Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@02:20:30 GMT

جزئیات انهدام پهپاد بیگانه در ماهشهر

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۰۶۳۶

جزئیات انهدام پهپاد بیگانه در ماهشهر

استاندار خوزستان جزئیاتی از ساقط شدن یک فروند پهپاد ناشناس در حوالی شهرستان ماهشهر را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: در نخستین ساعات اولیه بامداد جمعه یک فروند پهپاد ناشناس وارد حریم شهرستان ماهشهر شد که بلا فاصله پدافند ارتش جمهوری اسلامی وارد عمل شد.

وی گفت:  پدافند قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در ماهشهر با شلیک موشک این پهپاد ناشناس را ساقط کرده  که لاشه آن در نیزارهای اطراف ماهشهر سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان اضافه کرد: هم‌اینک لاشه این پهپاد توسط نیروهای نظامی و امنیتی از لای نیزارها بیرون کشده شده و کارشناسان تحقیقات از آن را آغاز کرده‌اند.

شریعتی ادامه داد: پهپاد یاد شده به طور قطع مربوط به کشورهای خارجی است و نتایج  بررسی‌های کارشناسان نیز پس از مشخص شدن در اختیار مردم قرار میگیرد.

وی تصریح کرد: آنچه مشخص است این پهپاد بدون هماهنگی وارد فضای ماهشهر شده به همین دلیل پدافند شهرستان اقدام به ساقط کردن آن کرده است.

استاندار خوزستان گفت: پدافند استان خوزستان با دقت و تیزبینی و بنا به حساسیت‌های منطقه و تهدیدات دشمن تمامی تحرکات را زیر نظر دارد و اجازه هر گونه قدرت مانور را از دشمن خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا، شهرستان بندری ماهشهر که بزرگترین منطقه اقتصادی پتروشیمی خاورمیانه است در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز واقع شده و بندر امام خمینی(ره)یکی از بندرهای بزرگ کشور نیز از توابع این شهرستان می باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 395997

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پهپاد سرنگونی پهباد جاسوسی آمریکا خاورمیانه ارتش جمهوری اسلامی ایران برنامه موشکی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت

استاندار خوزستان گفت: زراعت چوب به عنوان یک کار جدید است که می‌تواند بخشی از کانون‌های ریزگرد را تحت پوشش قرار داده و در کنار آن موجب شکل‌گیری تولید صنایع چوب و ایجاد زنجیره اشتغال شود.

او می‌گوید: این طرح در قالب سفر هیئت دولت مطرح شد و مورد تایید دولت قرار گرفت. خوزستان حدود شش میلیون هکتار زمین دارد و اجرای این طرح در ۳۰۰ هزار هکتار در طول ۴ سال پیش‌بینی شده است.

حسینی محراب ادامه داد: در هر هکتار از طرح زراعت چوب بیش از هزار درخت اکالیپتوس و گونه‌های مشابه کشت می‌شود که پس از چهار سال به تولید می‌رسد و طی این مدت از برگ آن جهت گرفتن اسانس استفاده میشود و دو یا سه کارخانه به این منظور راه‌اندازی شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این کار درآمد نسبتاً خوبی نسبت به کشت سایر محصولات دارد اظهار داشت: کار خوبی که در سال زراعی جاری که معمولا آغاز آن را از ۳۰ شهریور لحاظ می‌کنند صورت گرفته کشت نهال در حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در استان است و رقم مصوب ۴۶ هزار هکتار بوده که رقم قابل توجهی است؛ درخواست‌هایی که شرکت‌ها و کشاورزان مختلف نیز داشتند بیش از صد هزار هکتار است.

حسینی محراب گفت: در گذشته در سال‌های طولانی مجموعاً دو هزار هکتار در زمینه زراعت چوب در استان زیر کشت رفته است و کشتی که در سال زراعی جاری شده بیش از هشت و نیم برابر نسبت به گذشته است.

وی افزود: آماری که در سامانه منابع طبیعی کشور برای کشت نهال ثبت شده ۹۰ هزار هکتار است که ۷۳ هزار هکتار از آن فقط به خوزستان اختصاص دارد و ۱۷ هزار هکتار نیز برای سایر استان‌ها در نظر گرفته شده است و دلیل آن هم این است که طرح زراعت چوب را به عنوان یک پروژه ملی در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند کمک زیادی به آب و هوا و تولید و اشتغال استان داشته باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شهرک‌های صنایع چوب و مبلمان نیز می‌تواند در کنار اجرای طرح زراعت چوب ایجاد شود عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد این پروژه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر/ ۳ نفر دستگیر شدند
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • انهدام باند سارقان احشام در دلیجان
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • فیلم| انهدام پهپاد ارتش صهیونیستی توسط حزب‌الله
  • لحظه انهدام پهپاد ارتش صهیونیستی توسط حزب‌الله
  • لحظه انهدام پهپاد هرمس ۴۵۰ توسط حزب الله + فیلم