Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@12:12:41 GMT

برق ۲۸ روستای زلزله دیده وصل شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۲۲۴۲

برق ۲۸ روستای زلزله دیده وصل شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از وزارت نیرو (پاون)، «میثم جعفرزاده» درباره آخرین وضعیت آب و برق مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی افزود: در حال حاضر بخشی از شبکه فشار ضعیف دو روستای ورنکش و الله حق از مدار خارج شده که تیم‌های عملیاتی با رعایت مسائل ایمنی در حال رفع مشکل رخ داده هستند.
 
وی اظهارداشت: در این حادثه دو روستا نیز با قطعی آب مواجه شده بودند که با تلاش تیم‌های عملیاتی در حال حاضر شرایط تامین آب مورد نیاز برای این مناطق پایدار می‌باشد و با توجه به برپایی کمپ های اضطراری در بعضی از نقاط، آبرسانی سیار نیز در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، نزدیکترین سد به کانون زلزله، سد اردبیل یامچی در فاصله ۵۵ کیومتری منطقه است که با توجه به آماده باش صادره، بازدیدهای فنی انجام شده و خوشبختانه مشکلی در این سازه وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر نیز تمامی تیم‌های عملیاتی در منطقه در حال آماده‌ باش هستند.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.  این زمین لرزه استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، ‌ زنجان و اردبیل را نیز لرزاند.

تاکنون ۶ نفر بر اثر این زمین لرزه جان خود را از دست داده اند و بیش از ۳۰۰ نفر مصدوم شده اند که ۲۲ نفر از مصدومان بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

از ۸۰ روستای زلزله زده در منطقه تاکنون ۷۸ روستا ارزیابی شده اند و کار اسکان اضطراری در منطقه نیز آغاز شده است.

۲۲۶۲۲۶ کد خبر 1318895

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت نیرو زلزله برق نیروگاه برق زلزله زلزله آذربایجان باشگاه پرسپولیس استان آذربایجان شرقی تیم ملی فوتبال ایران ایالات متحده آمریکا سینمای ایران مارک ویلموتس باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بازاچه روستا در آبشار بیشه

ایسنا/لرستان معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان گفت: با هدف معرفی بیشتر روستای گردشگری بیشه و تلاش برای ثبت جهانی آن، بازارچه روستا در منطقه یاد شده ایجاد می‌شود.

حجت اله عباسیان هشتم فروردین در حاشیه دومین جلسه کمیته راهبردی توسعه گردشگری روستای بیشه در خرم‌آباد افزود: ایجاد بازارچه روستا می‌تواند ضمن معرفی بیشتر دستاوردهای روستاییان و صنایع دستی منطقه، زمینه ایجاد اشتغال و درآمدزایی را برای اهالی فراهم کند.

او افزود: روستای گردشگری بیشه در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته و امیدواریم با اقدامات انجام شده و هم چنین رفع مشکلات و موانع با همکاری بین بخشی؛ این مهم به ثبت جهانی برسد.

عباسیان اضافه کرد: در این جلسه همه دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کرده و مقرر شد در اسرع وقت بازارچه روستا ساماندهی و به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است روستای گردشگری بیشه در منطقه‌ای به همین نام در کنار راه‌آهن سراسری تهران به جنوب و در ایستگاه راه‌آهن بیشه و در همچواری آبشار زیبای بیشه در ۶۰ کیلومتری خرم‌آباد قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایی از طبیعت بهاری روستای جوزار بکش استان فارس
  • پس‌لرزه‌های موضعگیری اخیر علی مطهری درباره نوروز
  • محققان آلمانی: سد کالپوش عامل زلزله روستای حسین آباد
  • وقوع زمین لرزه در کابل
  • ایجاد بازاچه روستا در آبشار بیشه
  • یک زن و پنج کودک در باتلاق روستای کلستان شیراز غرق شدند!
  • حضور تام کروز در صحنه‌های اکشن «ماموریت غیرممکن ۸»
  • (تصاویر) درزی کلا آخوندی پایین؛ روستای ملی حصیربافی
  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟
  • روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی