Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شکرابی روز جمعه در جریان بازدید استاندار اردبیل از تفرجگاه اندبیل خلخال در گفتگو با ایرنا افزود: در صورت فراهم شدن نیازهای پروژه از جمله تجهیزات پروژه راه‌اندازی تله‌سیژ تفرجگاه اندبیل بین ۱۶ تا ۱۸ ماه زمان خواهد برد.

وی بیان کرد: پیش از این در سال ۸۷ طرح راه‌اندازی تجهیزات تله‌کابین اندبیل توسط شرکت مشاوره طرح‌های تله سیژ وتله‌کابین کشور مطالعه و قرار بود این پروژه توسط شهرداری خلخال اجرا شود اما این مهم عملیاتی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد:در سال ۹۷ به درخواست استاندار اردبیل دوباره  طرح راه‌اندازی تله‌سیژ در این تفرجگاه ازسوی این شرکت آغاز و طرح مطالعه شده در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار گرفت.

وی  گفت: در حال حاضر بخشی از ماشین‌آلات از اتریش خریداری و به داخل کشور حمل شده،کار مشاوره طرح انجام یافته و با توجه به استعداد برفی منطقه در صورت بارش ۳۰ تا ۴۰ سامتیمتر برف در این منطقه می‌توان از پیست اسکی اندبیل به عنوان یک پیست مناسب برای برگزاری تمرینات و مسابقات اسکی بصورت استاندارد استفاده کرد.

شکرابی با بیان اینکه طول مسی تله سیژ اندبیل هزار و ۶۰۰ متر و بالابرهای آن چهار نفره طراحی شده است، اظهار کرد: در صورت راه اندازی این تجهیزات تله سیژ اندبیل به عنوان دومین تله سیز استان اردبیل خواهد بود که می‌تواند با دو هدف گردشگری و ورزشی در زمستان و تابستان مورد استفاده  شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۷ خط تله‌سیژ و تله‌کابین با اهداف گردشگری تابستانی و زمستانی در مناطق مختلف کشور از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کنند.

وی از فعالیت ۱۱ خط تله‌سیژ در تهران ، ۲ خط در همدان ،یک خط در اصفهان ،یک خط در آلوارس سرعین اردبیل ، یک خط در شیراز ، یک خط در شهمیرزاد سمنان و یک خط در قزوین به عنوان خطوط فعال در کشور یاد کرد و گفت: با نصب و راه‌اندازی چند خطوط جدید از جمله خط تله‌سیژ تفرجگاه اندبیل تعداد تله‌سیژهای کشور از ۱۷ مورد به ۲۲ خط خواهد رسید.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۶ خط تله‌کابین در تهران ، ۲ خط در نمک آبرود چالوس ، یک خط در لاهیجان ، یک خط در همدان ، یک خط در شیراز و یک خط در اصفهان فعال بوده و خطوط در حال نصب و راه‌اندازی تله‌کابین‌های کرمان ،لنگرود و کیش بزودی به جمع خطوط فعال اضافه خواهند شد.

او با بیان اینکه راه‌اندازی خطوط تله‌سیژ و تله‌کابین در مناطق مختلف کشور بر اساس نیازهای گردشگری و نوع و نحوه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت می گیرد، به هزینه‌های بسیار بالای خرید تجهیزات این امکانات تفریحی از کشورهای خارجی و مشکلات مربوط به اعمال تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی راه‌اندازی خطوط تله‌سیژ متوسط نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال و تله کابین ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

برچسب‌ها گردشگری خلخال ورزش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری خلخال ورزش گردشگری خلخال ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| لحظه عجیب ایجاد رعد و برق از نمای داخل کابین هواپیما

فیلم| لحظه عجیب ایجاد رعد و برق از نمای داخل کابین هواپیما

دیگر خبرها

  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • فیلم| لحظه عجیب ایجاد رعد و برق از نمای داخل کابین هواپیما
  • فیلم/ لحظه ایجاد رعد و برق از نمای داخل کابین هواپیما