Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:17:37 GMT

۸ روستای شهرستان گچساران آبرسانی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۰۴۱۷

۸ روستای شهرستان گچساران آبرسانی شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد پروژه آبرسانی به ۸ روستای منطقه بویراحمد گرمسیر با حضور معاون عمرانی استاندار و نماینده گچساران و باشت در روستای سرتیره به بهره برداری رسید.

"فیض الله پاسره"، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال و با اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، احداث ۲ باب مخزن به حجم ۶۰۰ متر مکعب، ۱۷۰۰۰ متر آسفالت در حال انجام و ساخت ساختمان، دیوار حریم و سنگ فرش عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: اعتبار این پروژه از محل منابع بنیاد برکت و استانی تامین شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توپوگرافی خاص و سخت و هزینه های بالای اقدامات عمرانی در استان خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید از همه ردیف ها ۱۴۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که با این اعتبارات ۳۸۰ کیلومتر خط انتقال، ۷۲۵ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۲۷ باب مخزن با ظرفیت ۲۶۸۰۰ متر مکعب در شبانه روز، ۴۰ منبع تامین اب جدید و ۲۱ ایستگاه پمپاژ به زیرساخت های آبرسانی روستایی استان اضافه شد.

پاسره تصریح کرد: با این اقدامات شاخص جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی سالم حدود ۷ درصد رشد داشت و سطح برخورداری استان را به متوسط کشوری نزدیک کرد.

وی ادامه داد: از ۱۶۴۱ روستای استان، در گچساران ۱۱۵ روستا با جمعیت ۲۷۰۰۰ نفر داریم که از این تعداد نیز ۱۱۴ روستا دارای تاسیسات آبرسانی هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۷۷ درصد جمعیت روستایی گچساران از آب آشامیدنی سالم برخوردار است که این رقم بالاتر از متوسط استان و کشور است.

پاسره عنوان کرد: یکی از فرصت های خیلی خوب در دولت های یازدهم و دوازدهم، گشایش اعتبار از صندوق توسعه ملی بود که به پیشنهاد دولت، تلاش نمایندگان مردم و حمایت مقام معظم رهبری عملیاتی شد یکی از افتخارات وزارت نیرو همین است.

وی با اشاره به اینکه  ۱۷میلیارد تومان تفاهم نامه با بنیاد برکت داریم، اظهارکرد: ورود اعتبارات بنیاد برکت هم یکی از منابع خوب و راهگشا در اجرای پروژه های آب بوده، از مسئولان بنیاد برکت بخاطر توجه به این استان تقدیر می کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در شهرستان گچساران مجتمع های خیلی خوبی جهت ارتقاء وضعیت بهداشتی و آبرسانی تعریف شد از جمله مجتمع آبرسانی باباکلان که به تنهایی ۳۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را پوشش میدهد، مجتمع آبرسانی از سد کوثر که بیش از ۲۴ روستا را پوشش میدهد.

پاسره گفت: ۱۰۰ درصد شهرهای استان از آب شرب سالم بهره مند هستند.

وی تصریح کرد: ۳۱ درصد جمعیت شهری استان دارای شبکه فاضلاب هستند که به نسبت کشوری پایین است و از نمایندگان انتظار و درخواست داریم برای ارتقاء این شاخص کمک کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در چرام، لنده و باشت پروژه فاضلاب داریم که پروژه چرام تا پایان سال افتتاح می شود.

پاسره در پایان از طرح بزرگ عمرانی وزارت نیرو در کشور گفت و عنوان کرد: وزارت نیرو تا پایان سال ۹۸ پویشی بزرگ را در حال اجرا دارد که قرار است تا پایان سال ۲۲۷ پروژه با اعتبار ۳۳ هزار میلیارد تومان هر هفته در یک استان افتتاح و کلنگ زنی کند که استان ما نیز بی نصیب از این طرح نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گچساران شرکت آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، باشت یکی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی آن ناشناخته مانده است. شهر باشت تلفیق جذابی از تاریخ تمدن کهن و باهویت اسلامی است که بین دو کوه و محدود به دو رودخانه زهره و شاه بهرام قرار دارد. بوستان یکی از بخش‌های شهرستان باشت است. تپه‌های رویایی، درختان سرسبز، بوستان‌های دل انگیز و واقع شدن بخش بوستان در محور شریانی جنوب به شمال موجب استقبال گردشگران از این منطقه بکر شده است. آثار تاریخی و اقامتگاه‌ها دائمی و مهمتر از آن مهمان پذیری مردم منطقه رونق گردشگری را در بوستان باشت به اوج خود رسانده است. پل بریم (چم بلبل)، دوگوردوپا، چهارصفه خان احمد، شلالدان، شوش وبوستان، دشت عنا، پشت کوه خان احمد، بوستان باشت را به مقصد طبیعت دوستان تبدیل کرده است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان با یک کشته و 3 مصدوم
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام
  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد