Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقشه راه تنظیم بازار و همراه شدن آن با تنظیم نقشه راه توسعه صادرات، اظهار کرد: از مدتی پیش نقشه راه تنظیم بازار توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، معاونت بازرگانی داخلی، قائم مقام وزیر در امور بازرگانی و مجموعه وزارت صنعت پیگیری می‌شد و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با توجه به روابط تنگاتنگی که بین صادرات و تنظیم بازار داخلی وجود دارد ما هم در سازمان توسعه تجارت شروع به تنظیم نقشه راه توسعه صادرات به موازات این طرح در وزارت صمت کردیم تا این ۲ طرح به طور کامل با هم همگام و همراه باشند.

زادبوم گفت: شرایط اقتصاد امروز کشور ما، شرایط عادی نیست و نیاز به توجه ویژه دارد؛ اولویت نگاه ما باید به سمت تنظیم بازار داخل و تأمین نیازهای معیشتی مردم باشد، برطرف کردن نیازمندی‌های اصلی و اولیه در جامعه به خصوص کالاهای اساسی و اقلام خاصی که ارز دولتی یا یارانه دریافت می کنند باید در اولویت و مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: موارد ذکر شده باید در توسعه صادرات لحاظ شود تا به طور دقیق برای آن‌ها برنامه ریزی کنیم؛ به طور دقیق موارد مهم در توسعه صادرات در نظر گرفته شده و  با نقشه راه تنظیم بازار  انطباق داشته باشد؛ اگر تولیدات کالایی توانایی پوشش نیازهای داخل را ندارد باید  از صادرات آن اجتناب کنیم. هرگونه وارداتی می‌تواند خروج ارز و فشار مالی بسیاری برای کشور به همراه داشته باشد پس تا حد امکان نیازهای داخلی باید از تولیدات داخل تامین شود.

او تأکید کرد:‌ شرایط فعلی کشور ما ایجاب می‌کند که این ۲ موضوع را به موازات و در کنار هم پیگیری کنیم؛ نقشه راه تنظیم بازار و توسعه صادرات باید همگام و همراه با یکدیگر تنظیم شده و توسعه پیدا کنند که امروز این فرآیند به طور مناسبی طی شده است.

زادبوم گفت: این ۲ نقشه باید منطبق و همراه با یکدیگر تنظیم شوند و تضادها، همپوشانی‌ها و سایر معیارهای هر ۲ طرح مشخص شود تا در سیاست‌ گذاری‌ها یکسان عمل کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید

صفری در دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری توسعه صادرات را از راهبرد‌های مهم درجهت رونق و جهش تولید دانست و در ادامه اجرایی سازی برخی از اقدامات و طرح‌ها را تبیین کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دستور کار "راهکار‌های عملیاتی تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با بهره گیری از ظرفیت‌های روابط اقتصادی خارجی " و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های ذی ربط برگزار شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ابتدای این نشست با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، رشد تولید را از مهم‌ترین اولویت‌های رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال‌های اخیر دانست.

صفری توسعه صادرات را از راهبرد‌های مهم درجهت رونق و جهش تولید دانست و در ادامه اجرایی سازی برخی از اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌های ضروری از سوی نهاد‌های مختلف ذیربط در جهت دستیابی به این مهم را تبیین کرد.

در ادامه نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، صندوق توسعه ملی، سازمان توسعه تجارت، سازمان شیلات، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری برخی از برنامه‌ها و اهداف تعیین شده نهاد‌های متبوع خود در حوزه بهره گیری از ظرفیت‌های روابط اقتصادی خارجی درجهت تحقق شعار سال را ارائه کردند.

در این نشست بر رفع موانع تجاری، متنوع سازی شرکای تجاری، تقویت صادرات محصولات دانش بنیان، استفاده از ظرفیت موافقت‌نامه‌ها و پیمان‌های بین المللی، توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی، تسهیل قوانین، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی و ... به عنوان برخی از برنامه‌ها در راستای تحقق شعار سال تاکید شد.

در پایان مهدی صفری بر لزوم اهتمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی درجهت اجرایی سازی برنامه‌های آن دستگاه‌ها در حوزه روابط اقتصادی خارجی بمنظور تحقق شعار سال تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند