Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: در مهرماه سال جاری ۱.۷ میلیون تن کالای غیرنفتی به ارزش ۵۴.۷ میلیون دلار از گمرک پارس جنوبی به کشورهای مختلف صادر شده است.

به گزارش ایمنا، احمد پورحیدر، با اشاره به ظرفیت تولید و صادرات منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار کرد: منطقه ویژه پارس جنوبی با داشتن قابلیت مهم در عرصه تولید محصولات مهم صنایع پتروشیمی و گازی در عرصه صادرات به کشورهای مختلف نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صادرات از گمرک پارس جنوبی در کشور دارای رتبه برتر است، خاطرنشان کرد: بیشتر صادرات کالا در بین گمرکات کشور در پارس جنوبی است که نشان از جایگاه اقتصادی و تجاری مهم این منطقه صنعتی و تجاری دارد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی به صادرات انواع محصولات از گمرک پارس جنوبی پرداخت و  تصریح کرد: ۱.۷ میلیون تن انواع محصولات از گمرک پارس جنوبی در  مهرماه امسال به کشورهای مختلف صادر شد.

پورحیدر ارزش محصولات صادراتی در ماه گذشته از گمرک پارس جنوبی را ۵۴.۷ میلیون دلار دانست و افزود: متانول، پروپان، بوتان، پلی اتیلن سبک و سنگین، آمونیاک، گوگرد، استایرن از جمله محصولات صادراتی از پارس جنوبی است.

وی گفت: چین، کره جنوبی، هند، ژاپن، هنگ‌کنگ، اندونزی، ترکیه، مصر و کشورهای حاشیه خلیج فارس مقصد کالاهای صادراتی از گمرک پارس جنوبی است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از واردات ۱۳ هزار و ۷۴۰ تن کالا از این گمرک خبر داد  و بیان کرد: از این میزان واردات ۷ هزار و ۱۵۷ تن آن مربوط به پروژه‌های صنعتی و تولیدی در منطقه پارس جنوبی است.

پورحیدر ارزش کالای وارداتی از گمرک پارس جنوبی در مهرماه امسال را  ۱۴۵.۶ میلیون دلار دانست و گفت: این مقدار واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۸ درصد و ارزش ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی گمرک پارس جنوبی را به عنوان نبض اقتصادی و تجاری منطقه پارس جنوبی دانست و افزود: کاهش زمان ترخیص کالا از گمرک در پارس جنوبی با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی و اظهار از راه دور کالا در حداقل زمان صورت می‌گیرد و در این راستا خدمات مورد نیاز به فعالان اقتصادی و تجاری ارایه می‌شود.

منبع:شبستان

کد خبر 395982

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صادرات صادرات غیرنفتی بازار ارز پارس جنوبی خاورمیانه تحریم های اقتصادی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در این منطقه سال گذشته به حدود ۷ هزار میلیارد ریال رسید.

محمدرضا عابدانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآوده های نفتی منطقه خراسان جنوبی امروز ۵ اردیبهشت در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با فروش مرزی فرآورده‌های نفتی که طی سال گذشته در ماهیرود انجام شد حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شد.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز، بیش از ۲۵ میلیون لیتر فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است، افزود این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌ مرزی، سهم بسزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت داشته است.

وی تصریح کرد: از محل فروش یاد شده بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال به عنوان حق‌العمل سازمان همیاری‌های شهرداری استان پرداخت شده که در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها و سایر مصارف مالی در سطح استان هزینه خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی اضافه کرد: با آغاز محاسبه میزان سوخت خروجی بر اساس باک پر در مرز ماهیرود، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی غرامت به حساب خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم