Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@10:08:18 GMT

هشدار وقوع پس لرزه‌های بزرگتر در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۱۶۰۸

هشدار وقوع پس لرزه‌های بزرگتر در آذربایجان شرقی

تین نیوز

مقام مسئول وزارت راه با هشدار نسبت به وقوع پس‌لرزه‌های بزرگتر در آذربایجان شرقی، گفت: در سایت‌های معتبر بین‌المللی بزرگی این زلزله ۶ ریشتر ثبت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علی بیت اللهی با اشاره به زلزله 5.9 ریشتری بامداد امروز در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این زمین لرزه در سایت‌های معتبر بیین‌المللی با بزرگی 6 ثبت شده و از زمان وقوع تاکنون بیش از 50 پس لرزه به بزرگی 4 و 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 ریشتر ثبت شده است.

وی جهت گسیختگی زلزله را از شرق به غرب اعلام کرد و افزود: به دلیل کوهستانی بودن این منطقه، در جاده های دسترسی استان همچون سراب به بستان آباد، اردبیل به سراب و میانه به بستان آباد در مسیر گذر کوهستانی، احتمال ریزش و یا انسداد موقتی جاده‌ها وجود دارد.

وی با بیان این‌که برآورد اولیه این است که بیش از 200 واحدمسکونی در اثر زلزله امروز خسارت دیده باشند، گفت:‌ با توجه به اصول مدیریت بحران ضرورت دارد که هوشیاری خود را حفظ کنیم. به عموم مردم و مسئولان این ناحیه توصیه می‌کنیم که مراقب پس لرزه‌های این زمین‌لرزه باشند.

به گفته بیت الهی، محدوده آسیب‌دیده از زلزله از نظر زمین‌شناسی بر روی بسترهای سنگ آذرین قرار دارد که چنین زمین‌هایی انرژی و تنش را در خود ذخیره می‌کنند و اگر به مرز شکنندگی و شکست برسند، استعداد ایجاد پس لرزه‌های بزرگ‌تر را دارند.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات گفت: حدود 100 هزار نفر جمعیت در شعاع موثر این زمین لرزه (حدود 30 کیلومتری) واقع شده اند و در شعاع محسوس زلزله جمعیت بیش از تعداد است. به طوریکه در شهرهایی همچون اردبیل، تبریز، سراب، مشکین شهر و میانه و شهرهای مختلف آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و زنجان این لرزش حس شد و مردم دچار وحشت شده اند. بنابراین توجه به مخاطرات وقوع پس لرزه‌ها ضروری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: زلزله علی بیت اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی

امیدفر گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی موجب افزایش ابر، بارش باران و وزش باد ملایم تا متوسط در استان آذربایجان شرقی می‌شود.

وی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در اثر شرایط فصلی و محلی اظهار کرد: بر این اساس احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تا روز جمعه جوی پایدار در استان حاکم بوده و دمای هوای استان به صورت نسبی افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی مجن شاهرود
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی مجن شاهرود رخ داد
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • زلزله ۳، ۶ ریشتری در حوالی پارس اباد
  • وقوع زلزله ۳/۷ ریشتری در سرپل ذهاب
  • چرا زمین‌لرزه تایوان تلفات کمی داشت؟
  • راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کرمانشاه