Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@18:28:42 GMT

بررسی وضعیت روستائیان زلزله زده

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۱۴۷۳

بررسی وضعیت روستائیان زلزله زده

وضعیت روستاییانی که در حادثه زلزله استان آذربایجان شرقی آسیب دیده‌اند، از سوی صندوق بیمه کشاورزان بررسی می شود.

در پی وقوع زمین لرزه در استان آذربایجان شرقی که به آسیب‌دیدن تعدادی از هموطنانمان در میانه، ترکمانچای و ترک منجر شد، علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان، از مدیریت این صندوق در استان آذربایجان شرقی و کارگزاران شهرستان‌های محل حادثه خواست تا هرچه سریعتر، گزارشی از میزان خسارات وارد شده به مناطق روستایی و به‌ویژه خانواده‌های عضو صندوق و کارگزاران تهیه شود و همکاری لازم با نهادهای امدادرسان صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین محمد نظری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: از ساعات اولیه وقوع حادثه، وضعیت روستاها و خانوارهای روستایی از طریق کارگزاران صندوق رصد شده و میزان خسارت وارده به آنها در دست بررسی است.

---

نظری افزود: کانون زلزله محدوده شهر ترک از توابع بخش کندوان شهرستان میانه اعلام شده و در این مناطق، برخی خانه‌های روستایی خصوصا در روسای بالسین از توابع بخش کندوان آسیب جدی دیده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، ادامه داد: در بخش ترکمانچای نیز، روستاهای ورنکش و ورزقان آسیب بیشتری دیده‌اند که متاسفانه به فوت 5 نفر از هموطنانمان انجامیده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، وی از حضور نیروهای امدادی در صحنه زمین‌لرزه سخن گفت و افزود: بر اساس دستور مدیرعامل، با نهادهای امدادی همکاری کاملی خواهیم داشت و گزارشی از وضعیت خانوارهای روستایی عضو صندوق که در محل حادثه حضور داشته‌اند، در ساعات آینده اعلام می‌شود.

گفتنی است در ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه)، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. شدت این زمین لرزه که در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست، به حدی بود که بخش های مختلف استان‌های آذربایجان غربی، گیلان،‌ زنجان و اردبیل را نیز لرزاند.

از ۸۰ روستای زلزله زده در منطقه، تاکنون ۷۸ روستا ارزیابی شده اند و کار اسکان اضطراری در منطقه نیز آغاز شده است. در منطقه حادثه دیده، 16 هزار و 500 بیمه شده و 1200 مستمری بگیر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند./ایسنا

بیشتر بخوانید/جزئیات زلزله 5.9 ریشتری در آذربایجان شرقی/ 5 کشته و 312 مصدوم/ خسارت به 400 واحد مسکونی

 

   

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله در آذربایجان

به گزارش خبرآنلاین، لحظاتی پیش زلزله ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.

این زلزله در تبریز و برخی شهرهای آذربایجان شرقی هم حس شد.

۴٧۴٧

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897640

دیگر خبرها

  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • اجرای یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی
  • یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی اجرا می‌شود
  • زمین لرزه ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند / جزییات
  • آماده باش هلال احمر در آذربایجان غربی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خوی آذربایجان‌ غربی
  • زلزله در آذربایجان
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر خوی را لرزاند