Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز یکشنبه گمرک جمهوری اسلامی ایران از ترخیص ۱۰۴۸ خودروی وارداتی با دستور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛ در حالی که هنوز پس از دو سال، وضعیت خودروهای دپو شده در بنادر مناطق آزاد به سرانجامی نرسیده است. خودروهایی که تعداد آن‌ها فقط در بندر خرمشهر ۲۶۰ دستگاه اعلام شده و به گفته منطقه آزاد اروند، دولت باید برای ترخیص به آن‌ها مجوز بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر گفته می‌شد این خودروها پیش از صدور بخشنامه ممنوعیت ورود خودرو به کشور وارد شده بودند اما به دلیل تفسیرهای مختلف از بخشنامه‌ها، جلوی ترخیص آن‌ها گرفته شد. با دستور اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ترخیص ۱۰۴۸ خودرو عده‌ای از افراد گمان کردند که این دستور شامل حال خودروهای دپو شده در مناطق آزاد نیز می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند در این زمینه به خبرنگار اقتصادی توضیح داد: بر اساس نامه اخیر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، قرار شده وزیر اقتصاد پیش نویس مصوبه را آماده کرده و از هیات دولت مصوبه آن را دریافت کند.

به گفته «سید علی موسوی» نامه اخیر وزیر صنعت برای ترخیص ۱۰۴۸ دستگاه خودرو همگی مربوط به خودروهایی است که ثبت سفارش شده بوده و در گمرکات بوشهر، بندرعباس، تهران و .. دپو شده بودند.

وی ادامه داد: این خودروها عموما مربوط به نمایندگی‌ها بوده و به سرزمین اصلی مربوط می‌شوند نه منطقه آزاد.

برچسب‌ها خرمشهر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گمرک جمهوری اسلامی ایران خودرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر گمرک جمهوری اسلامی ایران خودرو خرمشهر گمرک جمهوری اسلامی ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، فرماندار ویژه خرمشهر در نشست کمیته اقتصادی این شهرستان گفت: هدف از برگزاری این نشست تاسیس یک اتاق وضعیت در فرمانداری ویژه خرمشهر است. 
مسعود خواست خدایی همچنین افزود: در حال برنامه ریزی برای استفاده همزمان از ظرفیت گردشگری زیارتی در منطقه و فعالیت تجاری مناسب هستیم 
نماینده مردم شهرستان خرمشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: وجود سه اتاق بازرگانی در سطح استان خوزستان نشان از اهمیت ویژه اقتصادی این استان را نشان می‌دهد.
سید لفته احمدنژاد از تصویب قانون ملوانی در مجلس خبر داد و گفت: سود واردات کالا‌های ملوانی هم قرار است به مدت ۵ سال در خود مناطق هزینه شود.
رییس اداره کار و تعاون خرمشهر هم گفت:تعداد ۱۰۴۷ تعاونی ثبت شده در اداره تعاون خرمشهر وجود دارد که از این آمار تنها ۲۸۸ تعاونی فعال هستند.. رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر از آموزش بازرگانان جوان از تیرماه امسال خبر داد و گفت: تامین اشتغال یکی دغدغه‌های موجود در منطقه است که این دوره‌ها می‌تواند نیروی جوان را به تجارت علاقه‌مند کرد.
سید مصطفی موسوی به جذب سرمایه گذار در منطقه اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی تنظیم شده تا از ظرفیت کمیته اقتصادی استفاده شودو تسهیلات ویژه‌ای برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • اوج گیری گرما در اروند
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • جزئیات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده
  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟