Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:16:57 GMT

حب قرآن و اهل بیت(ع) مبنای وحدت جامعه اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۱۵۵۳

حب قرآن و اهل بیت(ع) مبنای وحدت جامعه اسلامی است

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه موقت بیرجند گفت: وقتی هر مسلمانی با هر مذهبی بر اساس اسلام واجب می‌داند خداوند، پیامبر، قرآن و اهل بیت(ع) را دوست بدارد، این امر مبنای وحدت است.

حجت‌الاسلام محمد مختاری، امروز ۱۷ آبان، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: شرایط در جامعه اسلامی باید به سمت کاهش طلاق‌های عاطفی و قانونی برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید مردم و مسئولان برای فراهم کردن شرایط لازم برای تشکیل به موقع خانواده و استحکام روابط خانوادگی تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: هزینه‌های بسیار مراسم ازدواج از مهم‌ترین دلایل کاهش آمار ازدواج است که متأسفانه هر روز این تشریفات بیشتر می‌شود.
 
مختاری با بیان اینکه رسول الله(ص) فرمود که نشستن مرد در کنار همسر و خانواده‌اش از اعتکاف در مسجد من بهتر است، تصریح کرد: در طول تاریخ مردم و حضور آنان در صحنه نقش مهمی در حاکم شدن حق و موفقیت مؤمنان داشته است.

وی با تاکید بر جدی گرفتن بصیرت‌افزایی در بین توده‌های مردم، افزود: وحدت امت اسلامی زیربناهای محکم قرآنی دارد و در شرایط فعلی یک ضرورت قطعی محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: قرآن اختلاف را عذاب می‌داند و عذاب تفرقه بی‌شک کمتر از بلاهای آسمانی چون سیل و زلزله نیست و از این منظر باید دوستی مؤمنین با مؤمنین جدی گرفته شود.

مختاری تصریح کرد: تقابل انقلاب‌اسلامی و استکبار تقابل فرهنگی است و می‌توان از این تقابل به عنوان یک تضاد نام برد چرا که اسلام ناب با استکبار جمع شدنی نیست. اسلام ناب توحید نبوی، علوی، فاطمی و حسینی با استکبار در تضاد بوده و دعوای ما با استکبار و صف‌بندی‌هایی که در داخل و خارج است ریشه‌ای و اساسی است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه این تقابل ذاتی و فراگیر است، خاطرنشان کرد: باید بدانید اگر به استکبار میدان دادید حد و مرز نداشته و تا براندازی دین و ایمان جلو خواهد آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس بنیاد مسکن بر مبنای محرومیت زدایی بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر سه شنبه در دیدار با رئیس و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دیلم، ضمن تبریک سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و گرامیداشت نام و یاد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از نهادهای انقلابی و اجرایی که دارای کارنامه‌ای موفق است توصیف کرد و ابراز داشت: صدور سند روستایی، تأمین زمین در روستاها، استعلام صدور پروانه ساختمانی با همکاری دهیاری‌ها، بهسازی روستاها، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن در روستاها، ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات جهادی بنیاد مسکن است.

فرماندار دیلم با اشاره به اینکه تأسیس بنیاد مسکن بر مبنای محرومیت زدایی بوده است، بیان داشت: ساکنان روستاهای شهرستان دیلم برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف دولت سیزدهم خدمت به مردم است باید تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به درخواست‌های مراجعان در سریع‌ترین زمان ممکن در اولویت کار قرار گیرد تا مردم با رضایت مندی از ادارات خارج شوند.

امید غریبی رئیس بنیاد مسکن شهرستان دیلم نیز در ادامه ضمن قدردانی از تعامل و همکاری مجموعه فرمانداری گزارشی از عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان در حوزه‌های مختلف ارائه داد.

کد خبر 6079946

دیگر خبرها

  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • ایران در عملیات «وعده صادق» قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت
  • انتقاد جدی ربیعی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها / واقعا درک نمی کنم چرا جامعه را به تقابل می کشانید؟
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • ایادی استکبار در صورت تجاوز به حدود جمهوری اسلامی با پاسخ محکم و مقتدرانه کشورمان مواجه می‌شوند
  • تاسیس بنیاد مسکن بر مبنای محرومیت زدایی بوده است
  • «بارانی» امام جمعه موقت سمنان شد
  • امام جمعه موقت سمنان منصوب شد
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • وعده صادق به الگوی مبارزه با ظلم و استکبار تبدیل شد