Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@20:49:43 GMT

بزرگترین سازهٔ خشتی در جهان

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۱۳۲۶

بزرگترین سازهٔ خشتی در جهان

خبرگزاری میزان- ارگ بم بزرگترین سازهٔ خشتی در جهان که محل آن در شهر بم در استان کرمان قرار داشت با زمین لرزه سال ۱۳۸۲ بسیاری از بخش‌های ارگ بم آسیب دید تا جایی که یونسکو آن را در فهرست میراث در خطر خود جای داد. تاریخ انتشار: 15:52 - 17 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۵۸۶۱

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،ارگ بم بزرگترین سازهٔ خشتی در جهان که محل آن در شهر بم در استان کرمان قرار داشت با زمین لرزه سال ۱۳۸۲ بسیاری از بخش‌های ارگ بم آسیب دید تا جایی که یونسکو آن را در فهرست میراث در خطر خود جای داد و با همکاری بسیاری از کشور‌ها پروژه نجات بخشی این اثر اغاز شده است این ارگ عظیم که در مسیر جادهٔ ابریشم قرار دارد سده ۵ پیش از میلاد ساخته شده‌است و تا سال ۱۸۵۰ پس از میلاد نیز همچنان مورد استفاده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع:ایرنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارگ بم میزان سازه عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان در دهق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ به مناسب هفته مشاغل این نمایشگاه در سه غرفه نساجی، مکانیک و برق شامل نمونه‌های آموزشی و دست سازه‌های هنر جویان از وسایل بازیافتی و دور ریختنی دایر است.


علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به هنرستان شبانه روزی امام علی (ع) شهر دهق مراجعه کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • بزرگترین شگفتی مسابقات فوتسال آسیا؛ ژاپن حذف شد
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی
  • برپایی نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان در دهق
  • گستره تکان دهنده بحران پلاستیک؛ تولید زباله های پلاستیکی به اندازه ۲۰ هزار برابر برج ایفل