Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه تقابل انقلاب ‌اسلامی با استکبارجهانی یک تقابل فرهنگی و دینی است، گفت: باید تبری و تولی را رعایت کنیم و بر مبنای خداوند، پیامبر (ص)، قرآن و اهل بیت پیامبر با یکدیگر متحد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمد مختاری» امروز (17 آبان)  در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز ازدواج پیامبر اسلام (ص) و خدیجه کبری(س) اظهار کرد: باید نگاه ما به ازدواج مانند جهاد در راه خدا باشد  و بر مشکلات و بداخلاقی یکدیگر صبر داشته باشیم چرا که در روایتی از پیامبر (ص) آمده است که هـر زنى که در بـرابر بـد اخلاقى شـوهـرش صبر و شكیبایى ورزد، خداوند همانند ثواب  آسیه (همسر فرعون) به او عطا كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه باید ایمان ها را تقویت و کار فرهنگی انجام شود، گفت: باید تلاش مسئولین و خانواده های مومن نیز فراهم کردن شرایط لازم برای تشکیل به موقع خانواده و استحکام روابط خانوادگی باشد.

 

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر لزوم توجه به معیارهای منطقی برای انتخاب همسر ، افزود: شرایط  در جامعه اسلامی باید به سمت کاهش طلاق‌های عاطفی و قانونی برود.
 

وی با انتقاد از اینکه هزینه‌های زیاد مراسم ازدواج و جهیزیه از مهمترین دلایل کاهش آمار ازدواج است، ادامه داد: اما متأسفانه هر روز نیز این تشریفات بیشتر و شرایط برای ازدواج جوانان سخت‌تر می شود.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تبریک سالروز میلاد پیامبر(ص) و آغاز هفته وحدت، بیان کرد: وحدت امت اسلامی بلکه وحدت همه خداپرستان عالم زیربناهای قوی و محکمی دارد و هم ضرورت مورد نیاز است.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه براساس مبانی اسلامی هر مسلمانی با هر مذهب و فرقه ای واجب است خداوند، پیامبر (ص)، قرآن و اهل بیت پیامبر را دوست بدارد، افزود: باید شیعه و اهل سنت بر این محور  دور هم جمع شوند و بر این اساس تولی و تبری بورزند اما اتحاد بر محور خدا و قرآن و اهل بیت علیه السلام جای خود را به هرج و مرج در دوستی و دشمنی بدهد تفرقه و گرفتاری ایجاد خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه قرآن تفرقه را یک عذاب می‌داند، گفت: عذاب تفرقه  کمتر از بلاهای آسمانی چون سیل و زلزله نیست لذا باید امت اسلامی یار و یاور  و متحد باشند.

 

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: باید تبری و تولی را رعایت کنیم و مومن با مومن باهم متحد و منسجم باشند چرا که اگر مومن با کافر دوست و متحد شود نتیجه آن تفرقه و فتنه می شود و امروز دنیا اسلامی گرفتار همین فتنه و هرج و مرج در تولی و تبری  است که این باعث شده سعودی هایی که خود را خادم الحرمین می دانند اکنون گاو شیرده دشمنان قرآن و اهل بیت علیه السلام شوند و جنگ داخلی و  نیابتی راه بیاندازند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه در طول تاریخ مردم و حضور آنان در صحنه نقش مهمی در حاکمیت حق و باطل  داشته است، تاکید کرد: مهمترین عامل در انتخاب درست مردم بصیرت است لذا باید در هر زمانی بصیرت افزایی در بین توده‌های مردم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه تقابل انقلاب ‌اسلامی با استکبارجهانی یک تقابل فرهنگی و دینی است، ادامه داد: این تقابل اسلام ناب و توحید نبوی با استکبار در حد تضاد است و به هیچ عنوان بایکدیگر قابل جمع نیستند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه تقابل بین اسلام ناب و استکبار همه جانبه و فراگیر است، گفت: در تفکر اسلامی محور خداوند است اما در تفکر استکباری، خودمحوری حاکم است.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه  استکبار هرگز از تفکر استکباری خود دست برنمی دارند، افزود: اگر در بحث دفاع موشکی و هسته‌ای در برابر دشمن کوتاه بیاییم فردا در موضوع حجاب، شرابخواری، همجنس بازی و بسیاری از ارزش‌ها برای ما تعیین و تکلیف خواهند کرد و ما را به سمت سکولاریسم می‌کشانند.

 

وی بیان کرد: از گام‌های دولت در کاهش تعهدات برجامی هر چند دیرهنگام بود، حمایت می‌کنیم و می خواهیم که دولت به استکبار اعتماد نکنند چرا که اگر اعتماد کردیم آن ها تا نابودی ایمان، دین و دیانت ما جلو خواهند آمد و از هیچ جنایتی دریغ نخواهند کرد.


 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد یوم الله ۱۳ آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی مجلس کانون های مساجد استان همدان روز 13 آبان امام جمعه موقت بیرجند بصیرت افزایی خطبه نماز جمعه ازدواج جوانان وحدت مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد

نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.


از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی این معاونت، برگزیدگان در رشته‌های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می‌پردازند.

شایان ذکر است، بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق برای دنیای استکبار وحشتناک بود
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود