Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@09:43:25 GMT

صادرات گاز مایع ایران به چین ادامه یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۲۱۶۲

صادرات گاز مایع ایران به چین ادامه یافت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، معامله‌گران برآورد کردند که محموله‌های LPG ایران به مقصد چین در نوامبر بین هفت تا ۱۰ محموله بوده است. برخی از معامله‌گران نیز به پلاتس گفتند: شمار این محموله‌ها کمتر و شش تا هفت محموله بوده است در حالی که یک منبع آگاه دیگر گفت: شمار آنها از ۹ محموله فراتر نرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه برآورد کردند که ایران برای صادرات در اکتبر ۱۰ محموله بارگیری کرده است. محموله‌های  LPG ایران معمولا ۴۴ هزار تن بوده و ترکیبی از پروپان و بوتان هستند.

علاوه بر تحریم‌های آمریکا که از چهارم نوامبر سال گذشته اجرایی شد، منابع بازار اظهار کردند که این کاهش ممکن است به دلیل مشکلات فنی و تعطیلی برای تعمیرات معمول در پالایشگاه‌های ایرانی بوده باشد.

بارگیری LPG از ایران در اکتبر سال ۲۰۱۸ به ۵۶۸ هزار تن رسیده بود که بالاترین رکورد از ژانویه سال ۲۰۱۶ بود که تحریم‌های غربی علیه تهران بر چیده شده بود.

براساس گزارش پلاتس، تعرفه‌های چین روی LPG آمریکا، جریان واردات از آمریکا را متوقف کرده و باعث شده است خریداران چینی به محموله‌های گران‌تر تولیدکنندگان بزرگ خاورمیانه‌ای از جمله ایران روی بیاورند که صادراتش به قیمت ارزان‌تری انجام می‌گیرد.

به گفته بازرگانان، محموله‌های آمریکایی از چین به ژاپن، کره جنوبی، تایوان، اندونزی و در ماه‌های اخیر به هند فرستاده شده‌اند.

افت قیمت‌های LPG بازار آسیا به پایین‌ترین حد یک ماه گذشته به عرضه فراوان LPG آمریکا به آسیا نسبت داده شده است. معامله‌گران برآورد کرده‌اند که ۲.۵ میلیون تن در نوامبر و ۲.۵ تا ۲.۶ میلیون تن در دسامبر به این منطقه خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: تحریم های آمریکا صادرات LPG ایران به چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، آمارهای مؤسسه ورتکسا نشان می‌دهد کشورمان در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ به طور متوسط روزانه ۱.۵۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۸ تا کنون به شمار می‌رود. بخش قابل توجهی از افزایش صادرات نفت کشورمان مربوط به فروش بیشتر طلای سیاه به مشتریان چینی بوده است.

افزایش صادرات نفت ایران در واقع نشان دهنده پیچیدگی‌های است که اروپا و آمریکا در اعمال تحریم‌های خود علیه کشورمان با آن روبرو شده‌اند.

فرناندو فریرا، رئیس بخش ریسک‌های ژئوپلیتیک در مؤسسه راپیدان انرژی آمریکا، می‌گوید: ایرانی‌ها استاد دور زدن تحریم‌ها شده‌اند.

اخیراً ژانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، اعلام کرده که ایران به طور کاملاً شفاف در حال صادرات نفت خود است و اگر قرار است جلوی آن گرفته شود باید اقدامات بیشتری انجام شود.

کارشناسان می‌گویند بر توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت بایدن از ترس افزایش قیمت نفت علاقه‌ای به اعمال فشار بیشتر در حوزه تحریم نفتی علیه کشورمان ندارد.

کد خبر 845914 منبع: مهر برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • بخاری جیبی زیپو، گرمای زمستانی در جیب شما – ایران لایتر
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟
  • صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه
  • پاسخ ارزان قیمت سپاه پاسداران ایران برای رژیم صهیونیستی گران تمام شد +فیلم