Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر آیین های عبادی و سیاسی نماز جمعه با حضور نمازگزاران در مناطق مختلف استان قزوین برگزار شد.
 
در قزوین مردم نماز جمعه خود را این هفته به امامت آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین برگزار کردند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه اول نماز گفت: انسانهای دنیا طلب پناه خوبی برای ما نیستند چون خودشان درمانده اند چگونه می خواهند دست ما را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وعده خدا حق است و خدا راه حق را آشکارا نشان داده است اما خداوند به اهل تقوا قدرت تشخیص را می دهد تا حقانیت امیرالمومنین چون خورشید می درخشد و اهل حق آن را تشخیص می دهند.


 
امام جمعه قزوین تصریح کرد: حضرت علی(ع) فرمودند از دنیای فانی برای قیامت استفاده کنید و با حق همراه شوید و خداوند کسی که حقی را پیروی و حمایت کند مورد رحمت خود قرار می دهد.

خطیب جمعه قزوین گفت: دفاع مقدس در برابر کفر جهانی دفاع از حق بود وامروز در غزه، فلسطین، لبنان، سوریه و یمن شاهد الگو گرفتن از این انقلاب هستیم که دستاوردهای خوبی داشته است.

وی اظهارداشت: باید ببینیم در دفاع از مظلومان جهان هر کدام از ما چه سهمی داریم و چه کرده ایم و آیا روسفید هستیم.

عابدینی اضافه کرد: کسانی که بیشترین خسارت را به خود و دیگران می زنند افرادی هستند که می توانند حقی را بگویند اما ملاحظه و سکوت می کنند در حالی که خداوند گویندگان حق را بیمه کرده است.

وی بیان کرد: اگر این روحیه در میان مردم باشد فساد رایج نمی شود همان گونه که رئیس قوه قضاییه اعلام کرده که هر کس فسادی را افشا کرد باید تشویق شود نه اینکه بگیریم و ببندیم و بترسانیم که جرات افشاگری نداشته باشد.

طرح مذاکره مجدد با آمریکا فریب کاری است

آیت الله عابدینی در ادامه به شرایط سیاسی کشور اشاره کرد و اظهارداشت: این روزها مذاکره مجدد از سوی آمریکا مطرح شده که اروپا آن را تکرار و حمایت می کند چون می دانند ساده لوحانی در ایران هستند که ممکن است دوباره فریب بخورند و پای میز مذاکره بنشینند.

وی گفت: در این زمینه کلام رهبری کافی است تا شرایط را درک کرده و تکلیف خود را روشن مشخص کنیم اما به نظر می رسد گاهی برخی رمق خود را از دست داده اند که در برابر دشمن موضع گیری کنند لذا اگر کسی این قدرت را ندارد حق ندارد از جانب مردم از مذاکره صحبت کند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: مذاکره کنندگان با آمریکا و حامیان آنها دو شعار خیلی درشت و اصلی داشتند و می گفتند با مذاکره تحریم ها به طور کلی برداشته شده و حق هسته ای پذیرفته می شود اما امروز باید پرسید کدام یک محقق شد؟

وی گفت: چرا مذاکره کنندگان از مردم عذرخواهی نمی کنند و دوباره دنبال مذاکره دیگری مانند FATF هستند؟ به آنها می گوییم مسیر غلط به مردم نشان ندهید و از این کارها خجالت بکشید.

امام جمعه قزوین افزود: دشمنی استکبار با اسلام همیشه دیده می شود و کسانی که دنبال مذاکره رفتند موجب عقب ماندگی در دانش هسته ای شدند و با ساده لوحی کشور را معطل کردند.  

وحدت مسلمین و شیعه و سنی موجب یاس دشمنان می شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک میلاد خجسته پیامبر اکرم(ع) گفت: هفته وحدت روزهای جشن میلاد رسول گرامی اسلام است که موجب وحدت شیعه و سنی و وحدت ایمانی و توحیدی شده است.  

وی تصریح کرد: پس از انقلاب گام های موثری برای  وحدت مسلمین برداشته شده و مجمع جهانی اهل بیت هم در تقویت این وحدت کارهای خوبی را انجام داده است.  

هر ندایی به نام اسلام موجب تفرقه شود اسلام امریکایی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه اظهارداشت: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند به اهل سنت احترام بگذارید و در مساجد آنها حاضر شوید تا دشمنان مایوس شوند.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم یک نفر را علاقمند به محبت امیرمومنان جذب کنیم با جنگ که نمی شود و تنها با محبت و دوستی و عطوفت می توانیم جاذب اهل بیت باشیم.

عابدینی بیان کرد: اهل سنتی که در کشور ما هستند به ما نزدیکند و با شرکت در مناسبت های مختلف دینی از جمله راهپیمایی اربعین ارادت خود را به معصومین نشان داده اند و ما هم باید همدلی،  وحدت و برادری این وضعیت را قدر بدانیم و به آنها احترام بگذاریم.

وی اظهارداشت: دشمنان همواره دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمین هستند و سادگی است اگر فکر کنیم دشمن به سوریه، عراق، لبنان و فلسطین کاری ندارند که آثار آن را می بینیم که این روزها آتش فتنه را در کشورهای همسایه روشن کرده اند اما ملت های لبنان و عراق بزودی از این فتنه آگاه خواهند شد.

امام جمعه قزوین با گرامی داشت شهادت سردار حسن تهرانی مقدم پدر صنایع موشکی گفت: دانشمندان هسته ای با خلاقیت خود، قدرت اسلام را نشان دادند و ما باید از این صلابت صیانت کنیم.

عابدینی با اشاره به مناسبت های روز اضافه کرد: در این ایام نخستین نماز جمعه توسط پیامبر پس از هجرت و رسیدن به مدینه اقامه شد و امروز این تریبون بهترین مکان برای آگاهی بخشی است و متوجه شده ایم که بگوییم وقتی حکومت اسلامی داریم باید جایی باشد که تهدید و خطرها را به مردم بگوییم.

وی گفت: آنقدر نماز جمعه برای دشمنان عصر پیامبر شکننده بود که بلافاصله دشمنان و منافقان مسجد ضرار ساختند تا ایمان مردم را تحت تاثیر قرار دهند و امروز برخی قلم خود را علیه نماز جمعه بکار می گیرند چون نمی توانتد مسجد ضرار بسازند.

صرفه جویی در مصرف آب و انرژی ضروری است

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: در شرایطی که با کمبود برخی منابع مواجهیم باید در مصرف خود صرفه جویی کنیم تا مشکلات بیشتر نشود.

وی اظهارداشت: مصرف بی رویه در آب، انرژی، نان و مواد غذایی مصداق بارز منکر است و باید در آن صرفه جویی کنیم و در این میان تغییر روش های سنتی در آبیاری کشاورزی و توسعه آبیاری مدرن باید بسرعت انجام شود تا منابع آبی هدر نرود.

 
 

کد خبر 4766142

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین خطبه های نماز جمعه یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان شهرکرد پدافند غیرعامل زلزله بیرجند تئاتر کودک و نوجوان قزوین بارش باران مشهد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال، یک دستور عملیاتی است

امام جمعه زنجان گفت: شعار سال یک دستور عملیاتی است و همه باید در تحقق آن کوشا باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در زنجان، حجت‌الاسلام علی خاتمی، امروز_ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت- مسئولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه‌ها پیگیری شود.

امام جمعه زنجان با تاکید بر لزوم تشویق جوانان به فرزندآوری اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی‌هایی است که جوانان مطرح می‌کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی‌رسانی به بندگان است.

وی با بیان اینکه باید دید در استان در حوزه کاری، فامیل و خانواده، شهر، محله خود چه قدم‌هایی را می‌توان برداشت، خاطرنشان کرد: گاهاً نگرانی‌هایی توسط برخی از جوانان برای فرزندآوری وجود دارد و وظیفه ما این است نگرانی جوانان را با مباحث قرآنی، اجتماعی، ملی و فرهنگی پاسخ دهیم.

خاتمی با تاکید بر تشویق جوانان برای فرزندآوری اضافه کرد: درست است برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها وجود دارد اما نگران معیشت بودن به وعده خداوند شک کردن است.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق و موفقیت آن گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند، از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

کد خبر 747156

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است