Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضا احمدی نیک، گفت: شرایط حساس کنونی جهان اسلام می طلبد تا به این موضوع مهم، نگاهی عمیق تر داشته باشیم بنابراین رمز پیروزی جهان اسلام در مقابل استکبار، وحدت و دوری از اختلافات مذهبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، حجت الاسلام «رضا احمدی نیک»، امروز (۱۷ آبان) در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: تعیین دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، به عنوان هفته وحدت از جمله ابتکارات سرنوشت ساز و تاریخ ساز امام راحل بوده است ابتکاری که برای همیشه، بخش عمده ای از توطئه های دائمی استکبار را کم اثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه آسمینون، افزود: امام راحل در ایران اسلامی و بسیاری از مناطق دیگر جهان، وحدت را تبدیل به یکی از گفتمان های غالب و رایج کرده است و شرایط حساس کنونی جهان اسلام می طلبد تا به این موضوع مهم، نگاهی عمیق تر داشته باشیم بنابراین رمز پیروزی جهان اسلام در مقابل استکبار، وحدت و دوری از اختلافات مذهبی است.
وی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر این اعتقادند که وحدت مسلمین براساس پنج محور است، محور اول تعریف اصول و محورهای مشترک وحدت بخش مانند شخصیت پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم، محور دوم پافشاری منطقی بر اصول هر مذهب توسط پیروان آن، همراه با ایجاد فضای گفت و گوهای سازنده و آزاد اندیشانه، محور سوم تحمل مخالف در زیست جمعی و مواجهه کریمانه و برادرانه، محور چهارم تقویت تعامل بین علما، دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام و محور پنجم نیز بصیرت، زمان شناسی و شناخت عمیق از دشمن، ترفندها و نقشه های آن است.
حجت الاسلام احمدی نیک، اظهار داشت: با حرکت در این مسیر است که جریان جبهه حق به سرانجام مطلوب خواهد رسید و دشمنان را از دست اندازی به منابع و منافع مادی و معنوی مسلمانان بازخواهد داشت.
خطیب جمعه آسمینون، با اشاره به دیدگاه و نگاه مقام معظم رهبری به استکبار، خاطرنشان کرد: گرگ، گرگ است! آمریکای سال ۱۳۹۸ همان آمریکای سال ۱۳۴۳ و ۱۳۵۸ با همان روحیه گرگ صفتی و وحشی گری ذاتی که امروز با شیوه ها و ابزارهای جدیدتر انجام می دهد البته که آمریکای امروز به مراتب ضعیف تر از گذشته و رو به افول است و به سرعت تبدیل به یک کشور معمولی خواهد شد.
وی، به برخی از دلایل اصلی عدم مذاکره با آمریکا، اشاره کرد و ابراز داشت: توقعات و انتظارات آمریکا تمامی ندارد و آمریکا معنای دوستی را درک نمی کند بنابراین منع مذاکره با آمریکا به معنای بستن راه های نفوذ آمریکا، اثبات اقتدار ایران و فروپاشی اقتدار پوشالی آمریکاست.

حجت الاسلام احمدی نیک، ضمن قدردانی از زحمات دانشمندان هسته ای، تشکر از دولت و سازمان انرژی اتمی در برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، بیان داشت: باید به مسئولان اعلام کنیم به فرموده مقام معظم رهبری نباید بیش از اندازه معطل آمریکا و اروپا بمانیم، یک سال صبر راهبردی و ۶ ماه برای کاهش گام به گام تعهدات بر همگان ثابت کرد که این کشورها عزمی برای اجرای تعهدات خود ندارند بنابراین باید با اتکا به ظرفیت های داخلی در رونق تولید و ظرفیت های کشور های همسایه و آسیایی اقتصاد کشور را شکوفا ساخت.
امام جمعه آسمینون، در پایان با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغال زایی از سوی کمیته امداد، گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به کمیته امداد از این تسهیلات استفاده کنند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی راهپیمایی 13 آبان یوم الله ۱۳ آبان ظهور امام زمان عج کانون های مساجد 13 آبان خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اختلافات بین یهودیان آمریکا به دلیل جنگ غزه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، "میشل پلیتنیک" نویسنده و مدیر دفتر سازمان "بتسلیم" در  آمریکا (مرکز اسرائیلی اطلاعات حقوق‌بشر در اراضی اشغالی) با افشای بروز اختلافات در جامعه یهودیان آمریکا پس از عملیات طوفان الاقصی، در مطلبی در سایت "موندو وایس" نوشت: جمعیت لیبرال یهودی "جی استریت" در آمریکا که هدف ادعایی از تشکیل آن "افزایش نقش آمریکا در پایان دادن به درگیری‌های عربی-اسرائیلی و اسرائیلی-فلسطینی از راه‌های مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک" اعلام شده است؛ در حال از دست دادن کارمندان و حامیان مالی خود است، زیرا اولویت این جمعیت اقدامات نظامی "اسرائیل" است و نه حقوق فلسطینی‌ها.

وی تأکید کرد: "نسل کشی در غزه باعث به وجود آمدن تنش بین صهیونیسم و ارزش‌های یهودی لیبرال شده و پیش‌بینی‌ها از تشدید و افزایش این اختلافات حکایت دارد و کاملا آشکار شده که روز هفتم اکتبر، به نقطه تحولی در جامعه یهودیان آمریکا تبدیل شده است".

مدیر دفتر سازمان "بتسلیم" در  آمریکا خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرمندان یهودی و شخصیت‌های اجتماعی در حال مطرح کردن اظهاراتی بی‌سابقه هستند. مانند "جاناتان گلی‌زر" که هنگام دریافت جایزه اسکار به خاطر بهترین فیلم بین‌المللی، اقدامات خشونت‌آمیز "اسرائیل" در غزه را محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نویسندگان لیبرال یهود خود را تحت فشار می‌بینند، زیرا نمی‌توانند جنایات اسرائیل را نادیده بگیرند. مانند "پیتر ماس" نویسنده و روزنامه‌نگار که مطالبش در روزنامه واشنگتن پست منتشر می‌شود و تاریخچه‌ای طولانی در مقاله نویسی درخصوص جنگ دارد. وی به‌تازگی در مطلبی در همین روزنامه، دیدگاه خود را به عنوان یک نویسنده یهودی که شاهد جنایات جنگی بسیاری بوده‌است، بیان کرد.

پلیتنیک خاطرنشان کرد: اتخاذ مواضعی علیه "اسرائیل" توسط یهودیان لیبرال، از نوامبر گذشته و با گسترده‌تر شدن حجم جنایات غیرقابل انکار در غزه، شدت گرفت.

وی همچنین با اشاره به مشخص شدن چهره افراطی جمعیت‌های به اصطلاح لیبرال یهودی در آمریکا پس از هفتم اکتبر افزود: شماری از جمعیت‌های لیبرال یهودی مانند "جی استریت" و "آمریکایی‌ها برای صلح اکنون" که به دیپلماسی و اعطای برخی امتیازات به فلسطینی‌ها اعتقاد داشتند، به تدریج از مواضع خود منحرف شدند.
  همچنین با حرکت سازمان‌های بزرگتر یهودی به طرف جریان راست، مواضع جمعیت‌های لیبرال سابق که حامی "اسرائیل" هستند، به سمت جریان راست میانه‌رو متمایل شد. به صورتی‌که اولویت‌ آنها اکنون (ادعای) "قومیت یهود و سلطه نظامی اسرائیل" است؛ آنها همچنین با درخواست برای در پیش گرفتن دیپلماسی به جای خشونت، تأکید دارند که "راه‌حل تشکیل دو کشور" پایدار نخواهد بود و بی‌نتیجه است.
البته باید اشاره کرد که هیچکدام از این جمعیت‌های یهوی از حق فلسطینی‌ها برای دفاع از خود -حتی در صورت اجرای سناریوی تشکیل دو کشور- حمایت نمی‌کنند.

به عقیده این نویسنده، اختلافات بین اردوگاه راست و در رأس آنها "ایپاک" و اردوگاه لیبرال مانند گروه "صدای یهودی برای صلح" همچنان درباره این است که آیا "اسرائیل یک دولت آپارتاید است  و آیا پروژه آن استعماری و اشغالگری است، و آیا اسرائیل مرتکب نسل کشی شده است؟"

پلیتنیک در ادامه نوشت: از نظر یهودیان لیبرال آمریکا اکنون مسئله این است که آیا آنها می‌خواهند بر الگوی حکومت قومیتی -که یک دولت یهودی را تضمین می‌کند – همچنان اصرار کنند و یا این که می‌خواهند به "اسرائیل" کمک کنند از این توهم که می‌تواند همزمان یک دولت قومیتی و دموکراتیک باشد، رهایی یابد.

مدیر دفتر سازمان "بتسلیم" در  آمریکا، تأکید کرد: در پیش گرفتن مسیر دولت قومیتی و نژادی همان ادامه مسیر خشونت، آپارتاید، گسترش استعمار و نسل‌کشی بیشتر است؛ تاریخ 76 ساله "اسرائیل" و کوچاندن فلسطینی‌ها، قطعا این مسئله را ثابت کرده است.

دیگر خبرها

  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی ايران مقابل آلمان
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل آلمان با طعم صعود
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • خوشحالی اوزیل از پیروزی رئال مادرید مقابل بارسلونا؛ بهترین تیم جهان! / عکس
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل اوگاندا در اولین گام
  • پدیده کشتی آمریکا:تماشای کشتی تیلور برای من نعمت بود
  • سفر رئیسی به پاکستان حامل پیام وحدت برای منطقه و جهان اسلام است
  • تشدید اختلافات بین یهودیان آمریکا به دلیل جنگ غزه
  • اتحاد کشورهای اسلامی سبب پیروزی امت اسلامی بر رژیم صهیونیستی است