Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا خدایی با بیان اینکه وحدت مسلمانان باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود، گفت: هفته وحدت فرصتی برای تحکیم پایه‌های اتحاد،همبستگی و ناامیدی دشمنان دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج،ماموستا عبدالرحمن خدایی، امروز (17آبان) در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور نماز گزاران در مسجد جامع سنندج برگزار شد،اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی برای تحکیم پایه‌های اتحاد،همبستگی و ناامیدی دشمنان دین اسلام است زیرا  اتحاد و همبستگی مسلمانان باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: وحدت بین مسلمانان عامل همبستگی و اتحاد بیشتر می شود و دشمنان دین اسلام همیشه از وحدت و انسجام مسلمانان در هراسند.

 

امام جمعه سنندج،بیان کرد: هفته وحدت و ماه ربیع الاول فرصت خوبی برای تقویت هرچه بیشتر پایه های وحدت و برادری در جامعه اسلامی است.

 

وی در ادامه،افزود: پیروی از سیره و سنت پیامبر (ص) سبب وحدت و اتحاد همبستگی بیشتر در بین مسلمانان می شود، بنابراین بر همه ما واجب است که سیره این بزرگوار را در تمام دوران زندگی خود قرار دهیم.

 

ماموستا خدایی اذعان کرد: پیامبر(ص) ما را به وحدت و برادری دعوت کرده است باید همه ما مسلمانان با هوشیاری و بصیرت در مقابل توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان ایستادگی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه پیام مهم انقلاب اسلامی وحدت مسلمانان است،افزود: در سایه اتحاد و وحدت بین شیعه و سنی و اقوام مختلف ایرانی، شاهد پیروزی انقلاب اسلامی شدیم.
 

ماموستا خدایی در پایان سخنانش با اشاره به مراسمات مولودی‌خوانی در مساجد و تکایای منطقه کردستان خاطرنشان کرد: مردم کردستان ارادت خاصی به پیامبر(ص) دارند و در این ماه ربیع الاول مراسمات مولودی‌خوانی در مساجد و تکایابه مناسبت ولادت رسول االله(ص) برگزار می کنند.

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان راهپیمایی 13 آبان مسجد 13 آبان 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی کانون های فرهنگی هنری مساجد یوم الله ۱۳ آبان خبرگزاری شبستان هفته وحدت تحکیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است

حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر توجه به امت واحده و هماهنگی در مقابل صهیونیسم جهانی، اظهار داشت: امت واحده یک اصطلاحی است که مکررا در قرآن کریم به آن اشاره شده است که دارای بار معنایی سیاسی و مفاهیم مهمی است.

وی افزود: امت واحده یعنی دین واحد ، در مواردی امت به معنای جماعت ، یک مقطع و محدوده زمانی ، امام و در برخی موارد به معنای حزب و جماعت سازمان یافته و دولت گفته شده است.

وی ادامه داد: آنچه ما به دنبال آن هستیم پیروان اسلام است یا کسانی که از دین مبین اسلام پیروی می کنند و آهنگ واحدی به اهداف اسلام دارند؛ همان چیزی که امروز در مسئله غزه به دنبال آن هستیم یعنی اتحاد کشورهای اسلامی در مقابل صهیونیسم جهانی.

دکتر مهاجرنیا، تصریح کرد: امت از واژگانی شکل گرفته است؛ در واقع برخی از واژگان راهبردی و جهت ده هستند، زمانیکه امت را تلفظ می کنیم امام هم در کنار آن متصور می شود، دو واژه "امت" و "واحده" هماهنگ و همسو هستند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: امت یه واژه بریده و منفرد از سایر واژگان نیست و در شبکه مفهومی معنا پیدا می کند؛ زمانی که امت گفته می شود یکپارچگی و اتحاد در نظر می آید و خلاف آن یعنی گسستگی و اختلاف از امت خارج خواهد شد.

وی اذعان داشت: از خصوصیات امت این است که در وجودش همبستگی ایجاد شود؛ هنگامی که می گوییم امت اسلام یعنی در واقع یک پیکر همبسته که جهت غایی دارد و پشت سر امام حرکت می کند.

وی بیان کرد: "امت" حاصل یک وحدت و نشان دهنده اخوت و برادری است؛ همانطور که در مقابل شب، روز است و در مقابل کفر ، ایمان است، در مقابل تفرقه و اختلاف ، وحدت و تقریب وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: برآیند "امت" مساوی با قدرت می باشد؛ ظرفیت و توانایی امت اسلامی، قدرت تولید می کند و قدرت یکی از مفاهیم و واژگانی است که از دل امت بوجود می آید و در این رابطه قرآن می فرماید: " وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ"، هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • درخشش عزت‌اللهی و قایدی در امارات؛ نمایش درخشان ایرانی‌ها
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • تاسیس«ائتلاف مساجد، جمعیت‌ها و رهبران مسلمان اروپا» در فرانسه
  • سفر رئیسی به پاکستان حامل پیام وحدت برای منطقه و جهان اسلام است
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی
  • قدردانی سپاه از حمایت مردم در جریان عملیات «وعده صادق»: به اردوگاه دشمنان اجازه نخواهیم داد به ساحت قدرت ایمان و همبستگی ملی ایرانیان و سرمایه بازدارندگی کشور که اینک به ارتفاع بلندتر و عظمت والاتر دست یافته، خدشه‌ای وارد سازند