Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:57:17 GMT

اعظم طالقانی از اسوه‌های بانوان کشور بود

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۹۴۲۴

اعظم طالقانی از اسوه‌های بانوان کشور بود

فضل الله صلواتی روز جمعه در مراسم بزرگداشت اعظم طالقانی در مسجد اعظم حسین‌آباد اصفهان افزود: این بانو فقط به فکر مردم و حقوق زنان بود تا حقوقشان داده شود و زنان به جایگاه فکری و فرهنگی خود برسند.
وی ادامه  داد:  اگر کسی خواست پای توحید بایستد باید هزینه کند زیرا حق گفتن هزینه دارد چون بالاخره برخی خوششان نمی‌آید و لذا اگر کسی توحید را پذیرفت باید در این مسیر مقاومت کند و اعظم از ابتدا تا زمان مرگ لحظه‌ای از پا ننشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دختر آیت‌الله طالقانی در این مراسم گفت: اعظم از همان عنفوان جوانی علاقه شدیدی به بحث و گفتگو داشت.
طاهره طالقانی افزود: اعظم همیشه دوست داشت درک کند و زندگی و خانواده را در راه کارهای فرهنگی و اجتماعی و مردم وقف کرد.
وی یادآور شد: او در سال ۵۴ دستگیر شد و تا ۵۶ زندانی بود و بعد از انقلاب موسسه، حزب و نشریه‌ای تشکیل داد تا دین خود را به اجتماع ادا کند.
عضو شورای مرکزی اتحاد ملت و  فعال سیاسی زنان در این مراسم  با اشاره به سوابق مبارزاتی اعظم گفت: اعظم طالقانی چه در طول دوران مبارزه و دوران سرکوب و چه در دوران پس از پیروزی انقلاب همواره مانند پدر در کنار مردم ایستاد.
 آذر منصوری ادامه داد: هر مرگی و به ویژه مرگ افرادی مثل اعظم باید وسیله برای آگاهی بخشی باشد.
وی ادامه داد: در طول سالیان سال ندیدیم لحظه‌ای خم به ابرو بیاورد و اگر در جلسه‌ای از وقایع میدان ژاله و ۱۷ شهریور سخن گفت اما از رنج و سختی‌های خود چیزی نگفت.
 منصوری ادامه داد: سال ۹۶ در انتخابات ثبت نام کرد تا بگوید اسلامی که اعظم طالقانی  قبول دارد برای ادای  تکلیف سیاسی و اجتماعی هیچ تمایزی بین زن و مرد قبول ندارد.
وی خاطرنشان کرد:  اعظم طالقانی هم جستجوگر و پیام‌آور امید بود و هم نگران از دست رفتن امید بود و وقتی صدایش به جایی که باید برسد نمی‌رسید نامه سرگشاده می‌نوشت.
این فعال سیاسی اضافه کرد: اعظم طالقانی همواره مخاطب اصلی خود را مردم می‌دانستند و اصلی‌ترین وظیفه خود را دفاع از حق مردم و تحقق عدالت و حق شهروندی می‌دانست و همواره تذکر می‌داد که زنان باید در مقدرات اصلی مملکت دخالت کنند.
همچنین مدیر مسوول نشریه چشم‌انداز ایران در این مراسم با اشاره به پیشینه آشنایی خود با اعظم طالقانی، گفت: اعظم طالقانی از زمان دانش‌آموزی بود در کنار پدر به مستضعفین زلزله‌زده کمک می‌کرد.
لطف‌الله میثمی افزود: حضور زنان در مبارزات و توجه نکردن به شایعات ساواک تا جایی که زنان در کنار مردان شعار می‌دادند، زمینه ساز احقاق حقوق زنان شد.
وی اظهارداشت: توصیه من به اعظم طالقانی این بود که فعالیت در حوزه زنان باید پشتوانه دینی داشته باشد تا دو قطبی کاذب در جامعه ایجاد نمی‌شود چرا که می شود راه دین هم تحول داشت، هم تکامل داشت، هم زنان به حقوقشان برسند و هم دو قطبی کاذب در جامعه ایجاد نشود.
میثمی افزود: اعظم بخشی از عمر خود را برای باز تعریف رجل سیاسی صرف کرد و در بسیاری از سخنرانی‌ها روی این مساله صرف کرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی اعظم طالقانی گفت: بدون تحزب و تشکل کاری نمی‌شود کرد و اعظم در همین راستا برای جوانان و زندگی هایی که در حال  متلاشی شدن بود وقت می‌گذاشت.
وی با اشاره به مشکلات بزرگ پیش پای دولت مردان، افزود:  بسیاری از مشکلات اجتماعی مردم باید توسط خود مردم حل شود.
وی خاطرنشان کرد: قرآن تاکید دارد که انسانها به زندگی دنیا وابسته شده‌اند در حالی که زندگی آخرت هم بهتر و هم پایدارتر است تولدت باید توازن بین این دو ایجاد کرد که نمونه آن زندگی اعظم طالقانی است.

برچسب‌ها مسجد حقوق زنان اصفهان اعظم طالقانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد حقوق زنان اصفهان اعظم طالقانی مسجد حقوق زنان اصفهان اعظم طالقانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد

به گزارش "ورزش سه"، در این نامه که امضای محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران را دارد، آمده که پیرو جلسه روز 29 فروردین در ورزشگاه یادگار امام «فرصتها و تهدیدهای مرتبط» با ورود زنان به استادیوم مورد بررسی قرار گرفت.

ادامه این نامه به مشکلات استادیوم اشاره دارد و سازمان لیگ تاکید کرده که باتوجه به «نواقص مرتبط با زیرساخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان از مسیرهای پیرامونی ورزشگاه» این استادیوم تا رفع این مشکلات، «فاقد شرایط پذیرش» زنان است.

به این ترتیب بعد از حضور بانوان در دیدار با ذوب آهن که با شکست 4-1 تراکتور همراه بود و البته حضور پرشور آنها رکورد تعدادی بانوان را هم شکست، دوباره مانع جدیدی بر سر راه حضور زنان در استادیوم ایجاد شده است.

دیگر خبرها

  • ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد
  • میزبانی دانشگاه آزاد از تیم ملی هاکی زنان