Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@15:01:07 GMT

جزئیات ساقط کردن یک پهپاد خارجی در ماهشهر

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۰۵۱۲

جزئیات ساقط کردن یک پهپاد خارجی در ماهشهر

اهواز ـ یک پهباد از سوی سامانه پدافندی ارتش جمهوری اسلامی در شهر بندرامام خمینی از توابع شهرستان بندر ماهشهر ساقط لاشه آن در نیزارها پیدا شد.

به گزارش مشرق، صبح امروز صدای نسبتا شدید مردم شهر بندرامام خمینی را متوجه حادثه ای کرد ولی تا ساعت‌های اولیه کسی از علت این صدای مهیب بی خبر بود.  ساعاتی بعد منابع محلی خبر دادند که سامانه پدافندی هوایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در منطقه بعد از مشاهده یک پهباد به سرعت آن را ساقط کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید پدافند هوایی ارتش یک پهپاد ناشناس را در ماهشهر مورد اصابت قرار داد

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این خصوص توضیح داد: در نخستین ساعات اولیه بامداد جمعه یک فروند پهپاد ناشناس وارد حریم شهرستان ماهشهر شد که بلا فاصله پدافند ارتش جمهوری اسلامی وارد عمل شد.

وی گفت: پدافند قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در ماهشهر با شلیک موشک این پهپاد ناشناس را ساقط کرده که لاشه آن در نیزارهای اطراف ماهشهر سقوط کرد.

وی اضافه کرد: هم‌اینک لاشه این پهپاد توسط نیروهای نظامی و امنیتی از لای نیزارها بیرون کشده شده و کارشناسان تحقیقات از آن را آغاز کرده اند.

رئیس شورای تامین استان خوزستان گفت: پهپاد یاد شده به طور قطع مربوط به کشورهای خارجی است و نتایج بررسی‌های کارشناسان نیز پس از مشخص شدن در اختیار مردم قرار میگیرد.

شریعتی گفت: آنچه مشخص است این پهپاد بدون هماهنگی وارد فضای ماهشهر شده به همین دلیل پدافند شهرستان اقدام به ساقط کردن آن کرده است.

وی گفت: پدافند استان خوزستان با دقت و تیزبینی و بنا به حساسیت‌های منطقه و تهدیدات دشمن تمامی تحرکات را زیر نظر دارد و اجازه هر گونه قدرت مانور را از دشمن خواهد گرفت.

بندر امام خمینی یکی از بندرهای استان خوزستان ایران در خلیج فارس است. این بندر با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول ۷ کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در این بندر واقع شده‌است. 

همچنین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیش از ۲۰ مجمتع پتروشیمی درجوار این شهر واقع شده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان بندر امام خمینی پهباد پهپاد بندرامام خمینی شریعتی اهواز خلیج فارس استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصول خارجی استقلال خوزستان برای گل سرنوشت ساز

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان این هفته یکی از ارزشمندترین بردهای خود را کسب کرد؛ سه امتیازی که از جهات مختلف برای آبی‌ها حائز اهمیت بود و اکنون فضا را کاملا به سود شاگردان سیروس پورموسوی کرده است.

استقلال خوزستان که به واسطه اتفاقات ابتدای فصل و در ادامه نیم فصل با جدایی چند بازیکن، با حواشی داخلی از اهواز مواجه بود و هجمه سنگینی علیه شاگردان سیروس پورموسوی وجود داشت، در نهایت موفق شد با برتری در دربی جنوب اکنون کاملا شرایط را به سود خود کند.

یکی از نکات جالب توجه این بازی اما موفقیت نفرات خارجی استقلال خوزستان بود که در پنجره زمستانی به جمع شاگردان سیروس پورموسوی اضافه شده بودند. ساویو  روبرتو در این بازی زمینه ساز گل اول این تیم روی ضربه عثمان اندونگ بود و در نهایت نیز آسو رستم عراقی نیز توانست گل برتری و سرنوشت ساز تیمش را به نام خود کند تا آبی‌ها از این جدال دست پر خارج شوند.

امید علی نجفی مدیرعامل استقلال خوزستان که بعد از قبول مدیریت این باشگاه به دنبال حل بحران آن بود، در پنجره زمستانی یکی از بهترین نقل و انتقالات این باشگاه را رقم زد و با جذب نفرات خارجی تاثیرگذار و با قیمتی مناسب در حد بودجه باشگاه، توانست شرایط را کاملا به سود این تیم کند. استقلال خوزستان در نیم فصل دوم 11 امتیاز تا به اینجا که هفت هفته به پایان باقی مانده کسب کرده و این در حالیست که طی نیم فصل ابتدایی که سیروس پورموسوی بابت کمبود بازیکنان بارها گلایه خود را اعلام کرده بود، تنها موفق به کسب 7 امتیاز طی 15 بازی شده بود.

روند استقلال خوزستان هرچند آنها را اکنون در رده چهاردهم جدول نشان می‌دهد اما امیدوارکننده برای دستیابی به امتیاز بقا است و آنها این هفته در سیرجان اما کار سختی مقابل گل گهر خواهند داشت. تیمی که در نیم فصل اول و در بازی رفت یکی از جنجالی‌ترین صحنه‌های داور مقابل آنها برای آبی‌ها شکل گرفت و در شرایطی که این تیم موفق به ثبت گل برتری خود شده بود، مشخص نشد داور چرا آن را مردود کرد تا دو امتیاز حساس از تیم سیروس پورموسوی در این بازی کسر شود.

اکنون پورموسوی با شاگردان با انگیزه خود مهیای این جدال حساس در سیرجان شده و باید دید در نهایت چه شرایطی برابر تیم مارینوس اوزونیدیس پشت سر خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • حتی با چراغ سبز آمریکا هم به ایران حمله نمی‌کنیم | یکی بگوید روزی ۳ هزار موشک ایرانی را چگونه ساقط کنیم؟
  • محصول خارجی استقلال خوزستان برای گل سرنوشت ساز
  • لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی
  • وقوع انفجار قوی در ایلات
  • افزایش ۲۷ درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری
  • دپوی ۸ میلیاردی کالای قاچاق در بندر عباس  
  • کشف ۳۷ کیلوگرم مواد روان گردان در ماهشهر
  • ◄ افزایش 27 درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری
  • فیلم مقابله پدافند ارتش رژیم صهیونیستی با حملات پهپادی ایران
  • خرید خارجی را از استقلال یاد بگیرید!