Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@01:42:19 GMT

آثار تاریخی اردبیل بر اثر زلزله آسیب ندیدند

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۹۳۹۳

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی (مدیرکل این استان اردبیل)، صبح جمعه 17 آبان‌ماه تصریح کرد: زلزله شب گذشته به‌دلیل شدت بالا در شهرهای استان اردبیل به ویژه مشگین‌شهر و اردبیل نیز احساس شد.

او افزود: با توجه به شدت 5/9 ریشتری زلزله این امکان وجود داشت که بناهای تاریخی به‌ویژه در مشگین‌شهر آسیب ببینند که طی بررسی‌ها مشخص شد، آسیبی به بناها وارد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: وضعیت مشابه در شهرهای دیگر از جمله اردبیل نیز دیده می‌شود و خوشبختانه زلزله آسیبی متوجه بناهای تاریخی نساخته است.

فلاحی افزود: به‌دلیل وقوع پس‌لرزه‌ها کارشناسان در وضعیت آماده‌باش هستند تا با سرکشی به بناهای تاریخی از وضعیت آن‌ها مطلع شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آثار تاریخی زلزله اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی امروز چهارشنبه در رابطه با سند مالکیت تخت جمشید گفت: در راستای تثبیت و صدور اسناد مالکیت اماکن تاریخی و میراث فرهنگی استان و با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک این استان، سند مالکیت مجموعه میراث جهانی تخت جمشید به نام میراث فرهنگی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی فارس فردا در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار خواهد شد گفت: در این برنامه نشست بین‌المللی تخصصی، تقدیر از پیشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد مؤثر در تحقق مسئولیت اجتماعی و مدیران دولتی و … همچنین مراسم رونمایی از سند مالکیت مجموعه هانی تخت جمشید برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: محور اصلی نشست‌های تخصصی این برنامه شامل آمادگی، واکنش و بازیابی بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بلایا و حوادث به‌ویژه بحران فرونشست در محوطه‌های باستانی استان است.

کد خبر 6081015

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از بناهای تاریخی قشم
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • پیشگیری از تعرض به حریم بناهای تاریخی البرز با ثبت ملی
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • روزی به نام بناهای تاریخی/ از آسیب‌های میراث فرهنگی غافلیم
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل