Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@05:51:36 GMT

موزه قلب پرفسور صادقی در نیشابور افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۱۳۸۰

موزه قلب پرفسور صادقی در نیشابور افتتاح شد

موزه قلب پروفسور صادقی با حضور جمعی از مسئولین شهری در مجموعه افلاک نمای حکیم عمر خیام نیشابوری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از نیشابور، «سعید شیبانی» در مراسم افتتاح موزه قلب پروفسور حسین صادقی گفت: احداث افلاک نمای خیام و در کنار آن ایجاد موزه قلب پروفسور صادقی موقعیت ویژه‌ای را برای نیشابور به ارمغان آورده که حاصل تلاش‌ها و همکاری‌های بی دریغ خیران، مسئولان و شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون استاندار و فرماندار نیشابور افزود: پروفسور صادقی از چهره‌های ماندگار نیشابور و میراث گران بهای علمی و فرهنگی در سطح جهان است و ایجاد این موزه در جهت تقدیر و تجلیل از چند دهه تلاش های ارزشمند این شخصیت جهانی است.

 

شیبانی اظهار کرد: ایجاد این مجموعه فرهنگی و اقتصادی در راستای حرکت نیشابور به سمت یک شهر پایدار و تاریخی است و گذر زمان عظمت این تلاش‌ها را بیش از پیش روشن خواهد کرد.

 

در ادامه مراسم هم «محمد چوپانکاره» گفت: موزه قلب گنجینه ای علمی شامل تجهیزات، عکسها و اسناد متنوعی است که می‌تواند مورد استفاده دانشجویان و محققان قرار گیرد و به مرور زمان بر این‌مجموعه افزوده خواهد شد.

 

مدیر افلاک نمای خیام افزود: بازدیدکنندگان از افلاک نما پس از مکاشفه در افلاک قدم به جهان موزه قلب می گذارند برای جویندگان حقیقت به همان اندازه که تماشای کیهان جذاب است موزه قلب نیز جالب است و به سهولت دوره کوتاهی از هستی‌شناسی را طی می‌کنند و درس معرفت‌شناسی می‌گیرند.

 

پروفسور «حسین صادقی» نیز در این مراسم گفت: ۸۰ درصد مرگ های ناگهانی مربوط به قلب است که علت عمده آن مصرف غذاهای چرب و فست فودی و کم تحرکی است.

 

وی افزود: هدف از ایجاد این موزه در کنار افلاک نما آشنایی مردم با این عضو حیاتی است تا پس از دیدن مجموعه افلاک و صورتهای فلکی در موزه قلب با کارکرد این عضو شگفت‌انگیز و پیچیده بیشتر آشنا شوند.

 

هم چنین «غلامحسین مظفری» که در این مراسم حضور داشت گفت: در آن زمان که احداث این مجموعه کلید خورد کل اعتبار پژوهشی کشور ۳۰ میلیارد ریال بود در حالی که برای احداث این مجموعه ۳۲ میلیارد ریال جذب شد و در طی سفر استانی ریاست جمهوری نیز یکصد میلیارد ریال اعتبار به این مجموعه اختصاص یافت.

 

فرماندار سابق نیشابور افزود: تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات از شرکت زایس آلمان برای این‌مجموعه شده و از محل کمک‌های مردمی ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث این مجموعه جمع‌آوری شده است

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد 13 آبان مسجد راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی نماز جمعه استان همدان آغاز امامت امام زمان عج موزه قلب مراسم افتتاح نیشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی محله پشته حسین آباد خرم آباد با بیان اینکه لرستان مهد ورزشکاران و پهلوانان بسیاری است، گفت: فراهم کردن بستر مناسب ورزشی در مناطق حاشیه‌ای باعث شناسایی استعداد‌های جدید و کاهش معضلات اجتماعی می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با قدردانی از شهرداری خرم آباد و شورای شهر برای افتتاح و تجهیز این مجموعه ورزشی در پشته حسین آباد افزود: مدیران باید با همدلی، هماهنگی و هم افزایی برای برخورداری هر چه بیشتر مردم از خدمات شهری تلاش بیشتری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه رفتن وارونه!
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما