Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@15:57:19 GMT

بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی در زلزله میانه

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۰۵۱۰

بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی در زلزله میانه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در پایان جلسه شورای مدیریت بحران در شهر ترکمنچای میانه، در جمع خبرنگاران با تسلیت جان باختن ۵ نفر از هموطنان در زلزله میانه، اظهار داشت: حدود ۵۰۰ مصدوم داشتیم که اغلب به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و فقط ۱۳ نفر بستری شده تحت درمان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زلزله ۵.۹ ریشتری در استان‌های همجوار هم احساس شده، ولی در آذربایجان شرقی در ۴ شهرستان زلزله صدماتی داشت که بیشترین خسارت در ترکمنچای و روستای ورنکش بود.

وی با بیان اینکه در شهرستان میانه، ۲۰ الی ۳۰ روستا آسیب دیدند، افزود: در شهرستان سراب هم از ۲۰ روستا گزارش آسیب ارسال شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مجموع ۳۰ واحد مسکونی صددرصد تخریب شده و بقیه ۵ الی ۷۰ درصد آسیب دیده‌اند، ابراز داشت: ۱۰۰۰ واحد مسکونی در زلزله بامداد امروز صدمه دیدند.

وی به تصمیمات ستاد مدیریت بحران در ترکمنچای با حضور وزیر صنعت اشاره کرد و افزود: در این جلسه تقسیم کار دقیق صورت گرفت که به عنوان مثال بنیاد مسکن، وظیفه آواربرداری، ارزیابی میزان خسارات و محیا کردن کانکس اسکان اضطراری را بر عهده دارد، جهاد باید آمار احشام تلف شده را استخراج کرده و پس از جمع آوری، دفع بهداشتی کند، هلال احمر تأمین اغذیه مورد نیاز زلزله زدگان را بر عهده دارد و سازمان‌های آب و برق و گاز در مورد اصلاح زیرساخت و وصل کردن انشعابات تلاش می‌کنند. برق وصل شده، آب مراحل نهایی وصل را طی می‌کند و گاز هم در دو نقطه ترکیدگی داریم که در دست اصلاح است.

پورمحمدی اقلام مورد نیاز زلزله زدگان را به دلیل سرمای بالای سراب و میانه، لوازم گرمایشی عنوان کرد و گفت: پتو و لباس گرم در اولویت است و مواد خوراکی و لوازم بهداشتی در اولویت است.

انتهای پیام/ف

بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی در زلزله میانه آسیب دیدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار گناوه عصر دوشنبه در آئین افتتاح و بهره برداری از یکی از واحدهای مقاوم سازی شده در روستای جزیره شمالی بخش ریگ شهرستان گناوه با تبریک دهه حساب ۱۰۰ امام راحل (ره) و سالگرد تأسیس بنیاد مسکن اظهار داشت: در نظام اسلامی به ویژه در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم و با پیگیری‌های انجام شده در سطح کشور، در استان بوشهر و شهرستان گناوه خدمات شایانی در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

محمد تقی صفری افزود: در همین راستا به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر و شهرستان گناوه خدمات شایسته ای در حوزه ساخت و بهسازی مسکن برای مردم به خصوص افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی و محرومان انجام شده است.

وی گفت: در این راستا بالغ بر ۴۲۰ واحد مسکونی روستایی ساخته و در اختیار مردم قرار گرفته است.

فرماندار گناوه بیان کرد: بنیاد مسکن در بحث دهیاری‌ها، از محل اعتبارات تملک دارایی استانی، مسئولیت‌های اجتماعی و قیر رایگان، با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال کارهای ارزشمندی در شهرستان گناوه انجام داده است.

وی از همکاری مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن استان و شهرستان، دهیاران، شوراها و مردم روستاها که در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها همکاری داشته‌اند تقدیر کرد و گفت: تمام تلاش خود برای ارائه خدمات شایسته به مردم به کار می بریم.

وی گفت: از همه سرمایه گذاران و خیرین که تمکن مالی دارند برای سرمایه گذاری در جهت ایجاد اشتغال و آبادانی و توسعه شهرستان به خصوص در بخش روستاها دعوت می‌شود.

بهره برداری از آسفالت روستای شول از توابع بخش مرکزی گناوه به مساحت ۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های بنیاد مسکن شهرستان گناوه بود که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد.

کد خبر 6079286

دیگر خبرها

  • امروز ۱۰ نفر در سیلاب استان‌های جنوبی آسیب دیدند
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • تحویل ۱۰۰۰ واحد مسکونی به نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد
  • کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه
  • ۱۶۱ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خواف به بهره برداری رسید
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • واگذاری ۳۳۵۵ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمان
  • ۲۲۱۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی واگذار شد
  • ساخت ۳۰۶ واحد مسکونی در گنبد کاووس
  • اختصاص زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به مشمولان در آبادان