Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادهم کردزابلی روز جمعه در مجمع سالیانه ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور در شهر زاهدان برگزار شد اظهار داشت: با موافقیت رئیس فدراسیون پهلوانی کشور، مسابقه جذاب باستانی با عنوان (گردان_گود) در نوروز امسال از محل شهرسوخته سیستان ضبط و پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مسابقه جذاب و دیدنی از مهم‌ترین برنامه‌های ایام عید است که با آیتم های ورزش پهلوانی و زورخانه ای به دنبال توسعه و اشاعه فرهنگ این ورزش اصیل ایرانی است.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: این میزبانی فرصتی مناسب برای معرفی چهره واقعی و مثبت این استان به هموطنان سراسر کشور است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان جاذبه گردشگری و تفریحی کوه تفتان است که بزودی در این محل میزبان مسابقات بین المللی دوچرخه سواری با حضور قهرمانان ملی و بین المللی خواهیم بود.

کرد با اشاره به سایر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از مهمترین هدف گذاری های اداره کل ورزش و جوانان استان شناخت و استفاده بهینه از این ظرفیت گردشگری همراه با برگزاری رویدادهای مهم ورزشی جهت معرفی چهره واقعی و مثبت این استان است.

وی به برگزاری مسابقات برترین های میانداری ۱۲ گانه قهرمانی کشور با حضور ۳۱ استان به میزبانی شهرستان زاهدان اشاره کرد و گفت: ورزشکاران منتخب از تمام استان‌های کشور هم اینک در مجموعه زورخانه ای دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال رقابت هستند.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور در ادامه این مراسم گفت: رشته باستانی و کشتی پهلوانی یکی از رشته‌های مهم و کهن در سیستان و بلوچستان است که در چند سال اخیر موفقیت و عملکردهای خوبی در سطح کشور به دست آورده است.

مجتبی جوهری افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوب سیستان و بلوچستان، مسابقه جذاب و پربیننده (گردان_گود) در نوروز ۹۹ در محوطه شهر باستانی و جهانی شهرسوخته سیستان برگزار و از طریق صدا و سیما کشور پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: به منظور برگزاری کلاس های آموزشی برای مربیان، ورزشکاران و داوران با هدف دانش افزایی و پیشرفت این ورزش در سیستان و بلوچستان بهترین مدرسان فدارسیون به این منطقه اعزام خواهند شد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی شهر سوخته زابل ورزش و جوانان ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی شهر سوخته زابل ورزش و جوانان ورزشی سیستان و بلوچستان فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی شهر سوخته زابل ورزش و جوانان ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۹۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲

به گزارش خبرگزاری مهر، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران ضمن تبریک ۱۷ شوال، روز فرهنگ پهلوانی که سالروز پیروزی امام علی (ع) در جنگ خندق است، گفت: منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران محسوب می‌شود که ۷ زورخانه در جغرافیای ۱۶۰۰ هکتاری آن وجود دارد و باید از این ظرفیت بهره برد.

وی در ادامه افزود: ترویج ورزش‌هایی مبتنی بر اصول دینی و ملی از جمله پهلوانی و زورخانه‌ای در سطح جامعه و بین جوانان در کاهش میزان ناهنجاری‌ها، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مؤثر است و باید گسترش یابد.

وحیدرضا انارکی محمدی در جمع پیشکسوتان این ورزش باستانی افزود: این رشته هم به مسائل ورزشی و فنی توجه دارد و نیز مروج منش پهلوانی، جوانمردی و تمام ارزش‌ها و خوبی‌هاست و باید برای ترویج آن بیش از گذشته اقدام مناسب صورت گیرد.

شهردار منطقه ۱۲ ادامه داد: مرام و منش اخلاقی و انسانی جزو جدایی‌ناپذیر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است و این رویه مهم از ضروری‌ترین مواردی است که در تمام رشته‌های ورزشی به آن نیاز است و باید نسبت به انتقال آن در جامعه اسلامی اقدام شود و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی در زمینه توسعه این ورزش در منطقه ۱۲ رقم بخورد.

در ادامه این آئین رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای نیز ضمن اظهار خوشحالی از کسب توفیق حضور در بین پهلوانان، روز ۱۷ شوال که به روز فرهنگ پهلوانی ثبت شده است را تبریک گفت و افزود: ورزش زورخانه‌ای ضمن پرورش جسم، روح را نیز تربیت می‌کند.

مهر علی باران چشمه ورزش زورخانه‌ای را ورزش مقدسی دانست که با ذکر خدا و اهل بیت آغاز شده و با دستگیری مستمندان، فرهنگ جوانمردی را بین مردم اشاعه می‌دهد.

در پایان مراسم از پیشکسوتان و پهلوانان ورزش باستانی زورخانه با لوح و تندیس تجلیل شد.

کد خبر 6088033

دیگر خبرها

  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند
  • پهلوانی به قامت «حیدر»
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان