Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، هنر برمدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۰ واحد مسکونی به طور کامل در روستای ورنکش میانه آسیب دیدند و روستای ورزقان به همراه پنج روستای دیگر بیشترین خسارت را متحمل شده اند.

او  افزود: زلزله ۵.۹ ریشتری ترک میانه تاکنون ۶ فوتی و ۳۳۵ مصدوم بر جای گذاشته و ۴۰۰ واحد مسکونی در مجموع آسیب دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنربر ادامه داد: ۲۲ نفر از مصدومان بستری شدند و بقیه به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

او گفت: از ۸۰ روستای زلزله‌زده در آذربایجان شرقی بیش از ۷۸ روستا ارزیابی شده اند و تیم‌های امدادی همچنان با سرعت به کمک رسانی و ارزیابی خود ادامه می‌دهند.

او افزود: اسکان اضطراری زلزله زده‌ها انجام شده و تخلیه اضطراری روستا‌ها نیز به پایان رسیده است ضمن اینکه استان‌های معین نیز در آماده باش کامل هستند.

هنربر گفت: استاندار آذربایجان شرقی نیز به همراه اعضا ستاد مدیریت بحران استان در منطقه حضور دارند و از نظر بر نحوه امدادرسانی به زلزله زدگان نظارت دارند.

سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا نیز با حضور در مناطق زلزله زده میانه گفت: دستگاه‌های اجرایی در منطقه حضور دارند و تمام امکانات سپاه برای امدادرسانی به مردم بسیج شده است بر این اساس نگرانی خاصی وجود ندارد.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که این زلزله در استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، زنجان و اردبیل نیز احساس شده است.

به گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۴۷.۶۴ عرض شمالی و ۳۷.۷۶ طول شرقی ثبت شده است.

تَرْک یکی از شهر‌های استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

 

انتهای پیام/ش

وقوع زلزله در آذربایجان شرقی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی

سینا حضرتی، امیرعلی آقازاده و حسین ملکی سه والیبالیست  آذربایجان شرقی به اردوی سه روزه انتخابی تیم ملی زیر ۱۷ سال کشور دعوت شدند.

این سه والیبالیست باید عصر روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه در محل اردوی تیم ملی زیر ۱۷ سال کشور در مجموعه ورزشی آزادی حضور داشته باشد.

اولین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان از سوم تا دهم شهریور ماه (۲۴ تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۴) به میزبانی بلغارستان و با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از سیل جنوب | اینجا هنوز در محاصره آب است
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر
  • اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار
  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • زلزله بامدادی این استان را به لرزه درآورد/ جزئیات