Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محسن جعفری‌نژاد بسطامی با اعلام این خبر افزود: بر اساس تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست و دبیرخانه جشنواره وهمچنین با توجه به شعار «کودک، تئاتر، طبیعت» این نهاد در 12 مورد با دبیرخانه همکاری دارد.

او با اشاره به انتخاب سه اثر برتر محیط زیستی در جشنواره بیست و ششم، اظهار کرد: به این نمایش‌های برگزیده، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌شود؛ همچنین حمایت معنوی برای اجرای نمایش‌های مورد نظر در استان‌های مختلف انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری‌نژاد به اختصاص سالن آمفی‌تئاتر اداره کل محیط زیست استان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی جشنواره، یادآور شد:همکاری در اطلاع‌رسانی و انجام اقدامات در سایر حوزه‌های جشنواره از جمله دیگر موارد درج شده در این تفاهم نامه است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حس تعلق به طبیعت از طریق لمس مستقیم عناصر طبیعی توسط حواس پنجگانه صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم در هنر نمایش به صورت چهره به چهره و رو در رو انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان همچنین تصریح کرد: انتقال حس و مفهوم در تئاتر و طبیعت در لحظه شکل می‌گیرد بنابراین از این بیان، اشتراکات زیادی در نحوه انتقال حس و مفهوم بین تئاتر و طبیعت وجود دارد.

او با بیان اینکه اجرای نمایش با موضوع طبیعت و محیط زیست می‌تواند با توجه به ویژگی‌های هنر و طبیعت، اثر دو چندان داشته باشد، گفت: هنرمندان می‌توانند این تاثیرگذاری را از طریق به‌کارگیری مخاطب به عنوان یکی از اجزای نمایش و به کارگیری عناصر طبیعت از جمله آب، باد، خاک، آتش، گیاه و ... در نمایشی خلاقانه رقم بزنند.

جفری‌نژاد بسطامی ادامه داد: اهمیت تئاتر به خاطر بعد اجتماعی این هنر است و معضلات محیط زیستی که با آن دست به گریبان هستیم، نیز از نحوه فعالیت اجتماعی ما نشأت گرفته و توسط اجزای اجتماع و مردم رفع خواهد شد.

او با اشاره به نزدیکی مستقیم تئاتر با مردم به عنوان مخاطب، یادآور شد: تئاتر می‌تواند در این مفهوم سازی در قالب تئاتر صحنه‌ای، خیابانی، پانتومیم، خیمه شب بازی و اشکال متنوع تئاتر شریک شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: وقت آن رسیده که تئاتر به عنوان یک رسانه اجتماعی با تاثیر گذاری عمیق بر مخاطب, نقش خود را در گسترش فرهنگ حفظ محیط زیست و آشتی مردم با طبیعت ایفا کند.

جعفری‌نژاد با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان می‌تواند پایه گذار این مفهوم‌سازی در هنر نمایش ایران به صورت گسترده و جمعی باشد، خاطرنشان کرد: شعار جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان و تشویق هنرمندان نمایش به اجرای محیط زیستی تئاتر، در این راستا است و در جشنواره سعی شده که هنرمندان عرصه نمایش کودک تشویق شوند تا به طبیعت و محیط زیست بپردازند.

او یادآور شد: اجراهای برتر با این موضوعات و نمایشنامه‌ها در معرض دید تماشاگران قرار گرفته و تجلیل خواهند شد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی سالاروند مدیرکل به همراه رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست استان در سفر یک روزه به شهرستان بروجرد به مناسبت عید سعید فطر با محیط بانان پاسگاه محیط بانی بیشه دالان دیدار و از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی آن‌ها قدردانی نمود و بر ضرورت هماهنگی و همدلی برای انجام مأموریت‌های محوله تأکید نمودند.

سالاروند در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران و اهالی روستای کپر جودکی شرایط زیست محیطی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوامع محلی اطراف این تالاب را تشریح نمود و بر لزوم حفاظت و مدیریت تالاب و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری در بستر تالاب و تببین ارزش‌های اقتصادی تالاب بیشه دالان به لحاظ پرنده نگری و سایر کارکردهای آن و همچنین بر جلوگیری از ایجاد حریق توسط کشاورزان حاشیه تالاب تأکید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ‌لرستان گفت؛ مبنای اصلی برنامه جامع مدیریت زیست بومی، مشارکت محور بودن آن است و اجرای موفق آن وابسته به مشارکت تمامی گروه‌های ذینفعان و جوامع محلی اطراف تالاب‌ها دارد.

وی همچنین یادآور شد: تالاب‌ها با ارزش‌های اکولوژیک بالا بعنوان تعدیل کننده آب و هوا، کنترل کننده سیلاب‌ها، تغذیه کننده آب‌های زیرزمینی و با دارا بودن ارزش‌های زیبایی شناختی بی بدیل و موثر، نقش مهمی در جذب اکوتوریسم و رونق اقتصادی جوامع محلی هر منطقه دارند.

سالاروند افزود: هوشمندسازی تالاب بیشه دالان بروجرد بخشی از طرح هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت استان بوده است که طی سال گذشته از طریق دوربین‌های نظارتی با کیفیت 4k و قدرت زوم بسیار بالا، امکان پایش آنلاین وضعیت حیات وحش، حریق های احتمالی و تخلفات محیط زیستی را فراهم نموده و در واقع این اقدام مهم گامی موثر در حفاظت از انفال در تالاب‌های استان لرستان محسوب می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895313

دیگر خبرها

  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • ۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود
  • تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی