Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رحمانی روز جمعه پس از بازدید از روستای زلزله‌زده ورنکش از توابع بخش ترکمانچای میانه در جلسه ستاد مدیریت بحران زمین لرزه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: تمامی امکانات وزارتخانه صمت در استان آذربایجان شرقی در اختیار ستاد مدیریت بحران این استان قرار گرفته و برای امدادرسانی بسیج شده است.

وی با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه، گفت: در اولین جلسه هیأت دولت، گزارشی از وضعیت منطقه و خسارات و صدمات ناشی از این حادثه ارائه خواهم کرد و قطعاً دولت نیز تصمیمات لازم برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان، جبران خسارت‌های واردشده و بازسازی مناطق زلزله‌زده را اتخاذ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر صنعت، معدن و تجارت از مدیریت خوب ستاد مدیریت بحران و حضور به‌موقع دستگاه‌های مسئول در محل حادثه قدردانی کرد و با بیان اینکه شدت زمین‌لرزه نگران‌کننده بود، افزود: این حادثه با وجود شدت بالا، خسارات و تلفات پائینی داشت که دلیل عمده آن، مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی است.

رحمانی همچنین با اشاره به برنامه‌های سفر خود به تبریز، گفت: برنامه‌های مفصل و فشرده‌ای در این سفر داشتم که به علت حادثه زلزله، همه آنها را با هماهنگی استاندار لغو کردم تا در این منطقه حضور داشته باشم.

مدیران دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران نیز گزارشی از اقدامات انجام یافته برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله ارائه کردند.

زلزله ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که این زلزله در استان های آذربایجان غربی، گیلان،‌زنجان و اردبیل احساس شد و استاندار آذربایجان شرقی ضمن حضور سریع در این مناطق و صدور دستورات لازم  جلسه مدیریت بحران در شهرستان میانه برگزار کرد.  

به گزارش ایرنا، زلزله یاد شده در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و تا کنون این زلزله تاکنون ۶ فوتی و ۳۲۸ مصدوم برجای گذاشته است. 

کانون این زلزله در موقعیت ۴۷.۶۴ عرض شمالی و ۳۷.۷۶ طول شرقی ثبت شده است و تاکنون ۵۹ پس لرزه اتفاق افتاده است. 

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی میانه زلزله پروندهٔ خبری زلزله در آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی میانه زلزله آذربایجان شرقی میانه زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی

بهدانی مدیر آموزش‌وپرورش بیرجند گفت: موضوع بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی مدیریت شود تا با جدیت بیشتر و در طول سال تحصیلی و مستمر و کارشناسی شده پیگیری شود، چون هدف این طرح فقط ثبت نام در آموزشگاه است و کاری به آسیب‌ها عدم توانایی ادامه تحصیل دانش‌آموز ندارد و این گروه از دانش آموزان حتی بعد از ثبت نام در روند ادامه تحصیل مجدد ترک تحصیل می‌کنند.

 وی در خصوص اینکه آیا زنگ خطر ترک تحصیل به صدا در آمده است، افزود: آنچه که آمار نشان می‌دهد صدق بر ترک تحصیل نیست، چرا که در مدتی که پیگیری صورت گرفته نتایج حاصله نشان می‌دهد، بخش زیادی از آمار‌ها مربوط به معلولین، فوت شدگان، انتقال به شهر دیگر جهت ادامه تحصیل، تاخیر یکساله در ثبت‌نام پایه اول به خاطر ضعف جسمانی و حتی بخشی از این آمار در حال تحصیل است.

بهدانی بیان کرد: بخشی دیگر از آمار ترک تحصیل مربوط به انباشته شدن آمار سال‌های قبل از همین گروه‌ها بوده که از این لیست‌ها خارج نشده‌اند و در سالیان متوالی تکرار شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش بیرجند بیان کرد: برای موفقیت طرح موضوع بازماندگان با توجه به فعالیت‌های میدانی زیاد بودجه و اعتبار لازم برای این طرح در نظر گرفته شود و لذا شرکای برون سازمانی این طرح مثل کمیته امداد امام، بهزیستی، دادگستری و.. که می‌توانند در موفقیت این طرح اثرگذار باشند پای کار بیایند.

موسوی‌نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز چندی پیش گفته بود: در ابتدای مهر، ۱۹۵ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه خراسان جنوبی در تمام مقاطع سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان کلاس اولی، نسبت به سال قبل، ۳ درصد کاهش داشته و تعداد دانش آموزان پایه هفتم ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

موسوی نژاد یادآورشد: امسال پنج هزار و ۳۰۰ معلم که به‌صورت جذبی انتخاب شدند، شکوفه‌ها (دانش آموزان پایه اول ابتدایی) را آموزش دیدند و بیش از ۱۵ هزار دانش آموز پایه هفتم در استان ورود خود را به مقطع متوسطه جشن گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در پی برخورد ۲ پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم در پی برخورد دو پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم درپی برخورد شاخ به شاخ دو پیکان در محور میانه خلخال
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است
  • اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به استان
  • ۸۳۰ طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ ۴ همت اعتبار اختصاص یافت
  • اجرای ۳۳۶ طرح در قالب مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در کهگیلویه و بویراحمد