Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:47:04 GMT

لکه برهای نانو ایرانی بدون نیاز به شستشو تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۲۷۳۴

لکه برهای نانو ایرانی بدون نیاز به شستشو تولید شد

«امید فضل الله زاده» فارغ التحصیل دکتری شیمی و مدیر عامل این شرکت نوپا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هدف از این طرح تولید محصولات پاک کننده و لکه بر تخصصی و بدون نیاز به شستشو بوده که برای کاربردهای مختلف متناسب با نوع لکه طراحی و تولید شده است.

وی بیان کرد: برخی از محصولات برای اولین بار به بازار ایران معرفی شدند، این محصولات شامل ترکیبات مختلفی شامل حلال در آب و غیر حلال  در آب هستند که ایجاد اثر سینرژیک بین مواد از طریق انحلال یا تخریب ساختار لکه ها در عرض چند دقیقه و بدون نیاز به شستشو، به طور تخصصی لکه های مختلف را از سطوح مختلف پاک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال حوزه استارتاپ اظهارکرد: این محصول  با استفاده از فناوری نانو، به طور تخصصی جهت پاک کردن لکه‌ها  از روی سطوح  از جمله پارچه و لباس، فرش. و موکت، چوب، سرامیک و کاشی، چرم، فلز  به کار می‌رود، پایداری حداقل ۲۴ ماه، حذف لکه ها به طور کامل و در کمتر از یک دقیقه، قابل استفاده بر روی سطوح مختلف، عدم استفاده از حلال های خطرناک، فرمولاسیون پیچیده و منحصر به فرد  از جمله ویژگی های این محصول است.

فضل الله زاده گفت: در این محصول  لکه‌ها دسته بندی شده‌اند، برای پاک کردن لکه هایی مثل خودکار، چای و قهوه، لکه برهایی که در بازار وجود دارد، هیچ اثری بر این  لکه ها نمی‌گذارد، بنابراین در محصول طراحی شده  لکه‌ها به  دسته‌های مختلف تقسیم شدند، در این دسته‌بندی به ۸ لکه خاص دست یافتیم.

وی ادامه داد: لکه انواع نوشیدنی از قبیل چای قهوه و آبمیوه، لکه انواع چسب و لیبل کالا، لکه  انواع جوهر که بر روی سطوح مانند لباس، مبلمان استفاده شود، لکه انواع لوازم آرایشی، شکلات، چمن، لکه انواع سس، روغن و خون، لکه ترشحات و بوی حیوانات خانگی، لکه رنگ، وارنیش و لاتکس از جمله  لکه هایی هستند که با لکه بر نانویی قابل پاک شدن بدون نیاز به شستشو هستند.

فضل الله زاده اضافه کرد: ما محصولی را تهیه کرده ایم که به راحتی بر روی سطح اسپری می شود و بعد از آن به راحتی لکه پاک شده و نیاز به شسته شو ندارد، این محصول دارای فرمولاسیون خاص است و در حال حاضر دو شرکت در خارج از کشور مشابه محصول ما را تولید کرده اما محصول ایرانی از قابلیت پاک کنندگی بیشتری برخوردار است.

وی گفت: در تولید این محصول از حلال‌های خطرناک استفاده نشده بلکه از قابلیت  فرمولاسیون سینرژیک بین مواد در جهت پاک کنندگی لکه‌ها استفاده شده است، در این فرمولاسیون با استفاده از تکنولوژی نانو، لکه بر لکه‌ها را در خود جذب می‌کند و باعث می‌شود لکه پاک شود و از بین برود.

این فعال حوزه استارتاپ با اشاره به اینکه برای هرخانواده از لکه ها، یک لکه بر تهیه شده است گفت: بر اساس بررسی و تست های انجام شده از لکه برهای موجود در بازار دیده شد که هیچکدام از آنها لکه ها را از بین نمی‌برد بلکه فقط پاک کننده سطح هستند، اما این محصول ۸ خانواده از لکه ها را به راحتی و بدون نیاز به شستشو از بین می برد.

فضل الله زاده یادآور شد : این لکه برها، بر اساس استفاده از فناوری نانو تولید شده است، به این صورت که برخی از مواد شیمیایی به تنهایی قادر به پاک کنندگی لکه نیستند بنابراین برای تولید این لکه برها با استفاده از اثر سینرژیک بین مواد و همچنین تبدیل فاز روغنی حلال ها به فاز آبی، توانستیم ذرات را در سایز نانو ایجاد کنیم و تنها یک فاز آبی به وجود بیاوریم، بنابراین لکه ها به راحتی از بین می‌روند.

وی گفت: در حال حاضر محصول ما به صورت فروشگاه اینترنتی در بازار عرضه شده است، ونیاز به حمایت سرمایه گذار برای تولید انبوه و صنعتی هستیم.

لکه برهای نانو ایرانی بدون نیاز به شستشو امسال در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو که در مهرماه سال جاری در نمایشگاه دائمی تهران برگزار شده بود، در معرض دید عموم قرار گرفت.

برچسب‌ها فناوری نانو استارتاپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری نانو استارتاپ فناوری نانو استارتاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران گفت: قیمت برنج ایرانی که سال ۱۴۰۱ تا مرز ۱۵۰ هزار تومان در هر کیلو افزایش یافته بود، با کاهش حدود ۵۰ درصدی در سال ۱۴۰۲ به ۸۰ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش ایرنا از انجمن انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران، «مسیح کشاورز» افزود: سال گذشته بخش خصوصی با حمایت دولت وارد بازار برنج ایرانی شد و حجم بالایی از محصول که به دلیل نبود تقاضا در انبار شالیکاران و تولیدکنندگان انباشته شده بود را خریداری و با قیمت مناسب در بازار عرضه کرد.

کشاورز با بیان اینکه سال ۱۴۰۱، قیمت برنج ایرانی با رشد ۳۰۰ درصدی از مرز ۱۵۰ هزار تومان گذر کرد، ادامه‌داد: جهش قیمت موجب کاهش تقاضا و انباشت محصول شد و بیم آن می‌رفت که حجم قابل توجهی برنج از بین رفته و کشاورزان و تولیدکنندگان خسارت سنگینی متحمل شوند.

این مقام صنفی بیان‌داشت: در چنین شرایطی اعضای انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران به پیشنهاد دولت پاسخ مثبت داده و با حذف حلقه‌های واسطه‌گری، محصول برنج را مستقیم از تولیدکننده خریداری و به بازار عرضه کرد.

وی تصریح‌کرد: در حالی که پیش‌بینی می‌شد در سال ۱۴۰۲ قیمت برنج ایرانی با تبعیت از نرخ تورم از ۲۰۰ هزار تومان گذر کند، ورود بخش خصوصی مانع ادامه این مسیر شد و قیمت برنج مرغوب ایرانی تا کیلویی ۸۰ هزار تومان کاهش یافت.

کشاورز با تاکید بر اینکه بخش خصوصی با قبول ریسک بالای اجرای طرحی که هیچ پیشینه‌ای نداشت و آینده آن نیز مبهم بود، سرمایه خود را به خطر انداخت، تاکید کرد: اعضای انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران با نگاه ملی و حمایت از تولید داخلی خطر کرده و این طرح را اجرا کردند که با موفقیت اجرا شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران با تاکید بر اینکه در پایان سال گذشته و پیش از شروع فصل جدید کشت برنج، از ادامه این طرح جلوگیری شد، افزود: اگر این اتفاق فقط برای اندک محصول باقی‌مانده سال گذشته بود مشکل‌ساز نمی‌شد، اما افزایش قیمتی که گریبانگیر بازار برنج ایرانی شده است معیار قیمت محصول سال جدید می‌شود و بیم آن می‌رود، قیمت برنج ایرانی دوباره افزایش یابد.

وی ادامه‌داد: در صورت افزایش بی منطق قیمت برنج در بازار، به‌طور قطع شاهد بازگشت رکود به بازار این محصول بوده و تقاضا برای خرید برنج بیشتر می‌شود.

کشاورز گفت: سال گذشته با حمایت از طرح خرید برنج ایرانی با صدور مجوز واردات، بازار برنج متعادل شد و نتیجه آن مدیریت بهینه بازار بود. امسال دولت از یک سو حمایت از طرح خرید برنج ایرانی را متوقف و از طرفی واردات برنج را متوقف کرده است.

وی تصریح کرد: نتیجه تصمیمات اشتباه، در بازار نمود پیدا می‌کند و باید متوجه این مهم باشند که با افزایش قیمت و بازگشت رکود، از سرگیری طرح خرید برنج توسط بخش خصوصی شاید با موفقیت همراه نشود و دولت نباید انتظار داشته باشد با این نوع تعامل، بخش خصوصی بار دیگر از اجرای این طرح استقبال کند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران با تاکید بر این مهم که برای حفظ تعادل در بازار برنج باید تا پیش از شروع دوره ممنوعیت فصلی ۸۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شود، گفت: در شرایطی که حجم قابل توجهی برنج تولید داخلی باقی نمانده و باید منتظر تولید سال جدید باشیم، کمبود توامان محصول داخلی و خارجی موجب برهم خوردن توازن عرضه و تقاضا شده و دولت برای جبران این مشکل، عجولانه عرضه ذخیره احتیاطی برنج کشور به بازار را انتخاب می‌کند که این اتفاق خود خطای دیگری است که مشکلات بازار برنج را تشدید می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ساده‌ترین روش تشخیص برنج ایرانی اصل از تقلبی توزیع برنج ایرانی با ارسال رایگان (فیلم)

دیگر خبرها

  • شستشوی مخزن آب شرب روستای خاکمردان شهرستان خوی
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟
  • کاهش قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان
  • نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید
  • قیمت برنج ایرانی سقوط کرد
  • کاهش قیمت برنج ایرانی
  • سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان
  • چگونه می‌توانیم در خانه‌های خلاق ایرانی یک ایده را به محصول تبدیل کنیم؟