Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:29:12 GMT

محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۰۹۹۱

محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر

بوشهر- ایرنا- امام جمعه موقت بوشهر گفت: مقاومت و ایستادگی ملت ایران باعث به صدا درآمدن ناقوس افول و شکست آمریکا در جهان شده است.

حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دانش‌آموزان به مناسبت ۱۳ آبان افزود: اتحاد، انسجام و همدلی ملت ایران رژیم صهیونیستی  بعنوان مولود نامشروع آمریکا را در آستانه زوال و شکست قرار داده و این بیانگر عزت انقلاب اسلامی و پیروزی جبهه مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ملت ایران از اول انقلاب تاکنون هزینه‌های زیادی برای حفظ کیان نظام جمهوری اسلامی دادند و بارها در دوره‌های زمانی مختلف با سقوط رژیم پهلوی، تسخیر لانه جاسوسی، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و پشت سر گذاشتن جنگ‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی ضربه‌های  سنگینی به آمریکا وارد کردند.

هاشمی با بیان اینکه ملت ایران با صبر و بصیرت خود بارها آمریکا را به گوشه رینگ برده است اظهار کرد: آنها در تلاش بودند با شکل‌دهی گفتمانی متفاوت خاورمیانه خاص خود را تشکیل دهند اما ملت ایران با رهبری‌های  امام راحل و رهبر معظم انقلاب تمام نقشه‌های آنان را برهم زد.

 امام جمعه موقت بوشهر گفت: آمریکای سال ۹۸ همان آمریکای سال ۴۳ و ۵۸ است که با اصول و مبانی انقلاب اسلامی دشمنی دارد و هیچ تغییری در روش استکبار جهانی نسبت به ایران ایجاد نشده  و با همان شیوه گرگ صفتی در مقابل ملت ایران قرار دارد.

وی اضافه کرد: به لطف مقاومت ملت ایران و جبهه‌ مقاومت، آمریکا امروز به مراتب ضعیف‌تر از گذشته شده و دیگر آن ابرقدرت با آن هیمنه پوشالی نیست و برای تجدید قوا و انجام تبلیغات انتخاباتی دست به گدایی انجام مذاکره با ایران زده است.

امام جمعه موقت بوشهر تاکید کرد: منع مذاکره با آمریکا با هدف بستن راه نفوذ است.

وی یادآور شد: مقاومت ملت ایران یک مقاومت عقلانی است که با پشتوانه عقل، منطق، تجربه و بعنوان راهبرد کلان انقلاب مطرح است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت گفت: شرایط بسیار حساس کنونی جهان اسلام می‌طلبد مسلمانان هر چه بیشتر به سمت وحدت و برادری حرکت کنند.

وی اضافه کرد: امروز دشمن درتلاش است با جنگ هویت محور با هدف تحریک ملیت‌های قومی، فرهنگی و مذهبی به مسلمانان ضربه وارد کند و در این شرایط وحدت مسلمانان بهترین سلاح برای مقابله با این جنگ است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: آنچه باعث تقریب مذاهب می‌شود تعریف اصول و محورهای وحدت‌بخش مسلمانان شامل قرآن، قبله واحد و پیامبر خاتم (ص) است و هرچه بیشتر مسلمانان به این محورها تمسک یابند دسیسه‌های دشمن کمتر به نتیجه خواهد رسید.

هاشمی با تاکید بر تفهیم و تعامل بیشتر دانشمندان و علما در خصوص مشترکات مسلمانان گفت: با توجه به تنوع فکرها و اندیشه‌های شیعه و سنی این افراد بدون توهین به اعتقادهای همدیگر  و خلفا و همسران پیامبر باید به همدیگر احترام بگذارند.

وی ادامه داد: دشمن از وجود اختلاف‌های اعتقادی مسلمانان برای ضربه زدن به اسلام سوء استفاده می‌کند به همین دلیل لازمه کار مسلمانان برای برخورد با دشمن بصیرت، زمان شناسی و شناخت عمیق از دشمن است.

هاشمی اظهار کرد: دشمن در تلاش است با ایجاد اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی ریشه دین مبین اسلام را از بین ببرد و ثروت‌ها و منابع موجود در این کشورها را به یغما ببرد.

گناوه

گناوه - ایرنا - امام جمعه موقت گناوه گفت: بهترین راه مقابله با نفوذ آمریکا بستن راه مذاکره است.

حجت الاسلام مصطفی آشناگر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر گناوه افزود: بستن راه مذاکره بر آمریکا به رغم التماس و فشار زیاد آن کشور، نشانگر اقتدار و ابهت نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان است.

وی اظهار کرد: برخی در کشور خیال می‌کنند مذاکره با آمریکا، کلید برون رفت حل مشکلات کشور است درحالی‌که اشتباه  بزرگی می‌کنند.

آشناگر اضافه کرد: هر کشوری به آمریکا اعتماد و با آن مذاکره کند به ذلت کشید می‌شود زیرا آن کشور به عهدی که می‌دهد پایب‌ند نیست. 

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: برپایی میز خدمت از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادها از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر در مساجد این شهر اتفاق مبارکی است که باید تداوم یابد.

وی گفت: مسئولانی که قصد اقدام به برپایی میز خدمت دارند وعده و  قول‌هایی که قابل انجام نیست به مردم ندهند.

آشناگر یادآور شد: ارتباط با  مردم بعنوان ولی نعتمان انقلاب و پیشگام درعرصه‌های مختلف نباید مقطعی باشد و این حق آنان است در شهری که زندگی می‌کنند از امکانات بهتری برخودار باشند.

امام جمعه موقت گناوه گفت: از مردم انتظار می‌رود خواسته و مطالبه‌ خارج از حیطه قانونی نداشته باشند و در حل مشکلات شهر دست به دست هم دهند و مسئولان را یاری کنند.

وی نصب تمثال شهدا  در کوچه‌های این شهر از سوی بسیجیان پایگاه‌های مقاومت را حرکتی ارزشمند عنوان کرد و گفت: این اقدام خودجوش باعث شادی دل خانواده‌ معظم شهدا شده است.

کنگان

بوشهر – ایرنا- امام جمعه کنگان استان بوشهر گفت: تحقق احداث اسکله کنگان به‌عنوان یکی از مصوبه‌های سفر رئیس جمهوری و از جمله خواسته‌های مهم مردم این شهرستان باید اجرایی شود.

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نمار جمعه کنگان افزود: مسئولان تکلیف مردم را در خصوص کالای همراه ملوان (ته لنجی) مشخص کنند اگر این کالاها قاچاق هستند چرا به ملوانان اجازه ورود آنها را می‌دهند و اگر قاچاق نیست باید از راه قانون در اختیار ملوانان قرار گیرد.

وی بیکاری جوانان را یکی دیگر از دغدغه‌های جدی مردم شهرستان کنگان عنوان کرد و از  تعدیل و اخراج نیروهای بومی انتقاد کرد.

محمودی گفت: برخی شرکت‌ها ماه‌ها حقوق کارکنان خود را به‌ویژه کارگران را پرداخت نمی‌کنند که باید مراجع ذیصلاح با ورود جدی به این موضوع مانع  ضایع شدن حقوق شاغلان شوند.

امام جمعه کنگان موضوع لزوم توسعه خدمات عام‌المنفعه شرکت‌های مستقر در منطقه را بعنوان یک وظیفه ذاتی عنوان کرد که در سفر مقامات کشوری و در سخنرانی‌ها به این مهم تاکید می‌شود اما در عمل شرکت‌ها را محدود می‌کنند که این نوعی دوگانگی است که باید اصلاح شود.

محمودی برضرورت حل مشکل کمبود فضاهای آموزشی، ضرورت حمایت از تیم‌ها و دسته‌های ورزشی و ورزشکاران، مراکز و موسسه‌های دینی، قرآنی و فرهنگی تاکید کرد.

وی گفت: وحدت ضرورت اول جهان اسلام است و تمدن عظیم اسلامی جز با وحدت امکان پذیر نخواهد بود.

محمودی افزود: گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران اسلامی اقدامی در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا و اروپا و نماد اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است و یاوه‌گویی‌های مسئولان آمریکایی تاثیری در مسیر پیشرفت و عزت ایران اسلامی نخواهد داشت.

وی برضرورت برخورد قانونی با مظاهر بی‌عفتی گردشگران در شهرستان تاکید کرد.

اهرم

بوشهر- ایرنا- امام جمعه موقت اهرم گفت: مسئولانی که مسئولیت تامین آب کشاورزی را برعهده دارند پروژه  آب‌رسانی به نخیلات این شهر که از تنگه باهوش در حال اجراست را همراهی کنند تا این مشکل برطرف شود.

حجت‌الاسلام ابوالحسن اسلام‌فر اضافه کرد: آب‌رسانی به نخیلات یکی  از دغدغه‌های به‌حق باغداران این شهرستان است و با برطرف کردن این مشکل در سال زارعی جاری که  بارش‌های خوبی پیش‌بینی شده انتظار می‌رود نخیلات این شهرستان آبیاری شوند.

وی ادامه داد : افزایش سن ازدواج از مسائل مهم امروز جامعه است و مسئولان با همراهی خانواده باید در برداشته شدن مشکلات پیش‌روی تلاش کنند.

امام جمعه موقت اهرم گفت: مساله ازدواج آسان جوانان باید در جامعه فرهنگسازی شود.

برچسب‌ها بوشهر هفته وحدت ایالات متحده آمریکا نماز جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر هفته وحدت ایالات متحده آمریکا نماز جمعه بوشهر هفته وحدت ایالات متحده آمریکا نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد و به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود، گفت: همه سلایق سیاسی، اقتصادی‌، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نمازجمعه شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی اظهار داشت: از مهم‌ترین امتیازات استان گلستان،  همزیستی مسالمت‌آمیز و همدلی و هماهنگی شیعه و سنی است.

وی تاکید کرد: ائمه‌جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدراسلام تاکنون هستند و امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌مقدس جمهوری اسلامی هستند و به علت مسئولیت بسیار سنگین  این وظیفه سنگین پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه، اتکاء به خداست.

نورمفیدی تصریح کرد: در دنیای امروز که جهان سلطه همه اصول و اعتقادات همه ادیان الهی را زیر پا گذاشته است؛ اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد و به هیچ عنوان نباید وارد فضای پایین دستی و جناحی و گروهی شود، افزود: باید فضای عمومی و محتوایی نمازجمعه به گونه‌ای باشد که همه سلایق سیاسی، اقتصادی‌، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نمازجمعه شوند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته‌ترین طلبه‌ها که در این زمینه آموزش دیده‌اند؛ برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: استان گلستان نمونه‌ای از ایران کوچک است که همزیستی مسالمت‌‎آمیز و همدلی و هماهنگی شیعه و سنی از مهم‌ترین امتیازات استان گلستان است .

استاندار گلستان هم با اشاره به قابلیت های گلستان افزود: استان گلستان در حوزه اقتصاد رشد 8 درصدی داشته و رقم تولید ناخالص استان دوبرابر قبل شده است.

علی‌محمد زنگانه با اشاره به اینکه  سرمایه گداری خارجی در گلستان  به بیش از  13 میلیون دلار رسیده است تاکید کرد:  این رقم  حکایت از از رشد 12 برابری داشته است که احیا 137 بنگاه و کارخانه نیمه تعطیل در این رشد بی تاثیر نبوده است .

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم تصریح کرد:  علاج بخشی خلیج گرگان از مهمترین اقدامات دولت است که اگر انجام نمی شد طبیعت و محیط زیست گلستان مورد تهدید  جدی قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح