Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان ضمن ابراز نگرانی از تاخیر در بازشماری آرا گفت که یکی از تیم‌های انتخاباتی مانع بازشماری آرا می‌شود. ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حوا علم نورستانی» رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان گفت که در طی این هفته کمیسیون بارها از آمادگی برای بازشماری آرای حدود 2 هزار مرکز رأی‌دهی خبر داد اما به دلیل ممانعت یکی از تیم‌های انتخاباتی تاکنون موفق به انجام این کار نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بدون نام بردن از این تیم به «رادیو آزادی» گفت که عدم همکاری تیم برای آغاز بازشماری آرا موجب تاخیر بیشتر در برنامه‌های کمیسیون شده است.

وی همچنین تاخیر بوجود آمده برای بازشماری آرا را نگران کننده خواند.

این در حالی است که پیش از این نیز کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی دستور بازشماری هزار و 844 مرکز رأی‌دهی را صادر کرده است.

از سوی دیگر نیز تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری «عبدالله عبدالله» می‌گوید تا زمانی که حدود 300 هزار آرایی که به دلایل مختلف از نظر آنها فاقد اعتبار است توسط کمیسیون باطل اعلام نشود بازشماری آرا نیز بی‌فایده خواهد بود.

از سوی دیگر تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری «اشرف غنی» نیز تعویق در تقویم انتخاباتی افغانستان را زمینه‌ساز بحران می‌داند.

افغانستان| تأخیر در اعلام نتایج انتخابات پذیرفتنی نیست؛ برخی آرا بازشماری شوندچرایی فشار اشرف غنی برای پرکردن خزانه خالی پس از انتخابات افغانستانانتقاد نهادهای ناظر بر انتخابات افغانستان از تأخیر در روند بازشماری آرا

داوود سلطان زوی از اعضای این دسته‌ای انتخاباتی می‌گوید، اگر کمیسیون مطابق تقویم جدید کار‌هایش را به پیش نبرد، بحران به میان خواهد آمد.

با این وجود «مولانا عبدالله» از اعضای کمیسیون انتخابات نیز امروز (جمعه) به رسانه‌ها گفت که با توجه به ظرفیت کاری کمیسیون انتخابات امکان اعلام نتایج ابتدایی تا تاریخ 23 آبان وجود ندارد.

انتهای پیام/.

R1447/P36447/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: از همه ارگان‌ها و ادارات استان درخواست داریم تا مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورا نشده و قانون در همه اقدامات در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، عزیزالله سیفی، امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در یکصد و نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: همه اقدامات و فعالیت‌هایی که منجر به صدور رأی در کمیسیون‌های این شورا می‌شود با حضور نمایندگان محیط زیست، دادگستری و دیگر ارگان‌های مرتبط و با بررسی و پیرو درخواست‌ها و مراجعات مکرر مردمی است.

وی ادامه داد: اخیراً مشاهده شده در چند مورد رای‌های صادر شده توسط کمیسیون بند ۲۰ با دخالت بخش‌های دیگر ملغی شده که به نظر می‌رسد روند قانونی رعایت نشده و اعتراض برخی از اعضای شورا و حتی نمایندگان ارگان‌های مرتبط را در بر داشته و تقاضا داریم در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: قانون باید سرلوحه کار همه باشد و اگر تصمیم قانونی بود باید دیگر ارگان‌ها همکاری داشته باشند و لذا در چند مورد اخیر اگر اقدامی غیر قانونی توسط برخی انجام شده باید اصلاح شده و رأی کمیسیون‌های شورا که قانونی صادر شده نباید شکسته شود.

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود پیروزی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی را تبریک گفت و اظهار داشت: با همت جوانان ایران این پیروزی بزرگ را شاهد هستیم که به جامعه ورزش و مردم خوب کشورمان تبریک می‌گوئیم و این افتخار آفرینی را مباهات می‌دانیم.

وی افزود: همچنین ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک می‌گوئیم، ارتش وظیفه پاسداری از کشور را بر عهده دارد و نه تنها در بخش مرزی بلکه در صحنه‌های مختلف همچون بحران‌هایی مثل سیل و زلزله نیز به کمک مردم آمده و افتخارات بزرگی را برای کشور داشته است.

کد خبر 745586

دیگر خبرها

  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • (تصاویر) ترس و وحشت مانع از کارزار انتخاباتی در مانیپور
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد