افزایش غیرقانونی ورودی میدان میوه و تره‌بار و همچنین افزایش بی‌رویه کرایه آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز برخورد جدی با متخلفان انجام شد و تعدادی از این متخلفان نیز به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

ایرانی در مورد افزایش نرخ کرایه حمل و نقل درون شهری نیز افزود: با تصمیم شهرداری و مصوبه شورای شهر که به تأیید فرمانداری رسیده، افزایش ۴۰ درصدی را در کرایه‌های تاکسی و حمل و نقل درون شهری در اردبیل شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به متخلفان هشدار داد که جلوی این تخلفات با جدیت گرفته شده و اهالی استان می‌توانند موارد تخلف را با سامانه تعزیرات حکومتی و یا صمت در میان بگذارند.

در این جلسه مدیرعامل تاکسیرانی اردبیل نیز به افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌ها از اول اردیبهشت ماه در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ورودی تاکسی‌های گردشگری ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و به ازای هر تقاطع ۷۵۰ تومان به این نرخ افزوده می‌شود.

عاطف محمدنژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای تاکسی‌های خطی نیز به ازای هر مسیر مبلغ هفت هزار تومان تعیین شده و دریافت هر مبلغ بالاتر از این رقم تخلف محسوب شده و با مرتکبان به تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همکاران بازرسی ما در سطح شهر آماده دریافت گزارش‌های مردمی از تخلف رانندگان تاکسی هستند و در صورت مشاهده تخلف هموطنان از طریق تلفن ۳۳۶۳۶۰۰۴ و ۵ می‌توانند تخلفات را با اعلام کد تاکسی گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • تردید‌های تداوم رشد
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • هدف گذاری استان برای شناسایی ۱۰۰ طرح اقتصادی در استان قم
  • سرعت‌گیرهای رشد اقتصادی