Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، یانگ وانمین، سفیر چین در برزیل، روز جمعه اعلام کرد همکاری میان کشور‌های عضو گروه بریکس تأثیرات مثبتی در ارتقاء جهانی شدن برای آینده مشترک دارد.

او این اظهارات را در مصاحبه اخیر خود با مطبوعات چین از جمله خبرگزاری شین‌هوا قبل از یازدهمین اجلاس بریکس که قرار است روز‌های ۱۳ تا ۱۴ نوامبر در برزیل برگزار شود، بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام چینی در این مصاحبه گفت گروه بریکس به عنوان یک سازوکار مهم برای همکاری، رهبران کشور‌های عضو این گروه را گرد هم می‌آورد تا در مورد موضوعات مهم اجماع کنند.

بانگ افزود کشور‌های عضو گروه بریکس درباره برخی مسائل بین‌المللی مهم می‌توانند ضمن حفظ منافع مشترک کشور‌های در حال توسعه، به ویژه بازار‌های نوظهور، موضع مشترکی بگیرند و با جامعه بین‌المللی گفتگو کنند.

او اضافه کرد: در حال حاضر، افزایش یکجانبه‌گرایی و سیاست حمایت‌گرایی اقتصادی و تجاری، اوضاع جهانی را بدتر کرده و موجب عدم اطمینان بیشتر و بی‌ثباتی اقتصاد جهانی شده است.

سفیر چین در بزریل تصریح کرد در مواجهه با مجموعه عوامل تاثیر گذار ‏دوره‌ای و کوتاه مدت بر ‏اوضاع اقتصادی، کشور‌های عضو بریکس سال گذشته همکاری و هماهنگی گسترده از خود نشان دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین آمریکای لاتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است

سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو در 24 آوریل، «روز جهانی چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی برای صلح» گفت چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

به گزارش ایسنا، «علی بحرینی» در سخنانی در مراسمی به این منظور گفت: رویکرد مشترک بین کشورها، مبتنی بر احترام متقابل، گفت‌وگو و همکاری، برای رسیدگی به چالش‌های پیچیده جهانی و حفظ آن ضروری است. 

وی با انتشار این پیام در حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اظهار کرد که با مشارکت در دیپلماسی چندجانبه، کشورها می‌توانند اجماع و اعتمادسازی کنند و زمینه‌های مشترک را برای حل و فصل مناقشات به صورت مسالمت آمیز بیابند و از تشدید تنش ها در برخی کشورها جلوگیری کنند.

بحرینی همچنین گفت «بازگشت قاطع به چندجانبه‌گرایی و قوانین بین‌المللی از طریق همکاری با یکدیگر از طریق نهادهای ایجاد شده، پایبندی به هنجارهای مورد توافق و پذیرش فراگیری نهفته در آن است».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی
  • انتخابی جام جهانی ووشو| شهربانو منصوریان با شکست حریف چینی طلایی شد
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو