Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@01:30:04 GMT

مدیر استانی شهرک‌های کشاورزی خوزستان منصوب شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۹۴۶۴

مدیر استانی شهرک‌های کشاورزی خوزستان منصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اشرف منصوری در این حکم انتصاب با اشاره به سوابق و تجربیات عباس ساکی، آورده است: پیگیری و اجرای به موقع برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه‌های مختلف (موضوع ماده ۶ اساسنامه) از جمله ایجاد بستر مناسب برای توسعه شتابان شهرک‌های کشاورزی در اراضی ملی و مستثنیات از اهم مأموریت‌های مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در این حکم انتصاب همچنین ضرورت‌ها و انتظارات دیگری نظیر رفع موانع و مشکلات احداث و توسعه شهرک‌ها، مستندات سازی املاک، نظارت بر مطالعات و طراحی مناسب شهرک‌ها، جذب سرمایه گذار و کارآفرین و استفاده بهینه و مطلوب از منابع تسهیلات بانکی ابلاغی، پیگیری تأمین و تخصیص منابع اعتباری برای کمک به ایجاد زیرساخت‌ها، هدایت و رهبری و ارائه خدمات فنی و آموزشی و بازرگانی در شهرک‌ها به ویژه از رهگذر تعامل مناسب با مسئولین محترم استان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی را مورد اشاره و تأکید قرار داده است.

عباس ساکی دانش آموخته دکتری تخصصی مهندسی کشاورزی گرایش مهندسی سازه‌های آبی است و علاوه بر عضویت در هیأت تدریس در دانشگاه پیام نور و آزاد اسلامی، پیش از این مسئولیت‌هایی نظیر رئیس حوزه مارون شرکت جهاد نصر، بخشدار اروندکنار شهرستان آبادان، مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دشت آزادگان، مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان هویزه و مشاور ارشد رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در امور اجرایی را تجربه کرده است.

پبش از این جمیل پور زرگانی مسئولیت سرپرست شرکت شهرک‌های کشاورزی استان خوزستان را عهده‌دار بود.

به گزارش مهر، شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور از تابعه‌های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود که در اجرای بند (ل) ماده (۱۹۴) قانون برنامه پنجم توسعه و به منظور هدایت، راهبری، احداث و توسعه زیرساخت‌های مجتمع‌های کشاورزی تشکیل شده است. این شرکت براساس تبصره (۳) اصلاحی بند (الف) ماده (۳) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، به عنوان یکی از سازمان های توسعه ای در جهت تحقق اهداف بخش کشاورزی مشغول فعالیت است.

در اجرای اهداف و وظایف مندرج در ماده (۶) اساسنامه شرکت مذکور، احداث، توسعه و تکمیل شهرک‌های کشاورزی، پس از  تملک اراضی ملی و دولت(استلزام) است.

بیشترین صادرات غیرنفتی در سال‌های اخیر در بخش کشاورزی مربوط به آبزی پروری و محصولات گلخانه‌ای به کشورهای همسایه است و بر این اساس هدفگذاری ۵۸۰۰ هکتاری توسعه‌ی شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در سال ۹۸ در دست اجرا و اقدام است.

کد خبر 4766044

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی حکم انتصاب یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان شهرکرد پدافند غیرعامل زلزله بیرجند تئاتر کودک و نوجوان قزوین بارش باران مشهد شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد+عکس

مرتضی بحرانی به عنوان سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با حضور مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی معرفی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سیدمجید موسوی ظهر امروز در  آیین تکریم و معارفه مسئولان پیشین و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تغییرات مدیریتی را یکی از اسباب تحول و ارتقای توانایی‌های سازمانی دانست و اظهار داشت: مهمترین سیاست وزارت جهاد برای توسعه بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری و تکمیل چرخه زنجیره تولید است.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تحولات اساسی در بخش کشاورزی در دولت سیزدهم شاهد هستیم تصریح کرد: در این عرصه توسعه طرح‌های آبیاری نوین و افزایش تولید مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی استفاده از متخصصان در رشد و توسعه طرح‌های کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: آقای منفرد در مدت تصدی پست جهاد کشاورزی استان بوشهر خدمات قابل توجهی ارائه داشته که فعالیت‌ها و خدمات آن مورد تحسین و قابل تقدیر است.

موسوی، خدمت صادقانه و جهادی را از خصوصیّات بارز دکتر منفرد دانست و گفت: مرتضی بحرانی با توجه به سوابق ارزنده، به‌عنوان سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی می‌شود.

مشاور و مدیرکل دفتر امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، حکم انتصاب مرتضی بحرانی ، سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر را که از سوی وزیر جهاد کشاورزی امضا شده بود، به وی اعطا کرد و با اهدای لوح تقدیر از خدمات نوذر منفرد قدردانی کرد.

15 درصد تسهیلات بانک‌ها به بخش کشاورزی پرداخت شود

علی باستین نیز در این مراسم با تبریک به رزمندگان اسلام در پاسخ دندان‌شکن به اسرائیل غاصب و کودک‌کشان صهیونیستی اظهار داشت: با حرکت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران موجی از شادمانی و خوشحالی و امید در مردم ایجاد شد.

وی نقش بخش کشاورزی در جامعه را مهم دانست و با بیان اینکه جهاد کشاورزی از دستگاه‌های مهم است تصریح کرد: این مجموعه حداقل 20 تا 25 درصد فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های گوناگون به خودش اختصاص داده است و به نوعی با همه مردم ارتباط دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تأمین امنیت غذایی، اشتغال‌زایی تولید مواد خام صنایع تکمیلی و تبدیلی، ثروت آفرینی را از ویژگی‌های جهاد کشاورزی دانست و اضافه کرد: رشد اقتصادی در برنامه هفتم 8 درصد تعیین شده و رشد 5.5 درصدی در این برنامه متعلق به بخش کشاورزی است. بهره‌وری بخش کشاورزی استان 12 درصد است. افزایش 7 برابری بهره‌وری از وضعیت کنونی در طول برنامه هفتم توسعه یکی از اولویت‌ها است.

باستین نقش مهم و موفق جهاد کشاورزی در مدیریت طرح بزرگ یارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مهم در استان بوشهر با موفقیت اجرا شد.

وی اصلاح الگو کشت را موفقیت‌آمیز دانست و با تأکید بر تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنعت فرآوری محصولات اضافه کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی و صنایع مورد توجه ویژه و لازم است 15 درصد تسهیلات بانک‌های غیرتخصصی و خصوصی به بخش کشاورزی پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با قدردانی از خدمات ارزشمند نوذر منفرد، برای مرتضی بحرانی سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران منصوب شد
  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد+عکس
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • جلوگیری از خام فروشی با اجرای طرح بسته بندی دستمال کاغذی در حریر خوزستان
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • آغاز برداشت توت فرنگی در مازندران
  • خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر