Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:45:45 GMT

اصلاح تقاطع و کاهش تصادفات فوتی در آستارا

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۹۳۸۱

اصلاح تقاطع و کاهش تصادفات فوتی در آستارا

سرگرد احمد رستمی روز جمعه در بازدید از عملیات اصلاح هندسی بریدگی خیابان سفیر امید آستارا اظهار کرد: طرح های اصلاح تقاطع ها و خیابان ها ابتدا از ناحیه پلیس راهور در شورای ترافیک شهرستان مطرح و پس از تصویب، توسط شهرداری ها اجرا می شود.

وی ادامه داد: گشایش، حذف یا اصلاح بریدگی ها، دماغه تقاطع ها و خیابان های مهم در سطح شهرستان آستارا، به دلیل تاثیر قابل توجه در کاهش سوانح جاده ای منجر به فوت، ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میدان یا فلکه گاز آستارا  که بخصوص در فصل تابستان و زمان حضور گردشگران گره های ترافیکی را شاهد بود، با نصب چراغ های راهنما خلوت شده و همکاری رانندگان در کاهش ترافیک تاثیرگذار است.

رئیس پلیس راهور آستارا گفت: ایجاد دیوار حائل کم ارتفاع بین دو لاین کمربندی آستارا به اردبیل و تالش نیز، مانع برخورد وسایل نقلیه و بروز حوادث و خسارات جانی و مالی شده است.

رستمی افزود: ماموران پلیس راه به دستگاه های شناسایی و استعلام لحظه ای خودروها مجهز هستند و به محض مشاهده تخلف، جریمه قانونی صادر و پیامک آن به مالک خودرو ارسال می شود.

وی بیان کرد: ارشاد و راهنمایی در اولویت برخورد پلیس راهور قرار دارد و کار رسانه ای و فرهنگی در ترویج فرهنگ صحیح ترافیک و اصول و آموزه های راهنمایی و رانندگی ضرورت دارد.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه برخوردار است. 

برچسب‌ها آستارا پلیس راهور ناجا کشته ترافیکی سامانه بازرسان نامحسوس پلیس راهور ترافیک جاده ای تصادفات جاده ای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا پلیس راهور ناجا کشته ترافیکی ترافیک جاده ای تصادفات جاده ای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور آستارا پلیس راهور ناجا کشته ترافیکی ترافیک جاده ای تصادفات جاده ای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

محسن یمینی رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

او افزود:خط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی گفت: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، درمقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

او افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان