Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست دو روزه روسا و مسئولان آژانس‌های خبری برجسته و مهم منطقه آسیا-پاسیفیک در سئول برگزار شد.

این نشست با هدف بحث و بررسی پیرامون راه‌های مقابله با تغییر چشم‌اندازهای رسانه‌ای و ترویج مبادلات و همکاری‌های چندجانبه برگزار شد.

نمایندگان ۳۲ خبرگزاری از ۲۸ کشور به همراه سه عضو ناظر در هتل لات در شهر سئول در هفدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا-پاسیفیک موسوم به «اوآنا» شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوآنا که در سال ۱۹۶۱ براساس ابتکارعملی از سوی یونسکو با هدف ترویج مبادلات خبری منطقه‌ای شکل گرفت، مجمع عمومی خود را هر سه سال یک بار برگزار می‌کند. در مجموع ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور منطقه آسیا – پاسیفیک عضو این سازمان هستند.

اعضای این سازمان، خبرگزاری‌هایی از جمله  «یونهاپ» کره جنوبی، «شینهوآ» چین، «کیودو» ژاپن و «تاس» روسیه هستند. آژانس خبری مرکزی کره شمالی نیز عضو این سازمان است، اما امسال در این نشست حضور نداشت.

امسال حاضران در این نشست در سه پنل با این عنوان: «چالش‌های جدید برای روزنامه نگاری: ابتکارات تکنولوژیک و موضوعات مرتبط با اعتمادسازی» شرکت کردند و درباره چگونگی تاثیرگذاری تحولات تکنولوژیک و مسائلی مانند اخبار دروغین و گمراه کننده (فیک نیوز) بر روزنامه‌نگاری بحث و گفتگو کردند.

در جریان این نشست، شرکت کنندگان در ارتباط با توسعه و تحول تکنولوژی جی ۵ در گوشی‌های همراه و تاثیر آن بر خبرنگاری و همچنین صنعت رسانه‌ای، بازی‌ها و دیگر اشکال محتوای رسانه‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

دیدار نمایندگان رسانه‌ها با «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی از دیگر برنامه‌های  این نشست بود.

در مجمع عمومی همچنین «یونهاپ» به صورت رسمی به عنوان رئیس جدید اوآنا طی سه سال آتی انتخاب شد و قرار است این سازمان را طی دوره آتی مدیریت کند و از طریق دبیرخانه آن برنامه‌های مختلفی را برای نشست‌های آتی اوآنا و انتشار اعلامیه‌ها برای اعضا از طریق وب سایت اعلام و برنامه ریزی کند.

این نخستین بار است که یونهاپ ریاست اوآنا را برعهده می‌گیرد. یونهاپ قرارداد همکاری با ۸۹ آژانس خبری در ۷۷ کشور جهان را امضا کرده است و در ۲۵ کشور جهان دارای دفتر است و به شش زبان از جمله انگلیسی، چینی، ژاپنی و عربی فعالیت می‌کند.

به گزارش مهر، هیأتی از خبرگزاری مهر و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در این نشست حضور داشتند.

کد خبر 4766197

منبع: مهر

کلیدواژه: اوآنا خبرگزاری مهر یونهاپ ایالات متحده آمریکا عراق سوریه دونالد ترامپ ترکیه رژیم صهیونیستی ایران ابوبکر البغدادی لبنان روسیه فلسطین عربستان سعودی داعش عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)

دیگر خبرها

  • نشست خبری پیش از بازی آلومینیوم و پرسپولیس لغو شد
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • گزارش تصویری | نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • بخش زنده| نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت
  • نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزرات خارجه
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه