Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از راه اندازی کتابخانه، مرکز اسناد و اطلاع‌رسانی علمی این اداره کل خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محمدی ظهر یکشنبه در آخرین روز هفته محیط زیست و در مراسم راه اندازی کتابخانه، مرکز اسناد و اطلاع‌رسانی علمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: با عنوان هفته محیط زیست به خودمان یادآوری می‌کنیم که رسالت سنگینی بر دوش ماست؛ رسالت سنگین از گذشته‌ای که غفلت در آن، کم نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا محمدی با تأکید بر تغییر رویکردهای گذشته برای ایجاد تحول در حوزه زیست‌محیطی و توسعه یافتگی، افزود: شکل گیری مراکز پژوهشی و علمی اقدام پسندیده‌ای بود تا پاشنه درب اجرایی، مشابه گذشته نچرخد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های متمرکز نظام و دولت تدبیروامید، موضوع آموزش زیست‌محیطی است، افزود: برای تغییر رفتار مردم و حفظ محیط زیست نیاز به آموزش داریم.

محمدی با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه، مرکز اسناد و اطلاع‌رسانی علمی اداره کل اظهار داشت: اصلی‌ترین ضرورت توسعه، بهره‌گیری از منابع علمی است.

محمدی با تأکید بر اینکه باید داده‌های بومی هم تولید کنیم، ادامه داد: این مهم مستلزم آنست که کتابخانه هدفمند و تخصصی در دسترس داشته باشیم که با مشارکت علمی به عنوان حلقه مفقوده در جامعه، به این هدف هم دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: کتابخانه، مرکز اسناد و اطلاع‌رسانی علمی اداره کل یکی از غنی‌ترین کتابخانه های تخصصی استان در زمینه علوم مرتبط با محیط زیست و زمینه‌های وابسته بوده که در فضایی حدود ۹۰ مترمربع به صورت سنتی و تحت وب راه‌اندازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان عنوان کرد: این کتابخانه دارای نشانگر استاندارد بین‌المللی کتابخانه از مرکز اسناد جمهوری اسلامی ایران و کتابخانه ملی بوده و بازدید و استفاده از آن برای علاقمندان و پژوهشگران حوزه محیط زیست آزاد است.

رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در ادامه این مراسم گفت: کتابخانه، مرکز اسناد و اطلاع‌رسانی علمی اداره کل از سال ۱۳۸۹ آغاز به کار کرده و با تکمیل بخش های مختلف همزمان با هفته محیط زیست در طبقه زیرین اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان رسما افتتاح شده است.

عباس ایزدی با تأکید بر اینکه کتابخانه و مرکز اسناد، دربرگیرنده ۲ هزار و ۴۸۰ منبع علمی در حوزه محیط زیست است، افزود: کتاب های تخصصی حوزه محیط زیست، پژوهش های زیست محیطی، نشریات مرتبط با محیط زیست، کتابهای کودک و نوجوان با موضوع محیط زیست، گزارش های زیست‌محیطی و کتب مرجع محیط زیست و انواع اطلس های جانوری و گیاهی از جمله منابع موجود در این کتابخانه است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان